LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel ma 29 apr 2024 11:10

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2006 07:08 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Vanmorgen ontving ik het bijzondere bericht van het bezoek van Geoff Hoppe aan Steve.


Het is allemaal live te bekijken.
26 Augustus.
Morgen dus.

Waar?
Hoe laat?

Ik zou het echt niet kunnen vinden op deze "feestelijke" :roll: website van Steve.
Maar wellicht dat iemand anders er wel de weg kent?
Simone? Miek? Nel?

Hoe dan ook, ik zou zeggen veel plezier!

Afbeelding


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2006 07:50 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Ruth

Met alle respect maar ik heb niet veel meer met Steve sinds het langzamerhand een zichzelf herhalend iets is geworden en ik al vaker het gevoel krijg dat hij zijn tijd moet vol zien te praten.

Let wel...De Group valt hier buiten, ook is het best menselijk om na zoveel jaren en het grote geld wat er nu mee gemoeid is , niet meer helemaal goed door te komen en ( in mijn ogen ) een weg loopt die ik niet volgen kan en wil.

In ieder geval heb ik afgehaakt op een enkele channeling na waar voor mijn gevoel nog iets moois in wordt gezegd en meestal krijg ik die van anderen doorgestuurd.

En ik ben hem wel dankbaar voor het gevoel van vrijheid wat hij me in het begin gegeven heeft. Er zijn ook hele mooie dingen gebeurd.

Gewoon van alles aanklikken op die site en dan zul je het vast wel kunnen vinden.

Liefs en knuffel van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2006 09:05 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616
Voor wie wil kijken....

http://www.lightworker.com/Schedule/index.php

http://www.lightworker.com/Schedule/LLL.php

Ik vind het erg mooi om te lezen.
En slaap lekker thuis na een weekje ziekenhuisopklapbed.... :)
Ik hang voor de Internetbuis Zaterdag hoor.....

Knuffel Simone


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2006 12:20 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:D Yes Simone!
THnx love 1hart1 Die pagina bedoelde ik.

Oh heb jij de hele week in het ziekenhuisbed geslapen? :shock:
Geen wonder dat je naar je eigen bed verlangt!
Maar jouw menneke zal het maar wat gezellig gevonden hebben.
Ons mam ook in het ziekenhuis.

Nel wat je zegt van Steve herken ik ook wel ergens, van dat volmaken van de tijd én het geld. Beetje Amerikaans voelt het aan. :?
Miek en ik hadden het er vanochtend nog over.
Zelf heb ik het gevoel dat de groep net iets anders is dan Tobias en St. Germain.

Hoewel ik bij de groep nog steeds enorm het familie-thuis-gevoel herken, in iedere channel, is het wel heel anders dan de channels van Tobias vind ik.

Tobias weet het in zulke eenvoudige en aardse woorden te gieten waardoor het zoveel herkenbaarder is.
Net of Tobias in de eerste ring buiten onze werkelijkheid zit.
En van de groep heb ik dan het gevoel dat ze (om even dezelfde metafoor te gebruiken) in de 2e ring zitten. Niet zo makkelijk meer te volgen omdat het meer "engel-achtig" is zo te zeggen.
Minder menselijk.
Daarom heb ik ook het idee dat Tobias een veel grotere groep kan bereiken dan Steve.
Bij Steve herken ik meer engelentaal en bij Tobias meer mensentaal.
Zoiets?

