LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel za 20 apr 2024 06:25

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Mijn blokkade.
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2007 21:34 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Ik weet niet zeker of dit onderwerp onder dit hoofdstukje past, maar toch maar hier geplaatst.

Een tijdje terug had ik het over mijn ervaring met een paragnost die zei dat ik door meer seks te hebben, mij beter moest gaan voelen. (kort door de bocht gezegd). Daarop kwamen wat reacties en wat voor mij bleef hangen was de rode draad van sexueel misbruik mijn leven door. Mijn dochtertje heeft er ook last van. Gelukkig niet de misbruik maar wel de pijn denk ik.

Goed dit was even een aanloopje.
Morgen heb ik een sollicitatiegesprek bij een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking. Het is een instelling met een antroposofische visie. Mijn kinderen hebben even op een vrije school gezeten, dus daar ben ik mee bekend.
Een tijdje terug, had ik ook zo'n sollicitatiegesprek op een andere instelling, maar dan een reguliere. Ik mocht een avond meelopen om te kijken of het iets voor mij was. Ik ben geweest en zat te huilen op de terugweg. Ik begreep maar niet waarom. Het greep mij ontzettend aan. Ik heb de volgende dag gebeld dat ik de baan niet wilde. Ik zou het niet aan kunnen.
Nu ga ik tegen wil en dank morgen weer. Het regelen van oppas ging zo gemakkelijk en ik werd gemaild of ik interesse had in deze baan. Ik heb toch het gevoel dat ik hier iets mee moet.

Na dat stukje over die rode lijn van misbruik begreep ik het. Deze mensen, vaak mannen, zijn net kinderen. Maar dan in een mannenlichaam. Ik vind ze dus erg beangstigend. Echt! Ze komen zo dichtbij en dat is voor mij teveel. Ik weet niet hoe hiermee om te gaan. Ik moet eerst die lijn zien op te rollen.
Ik wil graag verder met dit stukje, dit verwerken. Ik heb het gevoel dat hier iets moois uit kan ontstaan. Kunnen jullie mij misschien helpen met tips hoe hiermee om te gaan.
Ik wil dit eigenlijk ook op het sollicitatie gesprek vertellen. Maar is misschien niet zo'n goed idee. Ik ben graag eerlijk.

Liefs en licht
Anjasa


Laatst gewijzigd door Anjasa op zo 16 dec 2007 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2007 22:41 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
lieve anjassa


allereerst komt het niet voor niets zomaar naar je toe ,dat geeft al aan dat jij dit nodig hebt.
als jij toch al een mannen blokade voelt is dit mischien het juiste om te leren anders met mannen om te gaan .

Citeer:
Deze mensen, vaak mannen, zijn net kinderen.


dit zijn geen kinderen maar mannen

.mischien kun je eens aan je hogere zelf vragen waarom je dit zo ervaart, en dit ook op deze manier naar je toekomt, het kan wel met iets heel anders te maken hebben .
maar verwacht niet meteen antwoord soms duurt het even .
het komt op het moment dat het voor jou het juiste is.

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2007 07:33 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Oow lieverd, eerlijkheid is de eerste stap naar jezelf overwinnen vind ik.
Als je vanaf het begin al niet eerlijk kunt zijn hierin..hmm....kweetnie...

Ja ik voel hier wat je zegt.
Er licht iets moois maar oei waar moet ik dan eerst nog doorheen?

Ik weet geen antwoord lieverd want het is jouw gevoel.
Maar wat ik wél voel is dat het stukje waar je doorheen "moet" niet zo groot en akelig is als je nu wellicht denkt.
En hoe weet ik dat?
Omdat je doorheen de wolken de zon al ziet schijnen:...


Citeer:
..Ik heb het gevoel dat hier iets moois uit kan ontstaan. ..


...en dat zou niet zijn als het helemaal jouw richting niet is nl.
Maar....het is wel heel kwetsbare materie waar je je in begeeft.
En het heeft ook iets verleidelijks.
Eng en verleidelijk.
Kan een uitdaging zijn hoor. 8)

En zeker mooi!
Zeker mooi schat!

