LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel di 16 apr 2024 18:22

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Gebak
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 08:02 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Gebak.
Herfst 1964.
Voor de vader van een vriendin, bezorgde ik samen met haar op enkele plaatsen een omroepgids, zo ook bij een winkel(bakker) bij mij in de buurt.
Van automatisch betalen was toen nog lang geen sprake, dus na drie maanden mochten wij ook het geld gaan innen bij de bakker.
Tot onze verbijstering weigerde hij echter te betalen, hij had die gids nooit besteld zei hij.
Wat waren we kwaad op die man en we zonnen dus op wraak.
We rekenden uit hoeveel gebakjes er gekocht konden worden voor het door hem verschuldigde bedrag en telefonisch bestelden we er 50.
Te bezorgen bij mijn vriendin thuis.
Zo dat zou de rekening vereffenen.
Gloeiend van trots liepen we rond en om dit gevoel te delen vertelden wij het verhaal aan een derde vriendin, bij haar aan de voordeur.
Wat wij echter niet in de gaten hadden was dat de zus van die vriendin op de overloop mee stond te luisteren.
Die avond net na zessen werden er 50 gebakjes bezorgd bij vriendin 1.
Daar wist men echter van geen bestelling af, dus de bakker wilde zijn nu onverkoopbare gebak weer meenemen.
Het *toeval* wilde dat de zus van vriendin 3 op dat moment langskwam en vertelde wie er achter zat.
De bakker liet de 50 gebakjes achter bij vriendin 1 en zei dat alles wel goed zou komen.
25 gebakjes voor vriendin 1 en 25 gingen er mee naar vriendin 3, ik wist van niets en wij aten ook geen gebak.
De andere dag was een gewone schooldag, dacht ik.
Tot ik thuiskwam.
Mijn moeder was witheet.
Toen zij even naar de winkel was geweest en de voordeur op een kier had laten staan(toen heel gewoon) trof zij tot haar verbijstering twee mannen in huis aan.
Recherche! Of ze even de verblijfplaats van mij bekend wilde maken, dan kon men mij aanhouden.
Natuurlijk vertelde ze dit niet en ze wees de ongenode gasten de deur.
Ik kreeg ontzettend op mijn donder en zou van mijn schamele zakgeld de schade moeten betalen, samen met vriendin 1.
Dat was echter niet het ergste, elke week zouden we dit persoonlijk af moeten geven in de winkel.
Die eerste keer was vreselijk, we liepen heen en weer voor de winkel, in twijfel of we naar binnen zouden gaan als er geen klanten waren, dan wel als het druk was.
De winkel stond vol en het duurde even voor we aan de beurt waren, de bakkersvrouw vroeg wat ze voor ons kon betekenen en wij gooiden onze twee kwartjes op de toonbank; voor het gebak, zeiden we.
Ongeveer drie maanden lang volbrachten we blozend en kleintjes onze straf.
Ik heb er nooit meer een voet binnen gezet nadien en soms als ik er nu langskom(ik woon nu in dezelfde wijk) zie ik weer de plaats delict en voel ik me weer kleintjes.
Namaste Annemiek


_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 08:53 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:lol: :lol: schitterend schat!
Gebakje van eigen deeg.
Wat een verhaal..

Moet wel zeggen dat ik je erg brutaal vind klinken hoor.
Geen wonder dat je moeder witheet was.
Als je mijn dochter was geweest? :?

De moed om deze uitdaging aan te gaan..jeetje, ik zou het niet gedurft hebben.
Als ik al jouw originaliteit had dan.

1hart1 Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 10:54 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Dat was een echte krentenkakker die bakker :lol:
Wat een mooi verhaal weer. Goh wat heerlijk dat je moeder je verblijfplaats niet verried. De mijne zou me niet gespaard hebben. eh....was er niet enige korting vanwege wanbetaling van de omroepgids?? Tja deze onbeschaamde bakker moest zich :oops:

Shenan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 10:56 
Gôh wat een originele moedige meid was jij. En in die tijd stuurde ze nog twee rechercheurs af op zo'n "delict". Ik vind je geweldig en ik vind het heel tof dat je het met ons deelt.

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 11:11 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Dank voor jullie reacties.
Gebakje van eigen deeg :lol: over orgineel gesproken 8) zo heb ik mijn verhaal nu ook genoemd op mijn weblog :idea:
Ach en als ik jouw dochter was geweest zou je ongetwijfeld ook iets van een nauwelijks verborgen trots gekend hebben, net als mijn moeder.(hoorde ik jaren later)

Ik geloof nooit lieve Shena, dat hij zich geschaamd heeft, daar was hij de man niet naar.
Tja mijn moeder vondt het vergrijp niet ernstig genoeg om mij als een crimineel van school te laten halen, maar was er wel van overtuigd dat ik een stevige straf verdiend had, die kreeg ik dus ook, want ik weet nog dat ik buiten de vernedering, ook nog enige weken huisarrest gehad heb.
Heb ik ook overleefd :lol:

Orgineel was het zeker lieve Vick :idea:, maar verstandig?
Ik vind het eigenlijk heel leuk om dit soort verhalen met jullie te delen, eigenlijk een soort van in een ander licht bezien van dit leven, een aaneenschakeling van lessen en inzichten.
Bovendien heeft mijn familie die verhalen al zo vaak gehoord, dat zij ze wel kennen, vers publiek dus :wink:
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 13:34 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Citeer:
..Ach en als ik jouw dochter was geweest zou je ongetwijfeld ook iets van een nauwelijks verborgen trots gekend hebben, net als mijn moeder.(hoorde ik jaren later)


Absoluut zeker trots geweest zijn Miek.
Maar kan ik dat nu van mijn dochter ook zeggen? Hm? :?

Leuk om te delen schat.
Heel leuk om te lezen!
:)

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.