Waarmee niet gezegt is dat het een noch het ander beter/verder/enz enz is.
Maar daarom vind ik juist deze "encounter" (?) zo interessant!
A challenge zou ik haast zeggen... :oops:

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2006 12:26 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Waarom is dat interessant?
Is het omdat we de rol van toeschouwer mogen spelen?
Je ziet de koningin op bezoek gaan bij gewone burgers, okay, haar manier, dan zie je de president bij diezelfde burgers op bezoek gaan en hij doet dat op zijn manier, nu zien we de koningin en de president bij elkaar op bezoek.( ik kan ook Mick Jagger en Linda Ronstad als voorbeeld nemen) het gaat er maar over dat het in elk geval geen mensen zijn die je zo maar op de hoek van de straat tegen komt.
Zoiets? of hetzelfde, maar net even anders?
1harten1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2006 12:34 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:lol: Nu ja wat een prachtvoorbeeld schat!
Koning Keizer Admiraal, zingen kunnen ze allemaal. 8)

Maar ik denk het wel wat je hier zegt.
Het zijn toch 2 bijzondere mensen die min of meer dezelfde taak hebben: channelen.
Ver-talen wat ze doorkrijgen.
En de uitdaging zit er dan in dat ze elkaar aan kunnen vullen zonder een gram van zichzelf te hoeven inleveren.
Want als channel zijn ze Goddelijk, dat staat als een paal boven water natuurlijk.
Maar dan als mens?
En het is dát, denk ik, wat ik interessant vind want 2 lichten geeft dubbel licht. Maar geldt dat voor 2 mensen in hetzelfde "vak" ook?
Ik zou het niet zo makkelijk vinden als ik heel eerlijk ben.

Ik heb ooit een regisseur op bezoek gehad tijdens een repetitie.
Hij had "een goed idee". Beter dan het mijne zelfs! :oops:
En tja....dan wordt de kapitein zelf op een ontbrekende knoop gewezen.
Enfin, zoiets dan.
Inderdaad, hetzelfde maar dan net even anders.

Maar ik buig m`n hoofd voor beide.
Wát een taak!


:idea: 1hart1 :idea: 1hart1 :idea:

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2006 15:49 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380


Mijn issue is de Amerikaanse wijze en hoe Steve toch veranderd is en de channelingen niet juist geinterpreteerd hoeven te worden.

Ik heb zelf de Group op bezoek gehad op Westerveld en dat was inderdaad Engelensfeer en maakte me zielsgelukkig.

Steve is ook maar een mens en ik verwijt ook niets ( moeilijk om je mening te zeggen zonder dat het als verwijt wordt gezien ) maar ik vind het bij hem dus al een tijd niet meer.
Ten tweede ben ik een Leeuw en die willen graag zelf op zoek gaan naar antwoorden .
Dat je daarbij ervaringen uitwisselt kan je helpen en dat doe ik dus ook nog steeds.
Zelfs dan kun je beiden op een andere visie uitkomen.

Dus wordt het juist vertalen van wat je ervaart ook een kunst op zich.

Hopelijk heb ik het duidelijker gemaakt nu.

Liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2006 17:07 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:) Jaja lieverd, zeker duidelijk!
En ik voel het in z`n geheel niet als een verwijt hoor Nel.
Joh, je mening mag je geven toch?

En dat je het bij hem niet meer kunt vinden kan ik me ook voorstellen.
De Amerikaanse vlag waar hij onder vaart staat mij ook wel tegen soms.
Om onrustig van te worden gewoon. :?

Welnu, dan is het genoeg geweest.
Tijd voor iets anders wellicht?
En je eigen gevoel staat gewoon bovenaan vind ik.
Daar ligt het geheim.

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2006 19:53 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Lieve lichtjes,

