LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 29 mar 2024 02:27

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Het vervolg
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 09:40 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Het vervolg
Gisteren heb ik Atlantis van; Pamela Kribben gelezen en vannacht kreeg ik een droom, die in het waakbewustzijn vervolgde.


Het begon ermee dat ik thuiskwam (in een ander huis dan dit) en ontdekte dat kinderen lege flessen bij me stalen, ik vond dit niet kunnen, dus ging ik een van de kinderen achterna.
Het is een heel lang verhaal en daar wil ik jullie niet mee vervelen, dus stip ik alleen de hoofdlijnen aan.
Ik kwam terecht in een netwerk van kinderen, die onder supervisie van een grote baarddragende en op een moter voortbewegende grove man overal kleine diefstallen pleegden, die juist omdat het maar kleine bedragen betrof, lang onopgemerkt bleven.
Niemand voelt zich slachtoffer als er wat lege flessen van je ontvreemd worden.!
Totdat een van de kinderen volle flessen begon mee te nemen.
Binnen de kortste keren werd de buit zwaarder en de mensen verontruster.
Ik was ondertussen geïnteresseerd geraakt in de organisatie en keek vanaf de zijlijn mee.
Bovendien was er een vreemde aantrekkingskracht richting de leider.(en andersom)
De kinderen vonden me maar een vreemd mens, maar dulden me, als ik hun volgde op hun strooptochten.
Toen een van de jongens achtervolgd werd door een man met een groot mes, ( dat hij overigens uit de woning van die man gestolen had) wist ik door me er quasi toevallig mee te bemoeien, escalatie te voorkomen.
Daarmee kreeg ik er een vriendje bij.
De kinderen begonnen me te beschouwen als uitkijk en buffer, bovendien konden ze, zonder dat de anderen het te weten kwamen, bij me uithuilen, indien nodig.
De relatie met hun leider verdiepte zich en weldra deelden we tafel en bed.
Ik begon me te bemoeien met de verkoop van de goederen, omdat bleek dat de opkopers woekerwinsten maakten en er voor de kinderen heel weinig overbleef.
Dat ik me daarmee op glas ijs begaf, kwam niet eens in me op, ik was van toeschouwer, een deelnemer geworden in een criminele organisatie.
Tenminste dat waren de woorden van de aanklager.
Het proces stelde niets voor en mede omdat ik een blanco strafblad had, kwam ik er met een boete vanaf.
Anders was het met mijn lover, die verdween achter de tralies.
Toen ik buitenkwam wachtte de groep kinderen me op en volgden me naar de schuilplaats.
Ik begon mijn schamele bezittingen in te pakken, met het idee huiswaarts te gaan.
Daar kwam echter niets van, een levende muur van grote ogen en vastbesloten kinderen versperden de uitgang.
Mijn vriendje( die ik gered had van de man met het mes) stapte naar voren en zei dat ze allemaal wilden dat ik bleef, waar moesten ze anders heen?
Dus bleef ik en gooide de hele organisatie op de schop, stelde regels op en bracht structuur aan in het leven van de kinderen.
Zo zorgde ik er o.a. voor dat er 3x daags voldoende eten was en schone hele kleren en beddengoed en er werd een onderwijzer aan getrokken.
De zaak floreerde en weldra betrokken we een oud klooster, dat helemaal aangepast werd aan de eisen van deze tijd.
Ik kwam in contact met een geestelijke die vroeg of ik nog wat ruimte in mijn huis en hart had voor een aantal dakloze jongeren.
Dat had ik en binnen de kortste keren was het aantal jongeren verdubbeld.
Ondertussen zou ik bijna vergeten waar dit bestaan op gebaseerd was, puur op diefstal.
Met de dakloze jongeren, kwam ook een stuk inkomen binnen, een overheidssubsidie en ik begon me af te vragen of ik dat ook voor de anderen zou kunnen krijgen.
Na wat getouwtrek met autoriteiten lukte dat en konden we onszelf goed bedruipen.
In de kloostertuinen werden groenten, fruit en kruiden geteeld en het teveel werd verkocht.
Elke avond stond de recreatieruimte open voor kinderen van binnen en buiten het klooster, er werd een kleine vergoeding gevraagd aan de niet bewoners en ook dat geld verdween in de gezamenlijke pot.
Er werden lezingen, cursussen en workshops op velerlei gebied gegeven, er kwamen logeerkamers voor mensen die rust en of bezinning zochten en we werden een welvarende gemeenschap.
Sommige kinderen konden zich hier niet in vinden, verlangden naar het avontuur en vertrokken, met de zekerheid dat ze te allen tijde terug konden komen en met voldoende geld om zich ergens te kunnen vestigen.
Enkelen kwamen ook terug.
Zo ook hun voormalig leider, mijn lover.
Bevreemd stonden we tegenover elkaar, niets was nog als vanouds.
Ik opende mijn armen en we vonden elkaar weer.
Hij bleef en bracht een nieuwe energie in.
Mars.
Van oorsprong was hij smid en natuurlijk kwam er een smidse.
Van heinde en verre kwamen de mensen om van zijn vakmanschap gebruik te maken, al denk ik dat er onder de vele vrouwen ook bij waren die kwamen om een blik te werpen op zijn gespierde van het zweet blinkende lijf, dat met zoveel zwing de zware hamer hanteerde.
Eerlijk gezegd bleef ik daar zelf ook niet onberoerd onder.
Ondertussen groeiden de kinderen op tot volwassenen en zij vlogen uit, met een stevig pak kennis, levenservaring en begrip en liefde voor anderen.
Hun plaats bleef niet leeg, integendeel.
Een bonte verzameling van allerlei gezindten, kleuren en afkomst bevolkten het klooster.
Niet alleen dakloze kinderen, maar ook jongeren die de weg kwijt waren en hoopten hun leven van hieruit weer op poten te krijgen.
Met hulp van boven en beneden, de liefde en aandacht van allen lukte dat bijna altijd.
Namaste Annemiek


