LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 28 mar 2024 21:18

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Het Ego
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2006 17:27 
Dinsdag 23 April 2006

Dag lieve Licht-vrienden,

het ego is al vaker een onderwerp van gesprek geweest en afgelopen nacht dacht ik:
"Laat ik daarrond mijn ideeën en/of visie eens op papier zetten"
(of op de computer :wink: )
Let wel, dit is hoe ik 'het' zie en mag, zoals alles, van elke andere mening afwijken. Het is gewoon hoe ik mijn ego beleef.

Ik zie of beleef mijn ego eigenlijk als een 'vessel', een soort van voertuig of een soort bekleding, een beetje zoals ik ook mijn lichaam ervaar, waardoor mijn Geest en Ziel zich tot uitdrukking kunnen brengen als mens-zijnde.
Op de een of andere manier heeft mijn ego kunnen aanvaarden dat het ego zelf, net als mijn lichaam, tijdelijk is en bij het overlijden van dit lichaam haar taak heeft vervuld maar
tegelijkertijd gelooft of weet mijn ego dat het zal blijven verder-leven in de Geest - mijn etherisch Zijn - die ik ook ben
en die Geest die zich gevormd heeft rond alle ego's die ik ooit ben geweest leeft dan verder in mijn Ziel
en die Ziel, die maakt dan weer deel uit van een meer-omvattend Zijn en uiteindelijk is dit alles deel van Al Wat Is.
Mijn ego beleeft het eigenlijk als een lange weg van als maar verder splitsen van 'de oorsprong' en is bezig die weg terug naar 'de oorsprong' bewust te worden.

Blijkbaar was er bij mij vanaf het begin, in dit leven, een vrij duidelijke verbinding tussen Geest-Zijn en het ego-zijn en beleefde de wereld als kind eigenlijk toch al iets anders dan hen waar dit niet het geval is.
Zo herinner ik me bijvoorbeeld heel duidelijk dromen als kind over Duitsers die de streek waarin ik destijds leefde bezet hadden tijdens de tweede wereldoorlog
en daarnaast had ik eigenlijk enkele wederkerende dromen die mijn denken jarenlang zouden gaan beïnvloeden.
En dan niet te vergeten de entiteiten die ik als kind waarnam of een sleutel die als vanzelf de deur sloot ...

... mijn ego kreeg dus vele prikkels die het de mogelijkheid gaf om een bepaalde richting in te slaan.
Daarbij had ik dan een moeder die zelf de wereld door andere ogen zag als velen rondom haar en ze gaf me als baby-zijnde al mee dat ze ervan overtuigd was dat ik een 'speciaal' kind was.

Steeds weer werd ik doorheen mijn leven omringd door mensen die op een of andere wijze iets speciaals in me zagen
en ja, mijn kinderjaren zorgden ervoor dat ik op vele plaatsen met veel verschillende mensen in contact kwam, iets wat dit 'speciaal zijn' steeds maar weer bevestigde.
Zou ik steeds op dezelfde plek gewoond hebben zou mijn hele leven dus volledig anders zijn gelopen en ja, dan was ik dus ook iemand anders geworden.
Het bewustworden van het spirituele en de 'geesteswereld' werd ook van tijd tot tijd geprikkeld van buitenaf en mijn ego bouwde daar gelijdelijkaan steeds meer ervaringen rond.

En dan waren er perioden waarin ik gewoon kind of tiener of man werd waarin dit alles vrij onbelangrijk leek totdat er weer een volgende stimulans in mijn leven kwam die mijn ego weer maar eens deed beleven dat het dingen kon die anderen verbaasd deden staan
en zo ging mijn ego zich steeds meer en meer openstellen voor en zoeken naar verklaringen en nog meer ervaringen en steeds maar weer meer en meer rond spiritualiteit, universele enrgie, entiteiten en wat nog meer.