Op het gevaar af dat ik off-topic ga, wil ik toch ff iets kwijt. Niet over Steve of over de groep of over de uitzending maar over mezelf. Ik lees hier dingen over de koningin, beroemdheden, goddelijke mensen die dichter bij de engelen staan als een ander, en nog meer.
Nou was ik zelf in het verleden een beroemdheid. Echt een beroemdheid. Ik kwam wekelijks op de TV, ik had een geweldige stem, kreeg van iedereen enorm veel respect, en iedereen (her)kende mij. Heb zelfs momenten meegemaakt waarop ik niet eens over straat kon lopen zonder dat bussen en taxi’s even stopten om naar me te kijken. En ik vertel dit niet om jullie te laten weten dat ik daar trots op ben of zo, of dat ik vind dat jullie moeten weten dat ik in het verleden iets “bereikt” heb.
Weet je waarom wel: IK WERD TOEN NOOIT GEZIEN ALS WIE IK WAS
Het is blijkbaar heel erg moeilijk mensen die in onze ogen iets bijzonders kunnen of doen of iets bereikt hebben wat wij zo graag zouden willen bereiken te zien als mensen, gewoon met hun onzekerheden en onhebbelijkheden. En blijkbaar nog moeilijker om deze mensen, ja, ook vanuit ons diepere zelf, te benaderen zoals we een vreemde zouden benaderen. We denken nl. allemaal al iets van hen te weten. En, uit ervaring dus, weet ik dat juist deze mensen veel kwetsbaarder zijn als de zgn. “gewone” mensen. Iedereen eigent zich het recht toe om een “mening” te hebben over deze personen.
Wat weten wij nou met z’n allen over Steve? Ik heb in zijn boeken veel minder van hem gelezen dan van elke persoon hier op het forum. Ik heb veel van de groep gelezen, maar Steve is toch niet de groep? Denkt iedereen ook automatisch dat Steve het helemaal eens is met alles wat de groep hem verteld, of dat hij automatisch alles direct begrijpt of voelt wat aan hem verteld wordt? Natuurlijk niet. Maar waar kan hij dat dan vertellen?
Of Steve (en Barbara) gaan voor het zgn. grote geld, voor op hun eigen manier lichtwerker te zijn, wat daadwerkelijk hun motieven zijn, dat kunnen we nooit weten, want geloof maar dat hij niet anders kan dan zich op allerlei manieren beschermen en zijn stukje lichtwerk heel erg af moet schermen. Veel meer dan wij. Als ik er voor kies om hier boos te worden op iemand of gewoon te schrijven dat ik het ergens niet mee eens ben, dan kan ik dat in alle rust uiten, zonder daarbij bang te hoeven zijn dat mijn opmerkingen langdurig uit hun context gerukt worden, en wereldwijd besproken worden met andere lichtwerkers. (merk hier dat mijn gedachtes toch even een zijsprongetje maken naar Daisy) Ik mag hier gewoon zijn wie ik ben (gelukkig), maar wanneer kan iemand als Steve dat?
Als hij eigenlijk geen zin heeft in weer een channel? En wat als de groep even geen zin heeft? Waar blijf zijn eigenbelang op zo’n moment?

Speel ik lekker ff advocaat van de duivel, of van de engel, ’t is maar net hoe we het willen zien.

Hartegroet,

Kakie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2006 21:45 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
lieve lichtjes

weten jullie ook de nederlandse tijd die kan ik niet vinden

knuffel flower

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2006 22:14 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Kakie

Leuk wel, een advokaat van de duivel op het Lichtforum. :lol: :lol: :lol:

Ik begrijp heel goed wat jij eigenlijk ook aanhaalt , dat je elke maand maar weer de Group goed moet zien te vertalen en ik voelde echt dat het daar niet lekker meer zat.
Maar ik ben zoals ik al zei, Steve en de Group dankbaar om wat ze me in het begin gegeven hebben...vrijheid.

Ik denk ook dat het na al die jaren waarin ik eens vanochtend alle foto's bekeek van al die seminars dat er ook een soort verering nu was en volgens mij nogal wat handtekeningen gevraagd werden door mensen.

Ik denk dat er veel van je gevergd wordt om dan overeind en in je Licht te blijven staan.

Wat mij het eerste jaar overkwam is dat ik uittrad en bij Steve en Barbara in de zaal zat op Maui en me gezegd werd , je krijgt een lichtzwaard. Ik had een gesprek met Steve en barbara en anderen zeiden dat ik dat niet hanteren kon , maar hij was het daar niet mee eens en ik zag zo uit een soort mist en prachtig zuiver zwaard verschijnen en dat kreeg ik mee. Ik werd wakker en tot mijn stomme verbazing voelde ik hem op mijn rug.
Haar moet ik zeggen , het was een meer zuiver dameszwaard...

