LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 16 mei 2024 10:09

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Karen Bishop, 16 augustus 2007
BerichtGeplaatst: za 18 aug 2007 14:34 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
De Grote Val en onze Hemel vinden
Karen Bishop, 16 augustus 2007

Gegroet!

De hoger vibrerende energieën bevinden zich nog steeds onder ons sinds we in deze nieuwe ruimte arriveerden, maar het kan zich om verschillende redenen niet zo aanvoelen. Het ascensieproces is altijd interessant… nooit echt wat we verwachten, maar onze verwachtingen kwamen dikwijls vanuit een bewustzijn uit een lager vibrerende werkelijkheid. Dus op een manier leert ons mooie ascensieproces ons veel terwijl we groeien en ons herinneren. Het is inderdaad een grootse ervaring.

Wanneer we in hogere rijken arriveren en verblijven, beginnen de oude en dichtere energieën te verdwijnen, uiteen te vallen, en kunnen ze in principe niet langer in deze ruimte stagneren. Dit is momenteel het geval, zoals altijd. Dus ook al bevinden we ons in een veel hoger vibrerende ruimte, we kunnen het “uiteenvallen” of de verwarring, het verdriet voelen en zien, en zelfs voor de oudere energieën panikeren.

Hier in de VS gebeurt dit inderdaad op vrij dramatische wijze. Ons land begint aan haar laatste val… en het zal nu zeer snel gebeuren. Het tapijt is onder haar uitgetrokken en ze heeft niet veel meer om aan vast te houden. De supermacht die ze dacht te zijn, moet nu putten uit en worden wat ware macht echt is. De oude valse macht moet nu vertrekken. Er is niets meer om haar te ondersteunen. Maar dit is het natuurlijke en rechtvaardige proces van ascensie en evolutie.

Hoe gaan we vooruit wanneer onze systemen ten val komen? Hoe creëren we iets vanuit een oude wereldwerkelijkheid? Ervaart elk land in de wereld dit?

Neen. Als je in een land verblijft waar eenvoud, toestaan, vrede en steun bijvoorbeeld nog steeds aanwezig zijn, zou er geen noodzaak zijn voor drastische veranderingen. Als het gebied waar je verblijft een aanzienlijke hoeveelheid verandering nodig heeft, bereid je dan voor op een wilde rit. Opstand, natuurlijke rampen en chaos zullen gedurende enkele jaren de norm zijn, maar niet overal.

Voor mij was dit moeilijke informatie om naar voren te brengen. Ik heb het steeds weer opnieuw gecheckt. Normaal ben ik geen doem en duisternis reporter. Ik heb over deze informatie redelijk wat nagedacht om zeker te zijn. Ik ben zelfs zover gegaan om me in een ruimte van goed gevoel te begeven zodat ik de impact niet zou hoeven erkennen. Maar uiteindelijk kreeg ik een bezoek van mijn altijd vertrouwde gids die me dit nieuws wederom meedeelde. Dus daar was het, en het kon niet veronachtzaamd worden.

Het merendeel van de tijd, wanneer de energieën gericht zijn op dramatische veranderingen, wordt een moeilijk scenario meestal altijd afgewend. Keuzes worden door iedereen gemaakt en de dingen lijken meestal op een zachtere uitkomst uit te lopen. Maar met de komst van deze laatste fase van evolutionaire groei, bevindt zich een meer dramatische en ernstige uitkomst aan de horizon. Het is tijd voor voorwaartse beweging en het lijkt erop dat het deze richting uitgaat.

Is er plaats voor een ander scenario? Altijd. Er is altijd tijd voor een makkelijker en zachter scenario. Wat ik je hier vertel is enkel de huidige situatie. Dit is de schoonheid van keuze. Daarom zijn voorspellingen soms niet accuraat. Ze worden gegeven vanuit een perspectief van de meest actuele tijd en de meest waarschijnlijke uitkomst wat betreft wat er in het “nu” is, en de dingen kunnen altijd veranderen. Wij hebben de keuze.

Dus zelfs al beginnen de oude dingen nu snel uit elkaar te vallen, we hoeven niet met ze ten onder te gaan. Als je hindernissen hebt ervaren in je inspanningen om vooruit te komen, weet dan dat je enkel beschermd wordt voor de ineenstortende energieën. Reeds gedurende enkele weken heb ik de meesten van ons in een zeer beschermende bel gezien. We zijn in principe beschermd en het is “verboden” om “daarbuiten” te gaan, of naar plaatsen die deze val en chaos ervaren. Daarom lijkt het alsof we tegengehouden worden.

Denk eraan dat we zijn gekomen om deze veranderingen in evolutie te initiëren en voort te brengen, en het was niet de bedoeling dat we met het oude ondergingen. We zijn nu hoog beschermd, dus manifesteert dit zich als het onvermogen om vooruit te gaan, een onvermogen om bij vele dingen voltooiing te ervaren, en een onvermogen om onze laatste “droom” te manifesteren.