Op een gegeven moment Wist mijn ego (= nam het voor waar aan) dat het deel uitmaakte van een groter zijn of een ruimer zijn.
Het wist gewoon dat het ego een onderdeel is van wie Ik ben ... én ... van Al wat Is.
Na verloop van tijd ging dit ego, bewust van het Geest-Zijn waar het deel van uitmaakt, op zoek naar de Ziel die ik ben.
Ik herinner me nog zo goed de periode waarin ik, na jarenlang zo een duidelijke verbinding tussen mezelf en al wat ik voel, bewust wilde verleggen van de verbinding tussen anderen en mijn Solar Plexus naar anderen en mijn Hart-chakra.
Gelijdelijkaan maar wel duidelijk beleefd ging ik heel anders met anderen om, op een heel ander niveau als 't ware en de hele wereld werd ineens geheel anders.
Mijn ervaringen werden steeds ruimer, ik ging steeds duidelijker een ruimer beeld ervaren van wat Is, zowel van de mensen rondom me als van de wereld en 'gene zijde' en zelfs mijn Ziel

... en dit alles mocht dit schitterende ego dat ik ook ben mee beleven. Sterker nog, als ik dit ego niet was had ik een geheel andere weg bewandelt.

Als kind in de frietkraam zei de man achter de kassa eens: "Da's 25 frank, meisje."
Als tiener zijnde gaf men me vele namen.
Als jonge twintiger zijnde noemden velen me 'Jezeke'
Als man zijnde noemde een aura-fotografe me eens Messias ... en ik liep toen in een donker maatpak met kortgeknipte haren.
Wat men ook tegen me zegt, hoe men me ook noemt, ik hou enorm van het ego dat ik rond dit leven heb opgebouwd, dat me de mogelijkheid geeft dit leven te leven en ... mijn ego houdt zoveel van mij ...
en het houdt zoveel van deze en van gene wereld, van Al wat Is.

Het ego dat zo een belangrijk deel van mijn zijn is in dit leven, ook al is dit tijdelijk en weet het dat,
het ego dat me de mogelijkheid diegene te zijn die ik nu ben,
zowel voor mezelf als voor jullie,
God, het lijkt een geschenk uit de hemelen ...
het is een geschenk uit de hemelen.

Dank, dat Ik ik ben

Namasté



Patrick :idea:



Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2006 19:12 
Lieve Patrick,hier een mooie link
http://www.gedachtelichaam.be/profile96.html
knuffffffff Karnayna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2006 04:01 
Dag lieve Karnayna,

dank je voor de link, lieverd.
Yip, hij is echt mooi maarreh, in plaats van een linkje is het toch steeds veel boeiender, vind ik zelf, als iemand zijn eigen gedachten en gevoelens deelt, in eigen woorden.

Zelf ben ik in een periode aanbeland waarin ik veel liever omga met zelfbeleefde ervaringen en ideeën dan 'verwezen' teksten - weet effe geen duidelijkere omschrijving te verzinnen - door te nemen, ook al kunnen die best enorm leerrijk, informatief en wat nog zijn.
Het boeit me gewoon veel meer hoe iemand zelf over iets denkt, wat iemand zelf ergens rond beleeft heeft of wat iemand voelt of hoe het komt dat iemand zo denkt, voelt, is zoals ie is, enz.
Ik lees dus ook bijna niets meer omdat de wereld me zoveel rechtstreeks te bieden heeft.

Neem nu de aflevering van Netwerk van vanavond.
Jeetje, hoe schitterend dit weer dingen voor me bevestigd heeft.
Oh, effe een linkje :lol: -> http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items ... k&a=224664
Het ging over enkele wetenschappers die na een twintigjaar durend onderzoek hebben kunnen aantonen dat ervaringen van de ouders, grootouders en zelfs generaties voordien terug te vinden zijn in ons DNA.
Oke, veel van de wetenschappers vinden dit erg moeilijk te geloven maar het is zo ... voor hen die het willen/kunnen zien.
Het hele menselijke genoom project heeft er gewoonweg een nieuwe dimensie bijgekregen die zo ontsettend revolutionair lijkt ...