Ik geloofde het niet erg en sliep weer in maar 's morgens was het er nog steeds. Ik heb dat zwaard op menige manier kunnen inzetten en met zeer verrassende resultaten en zodra ik mijn hand naar mijn linkerschouder bracht om te voelen of ze er nog was , dan kon ik letterlijk een zwaard voelen en pakken.
Leuke was dat Ed ook een Lichtzwaard had gehad, eerder dan ik en deze twee zwaarden hebben veel samengewerkt.
Ook bij anderen verschenen zwaarden. Mijn zwaard is een stuk van mij eigen energie geworden en manifesteert zich niet meer zo als zwaard.

Dus een mooi cadeau van Steve en de Group.

Dus ik heb ook prachtige dingen meegemaakt , zoals het opstarten van het Web of Love met zo'n tweehonderdduizend mensen en dat hebben we gevoeld...ongelofelijk wat was dat een ervaring.

En wat jammer dan als je door de hele wereld Lichtcirkels hebt georganiseerd , met als grootste groep, 39 mensen en met zijn allen zeer bijzondere ervaringen meemaakte , dat het forum gesloten is.
Nog steeds heb ik het email adres van een dierbare Amerikaanse vriendin.
Maar ik ga weer verder , nieuwe horizonten verkennen en besef dus dat hoge bomen ( meestal wordt je hoge boom door anderen ) wind vangen.

ZJij weet wat er bedoeld wordt kakie, dankje voor je verhelderende stukje van jouw ervaringen.

Liefs van Nel. :idea:


_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2006 23:40 
Tja lieverds,ik heb daar ook mijn mening over,ten eerste vind ik het niet juist mensen op een voetstuk te zetten,omdat ze lichtwerker zijn,we zijn allemaal lichtwerkers,de zwerver op de hoek,kan je een les geven zodat het lichtje wat misschien,wat zwak was weer aanwakkert,het zit niet in het uiterlijk vertoon.Steve doet mij denken aan al die Amerikaanse dominees,met dollartekentjes in hun ogen,en die zijn allemaal door de mand gevallen.
Misschien is hij met de juiste intentie begonnen,maar het vlees is zwak,en geld is nog altijd een magneet.
De grote meester Jezus,zei Ïk krijg het voor niets,ik geef het voor niets,en de boom herkent men aan zijn vruchten.
Daar hou ik mij aan vast.
Maar lieverds ik spreek voor mijzelf en heb alle respect voor iedereen,die daar wel vrede mee heeft,we leren allemaal toch wel onze lessen,en mogen niet oordelen.
ook Steve heeft zijn les te leren :wink:
liefs Karnayna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 26 aug 2006 08:31 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Als ik het heb over koningin of president of om het even wie, heb ik het niet zo zeer over de persoon als wel over wat hij/zij vertegenwoordigd.
Nemen we een man als Steve bijv.
Hoeveel mensen buiten het lichtwerkerswereldje zullen hem herkennen als ze hem tegenkomen?
De burgemeester van Oss, wordt ook niet herkend in Hengelo.
De functie van hoofd van een gemeente is eigenlijk niks anders, dan Steve, die toch de term lichtwerker bekend heeft gemaakt.
Meneer paperclip kennen we nu toch ook alleen maar aan zijn produkt(ik weet niet eens of hij/zij zo heet)
Ik heb niks tegen Steve, ook niet tegen Tobias.
Het zijn gewoon volksvertegenwoordigers.
En ja, wat Nel al zei, veel van de onderwerpen die hij channelde speelden al, logisch toch, Steve put toch uit dezelfde bron als ieder ander?
Alleen gebruikt Steve een andere taal dan Tobias.
Loodgieters verstaan elkaar prima, als ze onder elkaar zijn, maar zet eens een andere vakman/vrouw tussen hen in?, bijv een cameraman.
Het zijn allebei vakmensen, net als Steve en Geoffrey.
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 26 aug 2006 15:43 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616
Hai Flower...