_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Droom Annemiek
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 10:39 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 14 sep 2006 14:54
Berichten: 620
Lieve Annemiek

Wat een boeiende droom een droom met heel veel waarheden
Een droom om over na te moeten denken.
De Zuster Theresa onder de schoffie`s

1hart1 Truus


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Het vervolg, deel 2
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 22:41 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Het vervolg, deel 2
Een typisch vervolg op deze topic.
Tot mijn verbazing vertoonde SBS6 vanavond beelden van een paar buitenlandse zakkenrollertjes, twee jongens tussen de 9 en 11 jaar die in lands hoofdstad opereren.
Deze beelden waren door de politie vrij gegeven.
Naar een eventuele volwassen aanstuurder wordt nog gezocht.
Nou ja, we houden u op de hoogte!

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 18:54 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Amazing schat dit verhaal.
Doet me onmiddelijk aan Oliver Twist denken van Charles Dickens.
kweet niet of je het verhaal kent?
De zakkenrollers in een netwerk.

Maar het gaat nog dieper volgens mij?
Want deze hele droom speelt zich, kennelijk, in een leven af maar ik zie eeuwen voorbij gaan tijdens jouw verhaal.
Een hele nieuwe maatschappij zie ik ontstaan waarin allerlei mensen betrokken zijn.
En Us Miek als spil van de as.

Héél bijzonder.

Was er nog een vervolg of bedoelde je de tv. uitzending? :oops:

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 02:53 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 10:57
Berichten: 327
wat een mooie droom miek,en pff je weet er nog zo veel van tot in de kleinste details,en dan is er eigenlijk nog meer ,zeg je,wel apart hoor
maar wat is een waak bewustzijn eigenlijk lieverd lucide dromen? of half wakker zijn ,misschien ben je nu wel aan het dromen,uhh,toink bij vieren ? :shock: gauw naar bed ,droomse lieverd :wink: liefs eleven 1hart1

_________________
Indien je het probleem liefheb, is het even mooi als de zonsondergang.
KRISHNAMURTI


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 07:16 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Nou, eindelijk ben ik er zelf ook een beetje uit, dwz, ik heb een mogelijke verklaring.
Juist de helderheid van alles en de details die voor het oprapen lagen, maakten dat ik twijfelde of het wel een droom was, was het geen uittreding?
Maar waarheen dan?
Oh en zeker vielen me de overeenkomsten met Oliver Twist op :D
Een lucide droom was het zeker niet, maar met het waakbewustzijn bedoel ik, dat toen ik met mijn koffie bij de computer zat, ik nog steeds hiermee verbonden was en ook bepaalde stukken gewoon voor de geest kon halen( zoals je de ontmoeting bij de supermarkt van die dag voor de geest haalt) en dan waren die beelden niet vaag( zoals ik in dromen soms mensen zonder gezicht zie en dat heel gewoon vind)
Nou volgens mij was dit gewoon een paralelle wereld, (waar ik via mijn droom ingestapt ben)
En nu die poort eenmaal openstaat, kan ik ook zo weer terug( of vooruit, net wat ik wil)
Net viel mij iets in dat het wellicht verduidelijkt;
Ger ging om 7.30 uur de deur uit om te gaan werken, daar is nu zijn wereld, ik kom daar nooit, maar van verhalen ken ik zijn collega's, werkomgeving en de uitzichten, ergens zit ik in Ger's hoofd en hart natuurlijk en ben daar dus ook, zonder lijflijke aanwezigheid.
Dus in gedachten, kan ik die wereld instappen en bijvoorbeeld de winkels die daar zijn, of het poppenhuismuseum en daar wellicht mensen ontmoeten, die op dat moment ook achter de comp zitten!
Maak ik het ingewikkeld nu?
Nog iets;
Helmut schreef dat hij van de week in een droom enkele mensen van dit forum ontmoet had.
Dus ergens is zón plekje, waar je anderen ontmoet, alsof het echt is, het is natuurlijk ook echt.
Want je zwervende geest blijft altijd met je verbonden, waar ie ook is.
Maar hij/zij, heeft een eigen leven en soms kan ie de beelden meebrengen naar het lichaam en vertalen in voor het lichaam herkenbare dingen.
Zoiets!
Pffft, eerst nog een kop koffie.
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 08:25 
Offline
moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 15 jul 2006 13:36
Berichten: 2380