... maar eigenlijk is het gewoon een afspiegeling in de materie wat ook in de Geest te vinden is, in de Ziel te vinden is ...
Zo boven, zo beneden ... schitterend om dit weer maar eens bevestigd te zien.

Had ik hier een of ander boek rond tegengekomen dan had ik het gewoon links laten liggen maar zie, het universum vindt wegen, wij creëren wegen, om dat naar ons toe te halen wat ons steunt/bevestigd/...

... en mijn schitterende egootje wist dit eigenlijk allemaal allang.
Het had dit allang voor waar aangenomen :P
maar heeft nu weer een wat uitgebreider referentiekader om op terug te vallen voor de momenten dat het vergeet :P :P :P

PRACHTIG



In ieder geval,
ik denk wel aan te kunnen nemen dat jij en ik ons ego volledig anders beleven, lieve Karnayna, en daar is niks mis mee
maar zie je mijn beleving misschien als een bedreiging, indien iedereen zijn/haar ego zo zou beleven?
Ben benieuwd naar je reaktie, en jouw uitleg rond je ego :wink:

Warmte, Licht en Liefde
Namasté



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2006 06:20 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Wat is voor mij Ego?
Dat deel van mij dat zonder nadenken eerst voor zichzelf zorgt.
Eigenlijk heb ik me nooit zo verdiept in de discussies over Ego,wel nodig,niet nodig,waarschijnlijk omdat mijn Ego me al zo vaak uit precaire situatie's gehaald heeft,dat ik het vanzelfsprekend vind dat het eerst handeld en dan pas gaat nadenken.
Klein voorbeeldje;
Ik stond in de schuur samen met mijn moeder en achterin lag Tommy,onze hond met een stuk of 3 puppy's.
Voorin stond een butagasbrander met een grote ketel daarop.
Wat er gebeurde weet ik niet meer,maar in elk geval brak er brand uit.
Met een sprong stond ik bij de deur, naast mijn moeder.
Toen pas realiseerde ik me dat Tommy nooit de schuur zou kunnen uitkomen met al zijn jongen,dus sprong ik terug en nam de puppy's op, Tommy volgde direkt en sprong me na.
Het vuur werd gedoofd en ik kreeg aardig op mijn donder van mijn ouders, vanwege het gevaar waar ik me in begeven had.
Begrijp me goed, het was geen heldendaad of zoiets, integendeel.
Er was gevaar voor lijf en leden en ik(ego) redde in eerste instantie mezelf.
Eigenlijk weet ik ineens niet goed of we het over hetzelfde hebben lieverd(hihi) en dat is mooi,want mijn ego zegt nu van;niet plaatsen, weet je zeker dat je geen flater slaat.
Kijk en daar komt mijn eigen-wijsheid om de hoek kijken, die plaatst het toch 8)
Ik hoor/zie het wel.
1hug1 Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2006 11:31 
Voor mij is het EGO het geheel van gedachten, herrinneringen, ervaringen, bewustzijn en conditioneringen. Het is voor mij net duidelijk geworden dat gedachten altijd in het verleden zijn, beperkt is en duaal. Hierdoor creert het EGO altijd conflicten en afgescheidenheid. Hoe sterker het EGO, hoe meer afgescheidenheid.
De vele EGO,s van de mensen creeeren nog meer afgescheidenheid door bij een groep te willen horen (natie, politiek, geloof, etc)


Wat de gedachten moeilijk kunnen bevatten (omdat ze altijd in het verleden liggen en dus niet iets nieuws kunnen denken) is dat er nog zoiets is als de geest, intuitie, gevoel, onderbewustzijn of ziel. Deze is verbonden met iedereen (alles is een) en kent dus geen dualiteit, conflicten of tijd en gebruikt de hersenen.

Als de hersenen druk bezet zijn met gedachten, conditoneringen etc, dat kan het gevoel daar geen gebruik van maken. Vandaar dat stilte meer plaats maakt voor de geest. Als het EGO stil is, is er direct actie en hebben de gedachte geen tijd om "zich ermee te bemoeien".