Ik heb een handig Internet wereldklokje.
:wink:


http://www.timeanddate.com/worldclock/converted.html?day=26&month=8&year=2006&hour=11&min=0&sec=0&p1=127&p2=16

20.00 dus, lijkt mij.

Lieve groetjes.
Simone


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 26 aug 2006 16:00 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616
Even leuk om te vermelden.....
Geoff heeft zijn verjaardag vandaag. :wink:
Gaaf he.
Geeft zichzelf een leuk feestje zo... :wink:

:) Simone


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 26 aug 2006 16:38 
Offline

Lid geworden op: ma 15 mei 2006 13:10
Berichten: 701
Lieve Nel,

I k begrijp helemaal niet goed wat jij bedoeld met dat elke maand de Group goed zien te vertalen :lol: :lol: :lol: , dus ik kan ook niet zeggen of het daar wel of niet lekker mee zit. Ik doe niets voor de site van Steve hoor, voor zover ik weet is Daisy daar nog steeds mee bezig, en inderdaad, zij heeft wel moeite met de channels van de groep, omdat het haar aan tijd ontbreekt om e.e.a. zo efficiënt mogelijk geregeld te krijgen.

Weet je, ik ben de groep heel erg dankbaar voor hun woorden in hun boeken. Ik zie het als hún boeken, hún woorden, maar ik ben oprecht blij dat Steve ze voor hen in boekvorm heeft uitgebracht. De woorden en gedachtes hebben ook mijn leven veranderd. Ze hebben me bewust gemaakt van mijn eigen spiritualiteit. En waarschijnlijk geldt of gold datzelfde dus ook voor Steve. Maar als Steve ze niet opgeschreven had, dan had IK dat misschien wel gedaan :lol: (vraag me af of de groep ook Nederlands spreekt :lol: :lol: :lol: )

Dat verhaal van dat zwaard wat je gekregen hebt. Ik vind het zó prachtig. Echt waar.
Ik lees daar uit dat Steve en Barbara (lees de groep) vonden dat je het zwaard wel kon hanteren, en de meeste anderen niet. Maar wat ik niet lees is of je zelf, op dat moment, vond dat je het zou kunnen hanteren. En ik ben ook nieuwsgierig of je dat lichtzwaard nu bij tijd en wijle nog steeds hanteert. :?:

Ik ben trouwens heel erg benieuwd naar de nieuwe horizonten die je tegen komt lieverd.
Natuurlijk heb je gelijk dat hoge bomen mede zo hoog kunnen worden doordat de voedingsstoffen door anderen worden gegeven, maar daarnaast, de voedingsbodem is meestal een eigenschap of talent waarop door de boom zélf in eerste instantie de aandacht op wordt gevestigd. Dus ook een hoge boom kan alleen maar hoog worden door samenwerking.
Daarop voortbordurend denk ik dat groei van die hoge boom niet (meer) ten koste hoeft te gaan van de kleinere die naast hem staan. Die tijd is nu voorbij.

Hartegroet lieve Nel.

Lieve Annemiek,

Toen ik de boeken van Steve las, dacht ik toch echt te lezen dat de term “lichtwerker” hem werd ingefluisterd :oops: . Hij wist zelf niet eens wat het was.
Gebruikt Steve een andere taal dan Tobias, of spreekt de groep een andere taal dan Tobias?
Is Steve een vakman in het lichtwerk en verstaan wij (andere lichtwerkers) hem daarom zo goed of is het gewoon zo simpel dat wij ons, samen met Steve, heel erg verbonden voelen met de groep of Tobias omdat ZIJ de taal van thuis spreken zonder gehinderd te worden door welke sluier of welk begrip van het spel dan ook?

