LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 19 apr 2024 13:06

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 11 feb 2006 10:14 
Afbeelding Ook al zal ik elk onderwerp apart nog verder uitschrijven, hier mag je gerust in reageren, als je daar behoefte aan hebt Afbeelding



Namaste

Ik heb lang nagedacht wat ik met de cursus die ik in 2002 heb gegeven wilde doen, in relatie tot jullie, de deelnemers van dit forum; Lichtwerkers, Lichtdragers, Licht... (of hoe je je ook wil noemen)
en een tijdje geleden dacht ik, ik schrijf hem netjes helemaal uit en geef hem dan cadeau, zo net voordat ik vertrek

... ik lijk niets anders meer te doen de laatste tijd dan schrijven ...
maar nu lijkt het me leuker - hoofdzakelijk voor mezelf :lol: - om hem hier te plaatsen en dan gelijdelijkaan meer uit te schrijven plus welke ervaringen men meemaakte enz.

Maar waarom in Levensverhalen?, kan je dan vragen.
Wel, deze cursus is voor een groot gedeelte mijn leven, een soort van korte samenvatting van wie ik ben en wat ik doe, ook al vergeet ik dat zelf soms.


Enkele weken voordat ik deze cursus bij mekaar had wilde ik een cursus samenstellen die een mens echt Meester van zijn leven kon maken.
De verschillende onderwerpen had ik in zo'n vijf minuten op papier maar 't zou aardig wat puzzelwerk worden eer ik het allemaal bij mekaar had,
en toch, het kwam op me af als in vliegende vaart.
Ik kreeg bezoek van mijn goede vriend Noud, die me verder hielp in numerologie ... Noud was zo'n 2.5 jaar voordien overleden (en ik had er geen idee van ... meer uitleg daarover in mijn ander 'levensverhaal' later), een goede vriendin had 'toevallig' een leuk boekje over aura's en chakra's e.d opgepikt en gaf me dit cadeau, ik had 'toevallig' de juiste boeken in huis en wist informatie te vinden, enkel door een boek open te klappen enz.
Ik werd blijkbaar geleid en gesteund op velerlei manieren


De cursus bestaat uit 8 thema's, kinderlijk eenvoudig eigenlijk, waarvan elk thema zowat 2 cursus-avonden besloeg.
De eerste helft was 'theorie' en na de pauze zette ik dan iedereen aan 't werk om er zelf mee te 'spelen'

Oh, elk stukje krijgt 1 post, eerst zoals ik het voor mezelf had uitgeschreven en dan zal ik later telkens in dezelfde post mijn uitleg enz bijvoegen.

Veel plezier



Patrick :idea:



Laatst gewijzigd door Patrick op zo 12 feb 2006 16:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 11 feb 2006 10:15 
Meester in, van en door leven


1/ magie
2/ weerspiegelingen
3/ toeval
4/ God
5/ lichaam
6/ energie
7/ dood
8/ ontwikkeling van bovenzintuiglijke gaven




Voorwoord
___________


Om eerlijk te zijn, voor mij was de cursus duidelijk maar hoe breng je dit aan mensen over, weet je.
Ik had al wat voordrachten gegeven en avonden rond Reiki georganiseerd, een eerdere cursus geleid aan de hand van 't werkboek van de Celestijnse belofte, had Tarot kaarten gelegd en me als medium bezig gehouden in België en 't buitenland en stond momenteel ook op para-beurzen (heb dat alleen dat jaar gedaan) maar toch, ik had deze cursus net samengesteld en het geheel pas als 'nieuw' ingezien.
Elk thema staat dan ook nog eens perfect op zijn plaats, althans hoe ik het zag/zie maar 'k had er geen benul van hoe ik dit moest gaan overbrengen.
Dat ik hem wilde geven, dat was duidelijk.

't Leek me dan ook best om dan maar annonces te plaatsen in streekkranten.
De cursus zou plaatsvinden in Genk, Hasselt en Tongeren en ik organiseerde een voordracht als aanleiding op de komende cursus.
Oh, en 'k had folders en posters samengesteld op de computer die ik dan overal verspreidde, ook op de beurzen waar ik aan meedeed.

Er kwam niet bijster veel volk op mijn voordrachten af maar uiteindelijk had ik een groepje van 12 (Hasselt en Tongeren samengevoegd) die in Hasselt de cursus zou volgen en in Genk 5 (Joli deed daar ook mee)
De cursus in Genk viel mee, maar doordat ik hem eerst 's dinsdags in Genk gaf en dan 's donderdags in Hasselt was ik veel beter voorbereidt in Hasselt en die van Hasselt was dan ook schitterend.
Zo zie je maar, iets wat je al eens gedaan hebt lukt daarna toch veel makkelijker ...