In jouw verhaal Annemiek zie ik dus je geest die handelde en niet je EGO. Je EGO had er eerst nog een discussie aan vooraf laten gaan, waardoor het misschien al te laat zou zijn geweest en je EGO had kunnen zeggen dat je niet het "gevaar" in moest gaan.

Je gevoel zegt je dat je met iedereen bent verbonden en dat afgescheidenheid en beperking alleen maar problemen veroorzaakt (wat al duizenden jaren om ons heen gebeurd en weinig aan veranderd is). Je EGO probeert dat soms weer weg te redeneren. Maar diep van binnen weten we dat allemaal en daarom willen we vaak ook anders zijn dan dat we met ons EGO hebben gecreeerd. (we willen niet geweldadig zijn, maar we zijn het wel).

De verhalen die ik soms lees dat je je EGO los moet gaan laten is voor mij onzin. Je kan dit niet loslaten. In mijn visie kun je door zelfonderzoek steeds meer inzichten krijgen en op die manier stukjes van je EGO af te breken, waardoor de natuurlijke, stromende weg (directe handeling, geen keuzeproces meer, geen vergelijking met eerdere ervaringen) steeds meer eigen wordt, waardoor je jezelf (en iedereen) weer terug kan vinden.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2006 11:37 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Ego,

Ja Annemiek ik vind dit ook altijd een leuke. Heb me er wel eens in verdiept blijft lastig. Ik denk dat lange tijd in mijn leven mijn ego een rol gespeeld heeft in het afpassen van wat deel je wel/niet met iemand ten einde contacten die er waren in stand te kunnen houden. (weet overigens niet zeker of dit allemaal met ego te maken heeft maar als je uitgaat dat een ego zowel positief als negatief aanwezig kan zijn is het denk ik wel een onderdeel hiervan. ) Een voorbeeld hiervoor.... even denken.....
Ooit had ik een zeer verscheidende vriendenkring dwz een aantal konden elkaar niet luchten en anderen natuurlijk weer wel. Omdat ik ze allemaal (hihi hoe dom) niet kwijt wilde begon ik me in 7000 bochten te wringen om ze allemaal tevreden te kunnen stellen teneinde geen mensen kwijt te raken of te kwetsen, (wat natuurlijk nu juist wel gebeurde) Heb toch lang gedacht dat dit niet met het ego te maken had maar met de verschillende wensen van anderen. Nu denk ik dat het alleen en enkel diende om mijn ego tevreden te stellen...Oei niet charmant wel eerlijk en Annemiek dom of niet dom ik plaats het gewoon

Shenan 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2006 11:40 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
O nog even aanvullen.
Ik zie de reactie van bigbear net staan. en ook ik denk dat we ego niet los kunnen laten. Als je ego onderdrukt komt het er volgens mij altijd wel weer ergens anders uit shenan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2006 12:07 
[quote="Patrick"][color=indigo]Dag lieve Karnayna,

dank je voor de link, lieverd.
Yip, hij is echt mooi maarreh, in plaats van een linkje is het toch steeds veel boeiender, vind ik zelf, als iemand zijn eigen gedachten en gevoelens deelt, in eigen woorden.






Lieve Patrick,dit zijn mijn woorden,mooier kan ik het werkelijk niet uitleggen,hier staat alles precies,zoals ik het ervaar.

@ Lieve BigBear...Het ego,kun je niet loslaten.het ego kan alleen maar oplossen,in je ware indentiteit die dus goddelijk is.

Het ego ,is het leermiddel om te beseffen wie je bent,zodra je weet wie je bent,heb je het leermiddel niet meer nodig.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2006 14:35 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Ego....nou Karna, die vind ik mooi hoor:

Citeer:
..Het ego ,is het leermiddel om te beseffen wie je bent,zodra je weet wie je bent,heb je het leermiddel niet meer nodig...