Kort gezegd komt mijn gedachte hierover erop neer dat ik ervan overtuigd ben dat wij allemaal hetzelfde kunnen, hetzelfde vakmanschap hebben. Daarvoor hoeven we alleen maar te kiezen. In die zin voel ik mezelf dus op geen enkele wijze beter of minder dat welke lichtwerker dan ook. Zelfs niet beter of minder dan de groep, want zijn zij niet precies hetzelfde als wij (in het verleden of in de toekomst zijn ook wij deel van de groep geweest, en dat kunnen we nu ook zijn toch)? Kwestie van keuzes maken.

Ik vind het leuk om hierover van gedachtes te wisselen. Dank jullie wel!

Hartegroet,

Kakie


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 26 aug 2006 17:04 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Ja Steve gebruikt een andere taal dan Tobias(of mijn oren verstaan het anders)Als je nooit eerder iets van Steve of Tobias ( of wie dan ook) gelezen hebt, is Tobias toegangkelijker.
Wat natuurlijk niets zegt over de boodschap zelf.
Net zoals met Engels, ik kan dat wel verstaan en lezen, maar niet zo vloeiend als Nederlands.
Maar nou zit ik die twee tegen elkaar af te wegen, terwijl dat niet mijn bedoeling is, het gaat er mij alleen maar over dat het me interressant lijkt ze samen te horen en zien.
Zoiets als Godfried Bomans met Jules Deelder in gesprek.
.
By the way, lightworker Nederland heeft een nieuwe webmaster, staat op de website.
:roll: :? :?:

Lichtwerker.com

Lichtwerker.com is de Nederlandse vertaling van bijzonderheden uit het werk van Steve & Barbara Rother, en De Groep.

Contact Webmaster:
David Dubié
david.dubie@telenet.be

Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 26 aug 2006 17:28 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve Kakie

Ik krijg het niet uitgelegd dat Steve de woorden van de Group wel eens niet zo goed meer zou kunnen channelen., Dat bedoelde ik, hij is ook maar een mens.

Net als mediums hun boodschappen ook gekleurd kunnen overbrengen. Overigens hebben vele mensen krachten op allerlei andere manieren en ben ik echt geen uitverkorene.
En zijn er veel meer Lichtzwaarden in de wereld dan alleen die ene bij mij, maar ik heb zeker er mee kunnen werken.

Net als andere dingen die je in je leven krijgt , je hebt in potentie de kracht om er mee te werken anders krijg je ze niet en wil je ze ook niet.

Je mag er absoluut niets kwaads mee doen want dan ben je hem kwijt.
In de Lichtcirkel ingezet maar ook bij een bedreigende situatie in een winkel waarbij een man dreigende taal bleef uiten tegen de vrouw achter de toonbank en ik erbij stond en bleef opletten.
Ineens zette ik het Lichtzwaard in en de man keek onmiddelijk naar mij en zei...laat maar en liep weg. het meisje achter de toonbank was zeer opgelucht. Hier heb ik hem niet kwaad gebruikt maar ik kan niet goed uitleggen wat het de man deed. het bedreigde hem niet maar waarschuwde op een bepaalde manier waardoor die man toch rustig werd en wegging.

Heb het ook ingezet in een situatie waarbij het me vertelde dat er bacterieen in een bot zaten van een vriend van een Lichtwerkster. Het been moest er later ook af, dat kon niet voorkomen worden.

Het is allemaal eigenlijk ook een stuk eigen energie, zoals ik ook een energiebol had . Dit uit een ver verleden als hogepriesteres. Ook geen lekker leventje van me.

Die bol had ik al heel lang, kon hem letterlijk oproepen en is ook jaren geleden , toen ik in een spirituele kring zat , ooit gevoeld.

Het zijn in mijn ogen hulpmiddelen die ik heb gebruikt maar door ze in mijn wezen op te laten gaan, is gebruiken in hun duidelijke vorm niet meer nodig.