Ik ben ook lang van plan geweest hier minstens een boek rond te schrijven en een aanvullend werkboek maar ik zie dat ik andere dingen te doen heb.
Misschien komt het er ooit nog eens van, misschien doet een ander dat wel maar inplaats van zo regelmatig deze cursus aan te halen als 'een cursus die ik ooit gegeven heb' heb ik dan maar besloten hem hier wat verder uit mekaar te zetten en los te laten.
Wie zin heeft kan hier rustig mee aan de slag voor zichzelf of er eventueel avonden rond organiseren, cursussen errond uitschrijven of dit in zijn geheel overnemen,
je mag er geld mee verdienen, je mag er stinkend rijk mee worden,
alles mag ... niets hoeft.

Dat deze cursus een enorm potentieel heeft, dat is mezelf zo duidelijk.

(tsja, hij betekent erg veel voor me, daarom zal ik soms misschien wat hoogdravend klinken/overkomen)


Warmte, Licht en Liefde
Namaste



Patrick :idea:


Laatst gewijzigd door Patrick op ma 20 feb 2006 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 11 feb 2006 10:16 
Laat iedereen een boekje meebrengen om hun evolutie in te noteren.
1/ MAGIE☆
= macht. Macht komt voor uit kennis.
Magie is een weg om je realiteit in haar totaliteit te ontleden, je ermee te verbinden, en de werkelijkheid aan te passen aan het gewenste doel.

Pentagram : aarde, vuur, water, lucht, en ether ( = levensadem, ziel, ki, …)

AARDE / aarde, materie, geld, lichaam, huis, auto, …
VUUR / vuur, wil, wilskracht, moed, …
WATER / water, gevoelens, emotie, …
LUCHT / lucht, wind, gedachten, …

COMBINATIES + BEWUST-WORDEN

ETHER / levensadem, God, reiki, universele kracht, de ziel, onvoorwaardelijke Liefde, …
Dat wat leven geeft aan de vier elementen, het activeert, laat bewegen.

“Leven beweegt, anders dan stof door de wind opgejaagd of door de golven opgeworpen zand.
Niet alleen beweegt het leven uit zichzelf, maar het voedt zich. Het neemt stoffen van buiten af tot zich, maar verandert die stoffen chemisch en uit die veranderingen verzamelt het de energie tot beweging.
Kristallen, stallagtiten en andere niet levende dingen groeien, maar slechts door toevoeging, door het opleggen of aanpassen van verwante deeltjes, zonder enige verandering van chemische aard of vrijmaking van energie.
= Metabolisme.
Metabolisme en spontane beweging zijn de belangrijkste kenmerken van levende dingen.”
1932, De wetenschap van het leven, H.G.Wells, G.P. Wells en Julian Huxley

Wordt in de magie ook wel alchemie genoemd

Bewustworden in, met en door deze 5 elementen transformeert je op meer dan deze elementen apart.
Het geheel is groter dan de som der delen.

Wicca en hekserij : houden zich vooral bezig met natuur, aarde, kruiden etc.
vb. The charmed ones, en zo veel andere programma’s.
Gaïa, de maangodin en de zonnegod, goden en halfgoden, demonen, elementalen, beestachtigen, en niet te vergeten voorouders, overledenen.

Vuurfeesten :
Beltaine : begin van de Keltische zomer, zonsondergang 30 april
Midzomer : zon staat vierkant op de maan, langste dag van het jaar, zon staat op haar hoogste punt, begin van het afsterven
Samhain : feest ter ere van de doden, Halloween, Keltisch nieuwjaar, overgangstijd waarin dimensies door elkaar gaan, 31 oktober.
Midwinter : idem zomersolstis, maar begin van leven, feest van het licht, de zonnegod
wordt opnieuw geboren

=seizoenen verbonden aan planeten, goden, godinnen, elementalen, entiteiten, verhoging van
en bewustmaken van de invloeden van macro-cosmos op micro-cosmos en andersom,
vruchtbaarheid



De eerste avond ging over Magie.
Ik had nog nooit zo'n duidelijke omschrijving gevonden als dewelke is zelf schreef:
Magie is een weg om je realiteit in haar totaliteit te ontleden, je ermee te verbinden, en de werkelijkheid aan te passen aan het gewenste doel.