1hart1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2007 10:02 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Is het niet een van de grootste opdrachten van deze tijd om 'on speaking terms' te komen met het andere geslacht. Er zijn maar weinig mensen die op een gemoedelijke en gelijkwaardige manier met het andere geslacht kunnen omgaan.
Soms lijkt het wel alsof mensen het goed kunnen, bijvoorbeeld doordat ze door hun huwelijk zich beschut voelen bij hun man of vrouw. Vanuit die beschutting kun je veel makkelijker met het andere geslacht ontspannen omgaan.

Als misbruikte vrouwen zijn wij snel geneigd om te denken dat het ons persoonlijke probleem is. Als het zo persoonlijk voelt dan zou ik eerst met kinderen gaan werken en kijken en voelen hoe je je in de buurt van jongetjes voelt. Kunnen we kinderen van het andere geslacht compleet respecteren? Niet alleen babies, peuters en kleuters, maar ook als ze 9jaar zijn of 12 jaar of 14 jaar en 16jaar zijn?

Het is een proces Anjasa, het is niet iets wat je morgen moet kunnen, ook niet iets waar je je schuldig over hoeft te voelen als je van binnen nog afkeer van ze voelt. In ieder geval zou ik het nooit tijdens een sollicitatie vertellen! Echt niet doen hoor. Dan blokkeer je je eigen weg beslist.

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2007 21:06 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Lieve Vick, ik heb het uiteindelijk ook niet verteld.

Ik heb met kinderen gewerkt, met babies, peuters, kleuters en schoolkinderen. Ook van 10 tot 13 jaar. Dat was allemaal geen probleem. Het begint pas als ze volwassener worden en misschien wel sexueel actief.
Waar ik nu gesolliciteerd heb is een gemeleerde groep met verst. geh. maar ook met mensen met psychische problemen. Ik heb gesolliciteerd naar de functie van assistent woonbegeleider. Ik sta dus nooit alleen, ben ondersteunend. Dit is voor mij goed om te beginnen. Het was een fijn gesprek, zij waren meer aan het woord dan ik. De sfeer voelde goed. Eind deze week nemen ze weer contact op om te horen wat ik wil en of zij met mij verder willen.

Ruth, dank voor de bevestiging. Ik voel duidelijk dat ik die kant op wordt getrokken. Ik wil het ook wel aangaan. En hoop door er hier over te schrijven, wat duidelijkheid te krijgen. Voor mezelf door het te tiepen als door jullie inbreng. Afbeelding

Citeer:
Als je vanaf het begin al niet eerlijk kunt zijn hierin..hmm....kweetnie...

Ik weet even niet wat je hier bedoelt :?:

Flower, ik ga zeker mijn hogere zelf raadplegen.

Dank voor jullie reacties. Afbeelding

Liefs en licht
Anjasa


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2007 21:16 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
Anjasa.

Ik vind het heel sterk van je dit. Dat je toch probeert om over je angst heen te gaan. Weet je, zie het als een uitdaging om te helen. En wat Flower zegt, er bestaat geen toeval. Alles komt op d ejuiste manier en de juiste tijd voor je. begrijp je. De dingen gebeuren op de manier die voor jouw ontwikkeling goed is. pak die kans. Je kunt, als het je niet bevalt, als je je onprettig daar voelt ,altijd nog weggaan... maar dan blijf je misschien later zitten met de gedachte, had ik nu maar even doorgezet. Dit komt op je pad. Grijp je kans en probeer jezelf te helen. Je kan het!! :D
liefs Wikvaya 1hug1 1hug1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2007 21:18 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Citeer:
..Ik wil dit eigenlijk ook op het sollicitatie gesprek vertellen. Maar is misschien niet zo'n goed idee. Ik ben graag eerlijk...