Waarom kunnen we onze laatste droom niet manifesteren? Omdat we voorbij onze laatste droom geëvalueerd zijn, onze laatste droom is mogelijk niet afgestemd op de oude systemen, of in principe de manier om het te verkrijgen, en we wachten ook op iedereen om hun laatste droom te fijnafstemmen in een die overeenkomt met waar we ons nu bevinden.

Wat we dachten dat we wilden kan teveel betrokken en verbonden zijn met de oude werkelijkheid, en die werkelijkheid zal spoedig vertrekken. Het zou er niet zijn om ons te ondersteunen als we op dit tijdstip voorwaarts zouden gaan. Bovendien kan die “droom” er een zijn uit een lager vibrerend bewustzijn of verbeelding. Onze verbeeldingen en ons bewustzijn zijn net weer een trede hoger gegaan.

De dingen zullen uiteindelijk weer bedaren en we kunnen ons weer voorwaarts bewegen (rond de tijd van de equinox en de zonsverduistering van 11 september), maar we zullen op een geheel nieuwe manier voorwaarts bewegen met een nieuw plan misschien dat meer overeenkomt met onze nieuwe en hogere vibratie.

Er is nu een stap hoger voor ons. Deze stap of “droom” is zelfs hoger dan ons spiritueel werk op deze planeet. Hoe kan iets hoger vibreren dan ons spiritueel werk? Het kan raar klinken, maar de hemel creëren staat nu voorop. Dus, deze volgende stap betreft in onze hemel leven. Deze droom betreft te leven in onze eigen speciale versie, illusie of hemel. Deze droom gaat over ons amuseren, een leven van vrije tijd hebben, een tegemoetkoming aan onze behoeften, koesteren en liefhebben, en in een werkelijkheid verblijven die iemand creëert nadat hij pas is overgegaan. Het is de werkelijkheid zonder de strijd of de zorgen. Het is een werkelijkheid van vrede die zich ook in het fysieke manifesteert, niet enkel in ons.

Zeg ik dat we als lichtwerkers onze verantwoordelijkheden moeten ontlopen en zelfvoldaan worden? Moeten we van het “schip springen” en alles achterlaten om in onze hemel te zijn? Moeten we angst en zorg ervaren wanneer de dingen snel beginnen uiteen te vallen? Ik zeg neen. Wat ik zeg is dat we nu geëvalueerd zijn naar de volgende fase van werkelijkheid en dat het niet langer overeenkomt met de oude fase. Het gaat niet echt over angstig weglopen, maar in de richting te gaan van hetgeen dat nu goed voelt voor ons. Dus hoe integreren we dit alles nu in hemelsnaam? Hoe zetten we ons spiritueel werk voort en volgen we nog steeds ons recentste pad van evolutionaire groei?

We kunnen heen en weer gaan. We kunnen in een geografische of systematische (waar eenvoudige systemen bestaan buiten de oude systemen) plaats verblijven die het meest en zoveel mogelijk overeenkomt met de hogere wegen. Daar creëren we onze hemel. Bijvoorbeeld: als de VS snel valt, kunnen we een gebied van energie vinden dat zover mogelijk verwijderd is van de vallende realiteit. Of we kunnen nog een ander verblijf in een ander land hebben, ofwel alles omvattend of parttime, tot de grote verandering voorbij is.

Gedurende deze tijden van wankelende instabiliteit kunnen we nog steeds terugkeren naar wat er uiteenvalt, maar slechts voor een korte tijd. En wanneer we teruggaan, is het wanneer we onze diensten aan de mensheid bieden. We kunnen een hogere vibratie en stralender licht naar de uiteenvallende gebieden brengen.

Dit vereist een voortdurende verandering van versnelling. We blijven een tijdje in onze hemel, ons persoonlijk heiligdom, terwijl we in de hogere wegen leven, en we gaan terug en leveren voor korte tijd onze eigen specifieke dienstbaarheid aan de mensheid. Als we zouden blijven in hetgeen dat uiteenvalt, zouden we ermee ten ondergaan. Het is zeer moeilijk om een stralend licht te schijnen wanneer alle omliggende energieën duister zijn. En bovendien komt het niet met ons overeen. We zouden dan niet van nut zijn voor de mensheid en de planeet. Dus moeten we uit een nieuwe werkelijkheid putten, of we zouden ernstig gedeprimeerd, in paniek, verloren, verward zijn, en zelf ten ondergaan.