Om even een korte samenvatting te geven...ieder mens treedt 's nachts uit in zijn dromen en kan overal naartoe gaan. Ik ontmoet soms echt mensen die ik ken en er is een deel van me dat bijtankt bij Gidsen en Engelen maar dat is niet bewust. Als ik dat allemaal wel mocht onthouden dan leerde ik immers niets meer.

En uittreden heb ik ook eens heel erg bewust gedaan en een stem zei ook , let op..je kunt de kleuren van de kleding van die man zien. Ik liep toen gewoon over straat , zag auto's en fietsers en hoorde dat ook en ging een huis binnen. Stond de kleur van de muur te bestuderen en de structuur want ik wou onthouden. Hoe de verwarming eruit zag en kwam toen in een kamer terecht waar prachtige kasten stonden met veel beeldsnijwerk. Heb ik ook intens staan te bekijken.
Daarna stapte ik een slaapkamer binnen en daar zaten twee meisjes te spelen in kleding uit begin vorige eeuw. Er stond een hemelbed maar ik stapte dus wel ineens terug in de tijd. Oftewel die tijdsbeleving is een beperking op aarde. Ze keken beiden op naar me en zeiden wat tegen me , ze lachten en waren niet bang en toen was ik wakker en terug in mijn lichaam.
Het is dus ook nog zo dat ik in de tijd reisde. Dit is ongeveer anderhalf of twee jaren geleden gebeurd en ik weet alles nog haarscherp. Dromen vervagen wat en als ik iemand ontmoet die ik ken , heb ik gesprekken die ik ook nu nog weet.

Is allemaal logisch want met onze zielen zijn we verbonden en de stukjes kunnen , zodra ze het echt door hebben zelfs overdag bewust uit hun lichaam gaan en ergens een bezoekje brengen, wat ik ook kan.

Niet dat ik dit vaak doe want het kan je wel eens een lastig moment brengen als je te snel en niet goed in je lichaam ploft. Dat komt je op een paar uurtjes heel raar voelen te staan, totdat je weer geaard bent.
En nu doe ik het helemaal eigenlijk niet meer. ik heb de behoefte om te experimenteren niet meer en blijf even wat meer aards.

Liefde en Licht van Nel. :idea:

_________________
Nel is op weg met vallen en opstaan maar met Licht in het hart.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 09:34 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Doet mij meteen weer denken aan de film: "1900"
Gaat over een man die geboren is op een schip en er nimmer vanaf gekomen is.
Hij heeft dus niets gezien, enkel de kade en water water water.
TOch wist hij alles te vertellen over de wereld.
De dieren, de natuur, het klimaat enz. enz.
Hij hoorde alle verhalen van andere reizigers en stelde zich daar iets bij voor.
Iemand zie tegen hem: oh...wat heb jij veel gereist? Wat weet je veel?
En hij knipoogt. :wink:

Of de man in het ziekenhuis die verslag doet aan zijn buurman die niet bij het raampje ligt en dus niets kan zien.
De man aan het raampje verteld wat er buiten allemaal gebeurd.
Van alles! Leuke dingen passeren iedere dag opnieuw de revue.
Later blijkt dat de man aan het raampje blind is en enkel zijn buurman een fijne tijd heeft bezorgt.

Nee, ik vind niet dat je het ingewikkeld maakt Miek.
Het is alleen nog niet zo eenvoudig om dit mentaal allemaal te vatten en te plaatsen.
Want we zijn gewoon niet gewend aan reizen in tijd en ruimte.
Ons denkraam piept.

Eigenlijk zoiets als wat Nel zegt inderdaad?
En dan bewust gaan reizen?
Onafhankelijk van onze dromen die we steeds makkelijker gaan onthouden?

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.