Dat bedoelde ik lieverd.
maar toen stond de reactie van Vick er nog niet.
Want ze zegt daar een waar ding: niet gelijk alles uitpakken tijdens zo een eerste solicitatie gesprek.
En dat zag ik over het hoofd.

Enfin, je hebt dat ook niet gedaan lees ik nu.
En het is goed verlopen zoals ik lees.
Dus?

1hart1 1hug1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 17:16 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 26 mar 2007 15:50
Berichten: 219
Lieve Anasja,

Met oprechte bewondering en nieuwsgierigheid (hoe zou het verder gaan?) bekijk ik dit onderwerp.

In een ander leven (voor mijn gevoel, is pas paar maanden geleden :D ) studeerde ik voor hulpverlener en kwam ik in een stage ook ineens in aanraking met mijn verleden. Ik wist toen niet goed hoe ermee om te gaan. Uiteindelijk heb ik besloten om met die opleiding te stoppen (niet om die reden van het verleden hoor) Ik ging me afvragen of ik wel de juiste keuze had gemaakt.

Nu doe ik een opleiding waar ik me veel prettiger bij voel.
Maar omdat ik soms toch nog wel eens 'heimwee' heb naar mijn 'oude' leven en gewoon met ongelofelijk veel bewondering en interesse jouw weg hierin wil blijven volgen, voelde ik me geroepen om hier te reageren.
Misschien kan ik er nog wat van leren! :idea:

Dus ik lees hier stiekem mee hoe het verder gaat! ;)

Liefs,
Waterdruppel


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 19:30 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Dank je Waterdruppel, voelt wel grappig zo'n belangstelling. :oops:

Er is verder nog niet veel nieuws. Het gesprek verliep goed. Ze zouden vandaag bellen wat ze niet gedaan hebben. Wel belde de man die ons bij elkaar hebben gebracht. Om te vragen hoe het gesprek was gegaan. Hij had gehoord dat zij het ook een prettig gesprek vonden. Ik ben dus benieuwd.
Ik hou je op de hoogte. Ik vind het wel spannend. Ik merk wel dat ik weer vangnetten aan het regelen ben. Als het niet gaat dan ..... Ik zit toch eerst in mijn proefperiode.....

Volgende week ben ik een weekje weg. Ik ga jullie vreselijk missen.:cry:

Liefs
Anjasa


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 21:13 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Lieve Anjasa,

Vanaf het moment dat er "gebruik" van je gemaakt is, vaak in de kindertijd (was bij mij wel zo), ben je als slachtoffer op de loop, soms zelfs in een andere rol, om verder misbruik te ontlopen en bovenalles heerst die angst die soms opkomt en normaal funtioneren bijna onmogelijk maakt. Je bent dan een slachtoffer en de dader blijft schade toebrengen tot het moment dat je er zelf een streep onder zet.
Je hebt geleerd en gesolliciteerd en bent uitgenodigd en dat is niet omdat jij een slecht mens bent, niet omdat je dom bent, niet omdat je vrouw bent, maar omdat je de kennis in huis hebt en je hart voor die groep mensen op de juiste plaats hebt zitten, liefde hebt voor dat werk.
Vanuit de tijd dat ik driewielers maakte voor 34 jarige kinderen en sprak met mensen die dat werk doen is me een uitspraak van hen bijgebleven: Wees eerlijk en jezelf anders red je het niet.

Wees lief en eerlijk naar jezelf toe want dat is wat jij verdient en laat je niet meer opjagen door angst. Het is niet meer nodig en je bent goed instaat je te redden. Laat je ook niet opjagen door uitspraken als dat je meer sex zou moeten hebben. De liefde voor jezelf en voor hen die jouw zorg verdienen is het belangrijkste. Een jou waardige partner die over voldoende geduld en liefde beschikt zal jouw welzijn op de eerste plaats zetten en sex uitstellen tot je zover bent. Iedere vorm van druk werkt averechts.
De groep mensen waarmee jij gaat werken kan een keiharde spiegel zijn als je jezelf voor de gek houd. Ik heb zelf ook kinderen op de vrije school gehad en heb geleerd dat over het algemeen mensen die daar werken liefdevol en natuur gericht zijn. Die kombinatie met een gemotiveerd liefdevoliemand als jij kan haast niet mislukken, zeker als hier veel mensen licht en warme gedachten naar je zenden en de gidsen en engelen je steunen.
Afbeelding
Namasté Puran

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 21:49 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Citeer:
..Volgende week ben ik een weekje weg. Ik ga jullie vreselijk missen. ..