En wonderen kan ik nog steeds niet doen en ben blij toe ook.
Laat mij maar Nel zijn en als mijn gaves nodig zijn dan gebruik ik ze en waar het niet kan , lukt het ook niet.

Veel liefs van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 26 aug 2006 17:50 
Laatst kwam ik dit stukje tegen op internet,ik deel het graag even hier :D

Hier geven wij nog onze definitie van wat Lichtwerk is:
Lichtwerk is het brengen van Licht onder de mensen door het werken aan je innerlijke Licht zodat dit gezien kan gaan worden. Dit geschiedt door zelfwerkzaamheid via het hart en op egoloze wijze. Dit is een eeuwigdurend proces waarbij we voortdurend ons denken, handelen en onze systemen zuiveren zonder over anderen te oordelen, maar wel blijven onderscheiden van wat het Licht werkelijk dient en wat niet. Wij maken ons vrij van ons emotionele en mentale veld waarbij wij het tweezijdige zwaard, van balans en evenwicht, durven te hanteren.

Lichtwerk richt zich op alles wat een Universele uitstraling heeft, omdat dit versterkend werkt. Alle zwakke schakels zullen vanzelf afvallen als deze niet meer door één van ons gevoed worden. Lichtwerker kun je dan ook niet worden, dat ben je! Voor het Lichtwerk zijn cursussen, technieken en inwijdingen volstrekt overbodig, aangezien iedere ziel enkel zichzelf kan inwijden, waarbij het leven zelf de grootste leerschool is. Lichtwerkers werken nimmer in groepen want zij werken uitsluitend aan het Zelf!

Lichtwerkers bereiden op dit moment de aarde voor op een nieuw tijdperk dat gaat komen. Zij brengen het Licht vanuit henzelf middels diepe verworven kennis verkregen in vorige incarnaties dan wel bij doorgave via een helder en zuiver kanaal. Door hiernaar te leven zijn wij niet alleen Licht voor onszelf maar ook voor de ander.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 26 aug 2006 18:03 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380
Lieve kakie

Ieder mens is in wezen een lichtwerker...of voor mij , is een Licht. Een terrorist kan een Lichtverspreider zijn, omdat hij vrijwillig een niet zo mooie rol speelt om anderen weer ervaringen te laten opdoen.
Ik maak wat dat betreft dus nergens onderscheid.

De daden laat je niet zomaar altijd over je kant gaan, dat hoeft ook niet. Je mag jezelf verdedigen.

We hebben vele gesprekken hier op het forum gehad over al deze zaken en er zijn dingen die altijd als een basis voor me zijn en nooit veranderen.

Het Universum ( GOD ) is Liefde en er is maar 1 energie , die je wel op allerlei wijzen kunt gebruiken.
Ten goed of ten kwade, dat is onze vrije keus.

Dus wie een channel mooi vind en er inspiratie door krijgt , luister ernaar. Dat is mooi.
Wie liever zelf de ervaringen wil ontdekken...doe zo en het is ook goed.
Ook duisternis is dan goed want ook dat wordt een keer Licht.

Mijn zoektocht is ook , het terugvinden van al mijn Licht en de duistere aspecten, die ik echt wel had en heb, te omarmen, accepteren en integreren...dat is voor mijn gevoel mijn weg.

Wonderen heb ik vaak mogen beleven, maar wat zijn wonderen? Eigenlijk horen ze gewoon bij de Universele energie, maar wij zijn stomverbaasd als er zoiets gebeurd.

En Goddelijk zijn we allemaal en heoeven het ons inderdaad maar echt te herinneren.


Hier is wat om over na te denken.

We hoeven alleen maar ons hart te openen voor de Christus in ons en we zijn er.
Waarom doen we dan al eonen lang zo moeilijk en zoeken ons naar in alle hoeken en gaten??

Ik mijmer maar wat voor me uit en er is denk ik geen lijn meer in te vinden maar vooruit...ik ben een gevallen snijboon , dus het hoort wel bij me. :D

Liefs van Nel. :idea:


_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.