LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 29 mar 2024 13:58

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Dat wat is
BerichtGeplaatst: wo 01 mar 2006 15:43 
Dat wat is

Ik begin steeds meer in te zien dat ik niet accepteerde van dat wat is. Ik was zo geconditioneerd, dat ik heb geleerd om allerlei uitvluchten te rechtvaardigen zodat ik dat wat is maar niet hoefde te accepteren. Hierdoor werd DE waarheid een andere waarheid, namelijk mijn waarheid. Ik accepteerde niet dat er chaos was, dus creëerde ik structuur en ontkende daardoor de chaos. Ik wilde niet gewelddadig zijn, dus creëerde ik een persoon die niet gewelddadig is. Maar dat was niet accepteren van dat wat is. Juist het ontkennen van dat wat is zorgde bij mij voor onrust. IK verzette mij ertegen en vond allerlei excuses om het maar goed te praten. En als ik dan om me heen ging luisteren dan werd dat alleen maar bevestigd. Natuurlijk moest je er zo mee omgaan. Dat doet toch iedereen? En toen dacht ik, ja doordat iedereen dat dus doet is er chaos en ontkennen we het met zijn allen. We vinden allemaal wel een uitvlucht om dat niet te hoeven voelen. Na dit inzicht kon ik eerst gaan accepteren van dat wat ik ervan had gemaakt en of ik zo wel wilde zijn. En door dat te accepteren kon ik hier anders mee omgaan. Ik heb geaccepteerd dat ik gewelddadig ben. Ik zal strijden om te overleven, om vrij te kunnen blijven. Als iemand mij zou bedreigen, zou ik instinctief mezelf verdedigen. Als ik dat niet zou doen, zou ik nooit vrij kunnen zijn. En door te accepteren dat ik gewelddadig ben ik deze situatie, hoef ik niet meer anders voor te doen dan dat ik ben. Niet meer zijn zoals ik eigenlijk zou willen zijn, maar zijn zoals ik ben. Niet meer en niet minder. Ook iets als consequent zijn is iets wat voor mij eigenlijk een irreële gedachte is. De ene keer denk er zo over en de andere keer precies tegenovergesteld. Is dat dan verkeerd? Wij hebben geleerd van wel. Maar voor mij is dat helemaal niet verkeerd. Consequent zijn is datgene dat mij is opgelegd. Maar het leven is niet consequent. Het is elke dag weer anders. Het leven is veranderlijk, dus waarom mijn mening niet? Doordat ik hierdoor steeds meer in de realiteit (dat wat is) kom wordt het leven steeds makkelijker. Iemand zei ooit eens: Ik spreek liever de waarheid, want dan hoef ik niet zoveel te onthouden. En daar zit voor mij een grote kern in. Hoe meer ik leer mijzelf te kennen, hoe meer ik dit ook uit kan dragen naar buiten. En iedereen mag daar het zijne of hare over denken. Ik ben er blij mee.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 01 mar 2006 17:30 
Dank je wel, lieve Beer, om dit stukje levens-ervaring en/of levens-inzicht met ons te delen Afbeelding

Dat wat is is dan ook zo simpel, wordt ook zo eenvoudig, niet?
En dan komen die oude gedachten en patronen regelmatig nog om de hoek piepen maar meer en meer ga je, door gewoon dat wat is te accepteren, al die overtollige ballast van je afgooien want het hoort dan gewoon niet meer bij dat wat is, bij diegene wie je bent
en sta je je gewoon toe te zijn zoals je nu bent. Je wordt gewoonweg dat wat is

... Afbeelding prachtig!
Dank

Warmte, Licht en Liefde
Namasté



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 01 mar 2006 18:46 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
1beer1 schreef:
..En iedereen mag daar het zijne of hare over denken. Ik ben er blij mee.


Ik ook.
:D


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.