Ik heb er boeken over gelezen, had mezelf al wat verdiept in magie, ook de rituele magie en had er schitterende ervaringen mee beleefd, had een zeer goede vriendin die in België als in 't buitenland bekend staat als Heks, enkelen hadden me al 'de magiër' genoemd enz enz maar zoals het hier staat:
Magie is een weg om je realiteit in haar totaliteit te ontleden, je ermee te verbinden, en de werkelijkheid aan te passen aan het gewenste doel.
zo had ik het nog nooit voor me gezien. Het Is wat magie Is, geheel, perfect, precies!
Goh, eeuwenlang hebben mensen getracht magie te omschrijven, eeuwenlang is 'het' geheim geweest en hier stond het voor me.
Voor mij althans een openbaring.

Al vlug keek ik niet meer in mijn papieren en begon enkel over de 'elementen' te vertellen, over Vuur, Aarde, Lucht, Water en Ether en wat die dan wel inhielden.

Ik liet ze zien – vertelde ze – dat een mens bestaat uit die vijf elementen en dat deze vijf elementen steeds trachten een harmonie te creëren.
Zo liet ik elkeen een pentagram tekenen en jawel hoor, er zou steeds minimum één element overheersen waardoor een ander element kleiner is
(let wel, minimum ... kunnen meerdere zijn/is vaal meerdere)
en in de loop van de uitleg en de gesprekken die we hielden kon men zich duidelijk herkennen in die 'dominerende elementen'.

Ik had ook mijn pentagram (ketting) meegebracht en na de pauze liet ik ze dan in groepjes van vijf in een kring op stoelen rondom dat pentagram plaatsnemen, een pentagram vormend en liet elkeen dan een element zijn, zich erin verdiepen en trachten te verwoorden, zowel naar zichzelf als naar de rest, wat dat element inhield.

Een pentagram wordt meestal gevormdt door (vanboven beginnend) Ether, dan naar linksonder, naar Aarde, dan naar rechtboven, watern dan horizontaal naar links, naar Lucht, daarna naar rechtsonder, naar Vuur om dan weer te keren bij Ether.
(zal hier later een plaatje bijzetten)
Dit wil eigenlijk zeggen:

het Goddelijke / God / Licht
daalt af in de materie,
verbindt zich dan met water, daarna met Lucht en daarna met Vuur en dan wederom met Ether / God

(men kan in dezelfde volgorde waar dan ook beginne, welke richting dan ook uit en elk beginpunt en de richting wekt dan weer andere dingen op ... ga dat effe niet allemaal uitleggen.
De bedoeling is dat je er zelf mee aan de slag gaat maar doe dat dan zo bewust mogelijk, hé)

Men kan in principe die elementen plaatsen waar men wil maar deze volgorde heeft zijn reden, zijn betekenis en men wil er iets mee overbrengen/verbinden/oproepen/bewustmaken/ ... .
Door Ether / God bovenaan te plaatsen stelt men alles ondergeschikt aan God, eruit voortkomend, ernaar terug opstijgend ... .
Een omgekeerd pentagram hoeft absoluut niet negatief te zijn, integendeel eigenlijk, maar hier ga je zelf maar naar op zoek ;)

Ik heb dan ook nog eventjes verteld dat de combinatie Vuur en Ether of uit Ether en Water enz bestaat, wat Levend Vuur en Levend Water enz inhoudt.
Dat er ook Vuur en Aarde en Ether bestaat zal je, na je erin te verdiepen, ook wel duidelijk worden ;)

Nuja, de mens is dus dat pentagram, de Vijf elementen, steeds harmonie zoekend, steeds evoluerend naar die perfecte staat van Zijn, naar dat perfect Pentagram.

Een entiteit is bijvoorbeeld Vuur, Lucht, Water en Ether ... zonder Materie (althans de materie die wij kennen)

en dan was de avond om en hadden we een prachtige start gemaakt op de volgende avond
en de deelnemers konden zichzelf even helemaal anders gaan ervaren.

Warmte, Licht en Liefde
Namaste



Patrick :idea:


Laatst gewijzigd door Patrick op ma 20 feb 2006 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 11 feb 2006 10:18 
2/ WEERSPIEGELINGEN ※ ( werkboek van de Celestijnse belofte halen )
Neem spel Tarotkaarten of andere mee en laat elkeen 1 kaart nemen. Deze zegt veel over henzelf. Breng ook uitleg mee natuurlijk, of boeken, …

Alles rondom je weerspiegelt jou staat van bewust-zijn, of het nu gaat om Vuur, Aarde, Lucht, Water of Ether.

-Hoe zie jij dit in je leven?
-Hoe bewust ben je in, van en door jezelf? ( actief en in je uitdrukking van jezelf, voor jezelf en anderen, het andere. )
-Vrienden en je onmiddellijke omgeving zijn een ideaal voorbeeld van “spiegeling”.
Ze laten duidelijk zien waar je in Harmonie bent en waar je uitdagingen liggen.
-Zo ook je lichaam.