Dat is er een om over na te denken.1hart1

Ik vind je verhaal mooi Patrick.
Je hebt je EGO lief en zo voelt het voor mij precies ook.
EGO is voor mij niets meer of minder dan IK.
Gewoon de letterlijke vertaling zo te zeggen.
Ik ben IK.
En daar kan ik inderdaad niet van weglopen maar waarom zou ik ook?
Het is mijn indentiteit. Het heeft me gebracht tot waar ik nu ben en koppig als ze soms is, of hetzelfde (eigen) wijsje van Annemiek zingt, voilà here I am.
En je kunt het positief of negatief benaderen maar ik kies voor positief.
Hup.

Ik voel dan ook niets voor pogingen mijn Ego af te breken wat Bear zegt, en wat ik ook regelmatig tegenkom in Oosterse Wijsheden.
Nu vermoedt ik dat die Oosterse Wijsheden redelijk Westers vertaald zijn dus wellicht klinkt het in de oorspronkelijke taal anders.
Mijn ervaringen willen zich juist niet af laten breken want het is het bouwwerk waar ik in woon.
In die zin vind ik het wel mooi wat Karna zegt, van zodra we ons meer één gaan voelen wordt het ik-gevoel minder.
En derhalve (ergo) mijn ego ook ....nu hoe zeg ik dat....kleiner ? worden.

Dan vind ik het ook leuk om nog met een voorbeeldje (voor mezelf dan) te komen van een moment wanneer ik een oplossing van het EGO ervaar.
Ik was bij mijn vriendje en hij had me weer eens zo een grote wijsheid onder mijn neus gelegd. AUW!
BAH!
Ik wil dit niet horen GA WEG!
Maar gaandeweg ons gesprek kwam ik erachter dat hij net even verder keek dan ik en opeens zag ik hem oplichten.

:shock: :oops:

En toen wilde ik dat hij mij zou omhelzen, wat hij ook gelukkig deed en zie? hup we werden helemaal een.
Op dat moment kon ik niet meer voelen wat mijn armen waren en wat de zijne, of wat mijn wang was en welke de zijne.
Toen kwam in me op: oh? Dat is gek? We lijken nu echt versmolten als 2 brandende kaarsjes die je tegen elkaar zet.
1 witte en een bruine . We werden 1 kaarsje zo te zeggen, ik woonde in "ons" bouwwerk, eventjes.
Zoiets?



_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2006 19:02 
Lieve, grote Beer,

wat nu als het ego die dualiteit nu eens kan overstijgen?
Wat als het ego verleden en toekomst samenvoegt en volledig in nu bestaat?
Wat als ego nu eens in plaats van afgescheidenheid eenheid gaat beleven?
Wat als het het ego niet langer uitmaakt om bij een bepaalde groep of natie of wat dan ook te behoren omdat het de eenheid van dit alles bevat?

Ach lieverd, niets is onmogelijk voor 't ego.
Er is zelfs geen verschil tussen al die miljoenen en miljarden ego's die hier op deze aardkluit rondlopen maar zoveel is nog zovaak onduidelijk voor ons allen waardoor we dit nog niet kunnen bevatten.
We schrijven dingen toe aan de Geest en aan Zielen en Engelen en God en de duivel en wat nog meer maar alles is gewoon één.
We creëerden tijd dus was er tijd.
We creëerden ruimte en dus was er ruimte.
We creëerden 'dingen' om die illusie weer te overbruggen en vonden iets uit zoals de quantumtheorie ...
Er is geen onderscheid tussen het grote en het kleine.
Er is geen verschil tussen God en mij of jij of Jan of Piet of Klaas of een mier of een krop sla.
De uitdrukking lijkt voor ons vaak verschillend maar schat, er is geen verschil.

... en wat gebeurt er als 't ego dit gaat weten?
Hahaha, kan je je voorstellen wat er dan gebeurt?