Er is ook het belangrijke aspect van wederopbouw. We kunnen in de hogere wegen niet wederopbouwen tot de ondergang gedaan is, of het moet in principe een zeker niveau van uiteenval bereikt hebben. Dit is een natuurlijk onderdeel van ons spiritueel evolutionair proces. In huidige gebieden waar de uiteenval is, of waar er helemaal niet veel uiteenval nodig is, kunnen we beginnen met de heropbouw van een hogere werkelijkheid of ons hemelse leven nu beginnen.

De val is nodig. Als we zouden proberen deze gebieden van lager vibrerende werkelijkheid te “redden”, zouden we enkel het proces en de noodzakelijke fase van de val hinderen. Dus, daarom maakt de VS zich klaar voor haar grote val. Het is nodig. Op een vreemde manier is dit iets prachtig. Alles is in goddelijke en perfecte orde.

Ja, we kunnen nog steeds onze etalages hebben die ons brengen wat we nodig hebben om gedurende deze tijd van snelle en dramatische verandering te overleven. Hoe kunnen we onze etalages in een uiteenvallende werkelijkheid hebben?

Wanneer de dingen beginnen uiteen te vallen, beginnen individuen naar hulp of nieuwe wegen te zoeken. We zullen inderdaad nodig zijn. Moeten onze etalages spiritueel zijn of anderen specifiek helpen? Niet noodzakelijk. Al wat de mensen beter doet voelen, of wat bijvoorbeeld hoger vibreert, zal gevraagd worden. Het enige dat telt is dat we ons hart en onze passie volgen.

Wat nu een beetje anders is, is dat we minder tijd in onze etalages hoeven te verbrengen aangezien ze in de oudere en lager vibrerende energieën verblijven. Als ze ons allen beginnen te consumeren, kunnen we geen tijd hebben om in onze hemel of heiligdommen van koesteren en zijn te verblijven, gewoon voor het plezier creëren en met onze geliefden in onze hangmat liggen!

En onze compassie voor degenen die de val ervaren zal groots zijn. Maar we kunnen niet toelaten dat het ons consumeert of we zullen het zelf worden. Het zal moeilijk zijn om toe te kijken. We zullen gestresst en droevig worden. Maar we zullen er zijn om te helpen. Als we weten dat de val een noodzakelijk deel van ons evolutionair proces is, en dat het eenvoudigweg de weg baant zodat het nieuwe opgebouwd kan worden, dan is het een beter handelbaar en makkelijker te slikken.

Ja, ook al voelt het niet zo aan, de hemel is inderdaad hier. Als wij kunnen kiezen om uit deze gebieden van eenvoud, creativiteit, vreugde, liefde, vrede en koestering te putten, en onszelf te verwijderen van wat er ondergaat, kunnen we deze hogere energieën van de hemel zeker voelen want ze zijn inderdaad heel sterk aanwezig.

Mijn man en ik hebben ons land nooit gekregen. Elke situatie waarin we betrokken waren voelde niet goed. Het was via een bank en de andere via eigendomsfinanciering. Dus verwijderden we onszelf van de hele situatie. We verblijven momenteel in een kleine gehuurd optrekje in de stad (waar Phil gedurende 5 jaar woonde toen ik hem ontmoette), met een lekkend dak, geen isolatie, en enkele respectloze buren. Maar we houden er echt van.

We houden van de eenvoud van ons leven. We houden ervan bij elkaar te zijn. We houden van onze tuin en ons persoonlijke heiligdom, we houden van onze dieren en ze zijn gelukkig en vredig, en als we hier zijn, zijn we in de hemel. We hebben veel tijd om te doen wat we willen. Dat was belangrijk voor ons. Dit is wat momenteel overeenstemt met onze versie van de hemel. Het ging erom niet betrokken te worden bij de oude wegen van financiering, de ongewoon hoge prijzen van onroerend goed hier, noch om ergens op een bepaald tijdstip te zijn met vele verbintenissen. We werden ook sterk naar een ander evoluerend plan geleid, maar intussen voelen we dat we overeenkomen met wat echt belangrijk voor ons is.

Eender welke versie van de hemel is onze keuze. Er is geen goede of slechte versie. En we kunnen altijd kiezen om naar het oude terug te keren en soms ook te helpen.

Wat is je droom? Wat is je hemel? Wat zal je etalage zijn, wat zal je ondersteunen tot geld niet langer nodig is? Hoe zal je degenen helpen die de val ervaren? Welke bijdrage kun je leveren wanneer het tijd is voor de wederopbouw? Wanneer je je hemel opbouwt, zul je datgene wat je weet en hebt geleerd naar de gebieden brengen die wederopbouw nodig hebben?

Ik wens je de Hemel in je hart, sterrenlicht in je ziel, en wonderen in je leven in deze wonderlijke tijden.

Tot de volgende keer,

Karen


- Vertaling: Ulla Mertens -





Het origineel vind je op http://www.whatsuponplanetearth.com (engels)
_________________

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.