Vb. a) Toen ik geen berkenbomen zag, en eens dat iemand ze aanwees ik ze overal zag.
b) Vertel hoe je zelf je evolutie hierin ziet.
Vooral sinds het boek “Vriendschap met God”, op tv, radio, relaties, buren,
inzien van je kennis en de automatische ophaling ervan.
c) Sleutelbeen

OEFENING : praat eens met mekaar. Welke overeenkomsten zie je. Zoek ernaar.
Heb het lef en de durf om dit meer en meer te doen.




Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 11 feb 2006 10:18 
3/ TOEVEL ?

-Toeval : iets lijkt te gebeuren buiten jezelf of in jezelf wat je op het eerste zicht gewoon leuk of plezant vindt. Soms zelfs on-aardig.
-Coïncidentie: twee of meerdere “dingen” gebeuren of komen samen in tijd en ruimte, ook ogenschijnlijk zonder reden.

Kan er hier een reden of oorzaak voor zijn?
Kan een toevalligheid een gevolg zijn?
Kan jij deze zelf creëren?
Creëer je ze zelf?

Zie je de samenhang tussen oorzaak en gevolg (= toeval & coïncidenties) op elk gebied?
- mensen in je leven, ook je kinderen en ouders
- werk
- aarde, vuur, lucht, water, ether
- …

Oefening laten doen in het analyseren hoe “toeval” en “coïncidenties” in elk leven heeft plaatsgevonden.
Deze hebben bijgedragen tot wie je nu bent.

Automatisch volgt de vaststelling van het gevolg en betekenis van de cursisten, en door wie je meer of minder wordt aangetrokken.




Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 11 feb 2006 10:20 
4/ GOD ✡
zo boven zo beneden ( vb. nachtblindheid : vermijden in het donker te gaan )
God is Al, alles wat ooit is geweest, alles wat is en alles wat ooit zal zijn.
-Waarom creëert God?
Zoals wijzelf creëren en ervaren door dat wat we niet zijn één te maken met wat we wel zijn, is alles een expressie van God.
Voordat de schepping geschapen was, was Al.
In afwezigheid van wat ik niet ben, is dat wat ik ben … niet.
In de Kabbala is dit de splitsing van 1 naar 2. Uiteindelijk creëren twee 3, enz. .

Neal Donald Walsh, in zijn boek : “Vriendschap met God” krijgt het voorbeeld aangereikt van witheid:
Je bevind je in een witte ruimte, je ziet geen muren, er zijn geen hoeken of kanten.
Wat ervaar je?
Je hebt geen enkel referentiepunt : ben je groot, klein, ver, dichtbij, … .
Er verschijnt een punt. Wat verandert?

Wat is de elementaire aard van de God? = afhankelijk van de gelovige, niet-gelovige.
Om God te kennen, kunnen we ons-Zelf kennen, creëren.
Wat is de elementaire aard van de mens?
Wat is de meest verheven versie van de meest verheven visie van jezelf?
-Adam en Eva verhaal over zonde, wat de mens zoveel eeuwen is verteld.
Op deze manier ga je er al vanuit dat de mens zijn ware aard slecht is, en door boete en afzien misschien in de hemel kan komen. En dan is het nog “misschien”.
Wat zou het in jou realiteit kunnen zijn? Liefde, onvoorwaardelijke LIEFDE misschien, vrijheid en geluk.

In de jaren 1960 had men dit ook al door, maar naar mijn mening vergat men het onvoorwaardelijke, + er is nu een evolutie aan de gang dat men beseft dat de realiteit van jou-Zelf afhangt.
Hieruit volgt het besef dat jij, en jij alleen – of moet ik zeggen : jij met alles - jouw realiteit kan creëren. In plaats van een ontdekkingstocht ( op zoek gaan naar jezelf ) wordt het een creëren van jezelf.






1/ Ken God
2/ Vertrouw God
3/ Bemin God → behoeftigheid, verwachting, jaloezie zijn voorwaardelijk
4/ Omhels God
5/ Gebruik God
6/ Help God
7/ Bedank God
Draai deze stappen eens om. Bedank eens eerst. Wat IS hier de consequentie van?
Je ziet dat Alles is. Je openbaart aan jezelf wat is, zelfs voordat het zich aan je aanbiedt.