Men wil alles toch zovaak klein houden, hé
en ingeperkt, gecontroleerd, beoordelend en wat nog meer.
Ja, sommigen gaan anderen zelfs herinneren aan Satan die toch wel een enorm groot ego kreeg
maar zie je wat mensen dan verder gingen vertellen?
God stuurde hem uit de hemelen ... alsof er een verschil is tussen Satan en God!
Alsof er een verschil is tussen die irakese vrouw die zichzelf opblaast met wat dinamiet en de Daila Lama of een oud vrouwtje dat 's zondags lekker koffie met gebak nuttigt met haar kinderen en kleinkinderen in een of andere uithoek van Nederland.
Ja, voor wie dat zo is is dat zo maar nee, voor mij is werkelijk al één ... althans nu.
Straks is dat misschien anders en gisteren was dat ook anders maar nu, lieve, lieve ... lieverd, nu is alles werkelijk één voor me
en mijn ego weet het, beleeft het! Dat is nog 't mooiste wonder van al, vind ik.



Lieve Karnayna,

ik heb nog wat verder zitten snuffelen in die site die je ons hier aanreikte en ik moet erom lachen, lieverd.
Let wel, ik lach er gewoon mee omdat ik daar iemand zo alles in vakjes zie stoppen en vanuit zoveel angst en afgescheidenheid al die dingetjes heeft opgeschreven
en weet je, daar is niks mis mee.
Werkelijk iedereen mag Zijn tot uitdrukking brengen zoals men wil want ...
Alles is één, grote schat!
Alles kan en alles mag :P

Er is geen enkel verschil tussen jou en degene die al die woorden en gedachten en gevoelens tot uitdrukking bracht in die site die je aangaf en mij of die muis die zijn weg tussen onze muren hier bewandelt of die hyacinten die hier zo leuk hun bloemetjes tentoon spreiden in de tuin.
Ik hou van je, lieve schat,
wat je ook van me denkt of rond me voelt, wat je ook van jezelf en al de rest denkt en voelt, ik hou van je, precies zoals jij bent

Poewee, ik ga effe stoppen met schrijven en later op de rest reageren en me nu lekker in wat ik nu ervaar dompelen.

Tot de volgende keer Afbeelding

Liefde, Licht en Warmte,
Namasté



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2006 19:14 
Hay Patrick,dan lachen we nu allebei :lol: :lol: dat is nu waarneming,de een neemt dit waar en de ander dat,maar we kunnen allebei lachen..kijk dat is een mooi gegeven,engelen lachen ook heel veel(weet ik uit ervaring)dus lieve engel....knuffffffffffffff Karnayna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2006 20:22 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hoi Patrick

Neem nu de aflevering van Netwerk van vanavond.
Jeetje, hoe schitterend dit weer dingen voor me bevestigd heeft.
Oh, effe een linkje -> http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items ... k&a=224664
Het ging over enkele wetenschappers die na een twintigjaar durend onderzoek hebben kunnen aantonen dat ervaringen van de ouders, grootouders en zelfs generaties voordien terug te vinden zijn in ons DNA.
Oke, veel van de wetenschappers vinden dit erg moeilijk te geloven maar het is zo ... voor hen die het willen/kunnen zien.
Het hele menselijke genoom project heeft er gewoonweg een nieuwe dimensie bijgekregen die zo ontsettend revolutionair lijkt ...

... maar eigenlijk is het gewoon een afspiegeling in de materie wat ook in de Geest te vinden is, in de Ziel te vinden is ...
Zo boven, zo beneden ... schitterend om dit weer maar eens bevestigd te zien.




Oh ja heb ik gisteravond ook gekeken, heel bijzonder om het door
de wetenschap bevestigt te zien en voelen.
En het mooie is ook dat de schakelaar aan of uit gezet kan worden.
Ze noemden het imprinting, deed me ook denken aan spirituele
psychologie van steve, maar das een ander gevoel bij me.
Ik ben ook zo blij dat de wetenschap deze dingen ont dekt en weet je
zelf heb ik deze dingen ook naar mijn zielenaam en reis van en naar amanna, gevoeld, gezien en het is zo waardevol.
Nou ja weer op de juiste tijd op het juiste moment, een zetje voor mij,
zo voelt het

Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 25 apr 2006 09:46 
Dank je, lieve Karnayna, om lekker samen te lachen :P
Héérlijk toch? Echt wel
en dank, lieverd, dat je die verwijzing naar Satan niet persoonlijk nam
:idea: Afbeelding Afbeelding
Het had gekunne en het had gemogen maar je koos ervoor om er anders mee om te gaan.