:D Nee hoor lieverd.
Wij gaan gewoon mee.
Op naar het vangnet.


Afbeelding

Even terzijde hoor....off topic..

Best leuk om eens te proberen Anjasa.
Als je nu weg bent en je gaat "het forum" inderdaad missen probeer maar eens contact te maken op afstand.
Aan ons te denken, of tijdens een rustig moment of met een muziekje je voor te stellen dat wij hier gewoon zitten en naar jou zwaaien of een stukje meelopen.

Ik doe dat zelf regelmatig als ik onzeker ben, of ik voel me verdrietig of juist heel gelukkig weet je wel?
En oh het werkt!!
Het werkt echt.
Contact.
Geweldig kan het zijn.

1harten1 1harten1


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 21:52 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Ja Ruth, zo werkt dat, mooi geschreven!

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2007 22:47 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
dito :wink:

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 20 okt 2007 19:55 
Ah mooi geschreven Ruth!
Ja, Anjasa we zijn nooit alleen!

1hart1 Afbeelding

Liefs en veel plezier alvast volgende week!

Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2007 22:03 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Ha lieverds,

Dank voor de lieve woorden. Ik heb jullie inderdaad gemist maar ook weer niet omdat jullie inderdaad er altijd waren. Heerlijk gevoel was dat. Hebben jullie ook zo genoten van dat lekkere warme zwembad?

Puran, het raakt me wat je schrijft. Voor dat liefdevolle doe ik het inderdaad. Ik heb wel wat angst voor die keiharde spiegels zoals jij dat stelt. Bang waarvoor? Bang voor mijn eigen onzekerheid. bang dat ze dat zullen merken en daar misbruik van zullen maken. Tja en zo is dat kringetje weer rond. Wat een zelfinzicht zo laat op de avond. :oops:

Toch wordt ik die kant op gestuurd. Morgen heb ik een tweede gesprek. Ze vonden het vorige gesprek heel positief en vonden mij wel in het team passen. :)
Mijn man hikt er nog wat tegenaan, hij moet dan meer alleen doen met de kids nadat hij uit zijn werk komt. Ik heb het idee dat ik daar ook iets mee kan en mag.
Mijn buurvrouw bood aan om me te brengen, daar te blijven en weer mee terug te nemen.
Ook heb ik het gevraagd aan mijn hogere zelf, ik kreeg eigenlijk meteen antwoord; doen!
Duidelijk dus.

Morgen (maandag) om 10:30 uur is het gesprek, dus voor wie dit nog leest, graag jullie lichtjes :!: :!: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

Liefs
Anjasa


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2007 22:21 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Vanuit hier Licht voor jou Anjasa..... :idea: :idea: :idea:
Voor je gesprek morgen.
Zal ondersteunen wat je voor jezelf graag wilt....
En wanneer het jou baan is....dan is het er al :wink:


Shena 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2007 22:28 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
:idea: :idea: 1hart1 :idea: :idea:

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2007 22:54 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
wordt in liefde ondersteunt Anjasa.

1harten1 :idea: 1harten1

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 04:00 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Afbeelding

Zet hem op! Je kunt het, gaat het doen en het gaat prima lukken! Wauwie!

Namasté Puran

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Laatst gewijzigd door Puran op zo 11 nov 2007 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2007 11:08 
Nog een lichtje achteraf! :idea: :idea: :idea:
Ben benieuwd Anjasa!

1hart1

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.