Dank Afbeelding



Dag lieve Amanna,

Ik heb eventjes wat gezocht naar de betekenis van Amanna en kwam eigenlijk vrij veel tegen.
Ik ga er maar twee neerpennen :wink:
In Ibo betekent het : iemand die haar eigen vader niet kende
->
link http://www.scholars.nus.edu.sg/post/nig ... very2.html
maar ik denk dat je het meer uit de Qur'an haalt als zijnde : wij geloven
en toch, voor jouw betekent Amanna waarschijnlijk zoveel meer dan die twee woordjes 'wij geloven'
Wat een pracht van een naam eigenlijk :P

En ja, hé? Wat een pracht van een aflevering! En dat jij die ook gezien hebt Afbeelding
Ik dacht meteen na die aflevering: "Goh, Eleven zou hierop gekicked hebben." maar zie, nu vul jij het hier ook zo mooi aan.
In wat een mooie tijd leven we toch, dat nu van de wetenschappelijke kant zoveel bevestigd wordt wat anderen al eeuwen en eeuwen vertelden
en ja, die imprinting ... p-r-a-c-h-t-i-g!!!
en dan die schakeltjes die men dan ont-dekt, dat ervoor zorgt dat een gen aanstaat of uit ... jeetje, dit lijkt voor mij zoiets als het vinden van de missing link.
Al jarenlang weet ik dat mensen spontaan kunnen 'geheeld' worden, een beetje zoals in de bijbel staat dat Jezus deed:
- blinden die weer konden zien
- lamme die weer konden lopen
- ...
maar hoe ik ook heb gezocht en gedaan en wat een wonderlijke dingen ik ook beleeft heb, steeds ontbrak er een stukje en ik heb nu echt het gevoel dat ik het heb gevonden, ook al is het nog steeds een 'dieper uitpluizen' zogezegd.
Ik ging ook meteen weer denken aan Phineas Parkhurst Quimby.
Die man haalde dit zelf-genezingsproces ook in mensen naar boven en werkelijk, er werden door die man zijn manier van zijn en behandelen wonderen verricht (of wat 'men' wonderen noemt)

... ik voel, ik ben er aan 't geraken :P :P :P

Dank je wel, grote schat, voor jouw bijdrage en hou je zeker niet in om nog wat verder te delen :wink:



Licht, Liefde en Warmte
Namasté



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 25 apr 2006 10:41 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Dank je wel lieve patrick voor het geven van de link naar een stukje van amanna, tja het is veel en ben ook zoveel al tegengekomen, een boekwerk kan ik je zeggen.

Wat jij niet weet is dat eleven en ik al heel lang samen aan het zoeken en googlen zijn naar de dingen waar we iets bij voelen en zo zo heel diep ook bij deze dingen als schakelaars aan en uit zijn uitgekomen.
Tja op de een of andere manier is het aanzetten of misschien het aan staan van zo'n schakelaar eenvoudig en het lijkt dat het uitzetten soms zoveel energie kost, maar weet je ik denk dat het ook simpel is en dat we juist daardoor er net overheen kijken.
Zo schijnt er in de grote piramide in egypte een Manna machine te zijn, oh zo bijzonder ook om daar naar te kijken.
In ieder geval Amanna is veelzijdig, zij is ook van zovele plaatsen, oorden, dimensies en zoveel meer.
Maar nog steeds zoek ik ook naar de mythologische figuur die zij was/is in de caraibische gebieden.
Maar ja ook dt zal ooit wel komen.

Nou ja patrick in ieder geval zal ik niet teveel door dit ego -draadje heenwandelen, maar je ziet mijn ego kwam tevoorschijn door een netwerk.
Zie we zijn verbonden door netwerken (bedradingen) en zo kan je wel uren door filosoferen he?

Amanna


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.