Vijf houdingen van God :
Vreugdevol
Liefdevol
Accepterend
Zegenend : je zegent iets als je je beste energie en je hoogste gedachte aan iets besteedt.
Dankbaarheid

- straffen en consequenties:
a/ straffen zijn door iemand anders opgelegd, iemand anders waardesysteem
-ongeduld, ongeloof
b/ consequenties zijn natuurlijk optredende gevolgen, van binnenuit door het Zelf ervaren.
Moraliteit :
bewustzijn
eerlijkheid
verantwoordelijkheid


Wat zou Liefde nu doen?
Is dit wie ik ben?
Dit zijn twee vragen die je onmiddellijk een antwoord bezorgen. Ze halen je in het nu en leggen contact met wie, wat, waar, hoe, …

Waarom ?
De vraag waarom kan pas volledig beantwoordt worden als je over alle gegevens beschikt.
Hoe groter je eenheid met Al, hoe meer heel je antwoord zal zijn.
Oordeel niet en veroordeel niet.
Je kans om werkelijke verandering te bewerkstelligen neemt rechtevenredig toe met de afname van je woede ( toneel = schijn )
Zegen. Zegen. Zegen.

God is Liefde, Onvoorwaardelijke Liefde, ook voor jou.
Aan jou om hem/haar/het uit te nodigen in je leven op deze manier. Je zult het verschil merken.

We zijn in deze wereld,
Niet van deze wereld.
vb. van gebed :
Dank U, God, voor dit probleem en dat U me helpt begrijpen dat het al is opgelost voor mij.


(had toestemming van Neal om het boek te gebruiken in de cursus)



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 11 feb 2006 10:21 
5/ LICHAAM ۞
( Breng diaprojector mee met dia’s over het lichaam, of medische pop ; iemand die je kent heeft er een. )

Uitleg over de meest opvallende organen en hun functie.
- vraag : Waar ligt je pancreas? = voorbeeld hoe weinig de meeste mensen over hun lichaam weten.

Ziekten kunnen alleen bij levende wezens bestaan omdat deze de chemische samenstelling van bv. bacteriën en virussen opnemen en deze transformeren. Of ze nemen stoffen ( lees materie, vuur, lucht, water ) op die schadelijk voor het systeem zijn.
Vuur, aarde, water en lucht op zichzelf kunnen niet ziek worden.
Pas na verbinding = transformatie, creatie – kunnen deze of het gewenst resultaat stimuleren, of niet. Hangt weer af van wat je wilt, wat je bent.

Vb. Influenza, de gewone griep heeft in 1918-1919, in de overhoop liggende wereld, meer levens opgeëist dan 5 jaren wereldoorlog. In Londen alleen doodde zij 18000 mensen, en in het desmalige Engels Indië bijna 6.000.000.→ “Hitler”.

( Difteritis ? ) → microbe die ook inwerkt op de lever, vaak gevonden achter in de neus.
Wordt bijna uitsluitend door bacillendragers verspreid.



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 11 feb 2006 10:22 
6/ ENERGIE

Wat is energie?
Energie is datgene waardoor verandering ontstaat. Er zonder zou alles stilstaan, van planeten tot atomen, met hun protonen, ionen, etc.

Ook het lichaam bestaat uit energie.
Men kan hierin de elementen, vuur, aarde, lucht en water terugvinden. Het vijfde is de energie, de ether, de Ziel, het goddelijke.
Een van de manieren waarop zich dit manifesteert is via de chakra’s.
Chakra’s zijn energiepunten, eigenlijk draaiende wielen, die je entiteit-zijn verbind met het materie-zijn.
Let op, ik zeg niet je Ziel; die is meeromvattend dan je entiteit.

Er zijn 7 chakra’s waarmee de bewustwordende mens hoofdzakelijk werk, alhoewel er nog vele andere zijn :

1/ stuit/wortelchakra : - rood
de verbinding met de aarde, instinct
benen, voeten, skelet, dikke darm

2/ sexuele chakra : - oranje
maan, verlangen, fysiek genot en bevrediging, water
bloed, voortplantingsorganen, bloed, nieren, bloedsomloop en blaas

3/solar plexus of zonnevlecht : - geel
vuur, verbinden
spijsvertering, lever, milt, maag, dunne darm, stofwisseling

4/ hartchakra : – groen en roze
liefde, emoties, winden/lucht, ziel, lichaam en geest→één geheel
hart en longen, borsten, armen en handen

5/ keelchakra : - blauw
angsten, communicatie, idealen, denkbeelden, tijd en ruimte, geluid
nek, keel en spraakorganen, hals, schouders

6/ derde oog : - indigo
helderziendheid, vrijheid, licht, harmonie, voorspellende dromen
ogen, oren, verbinding hersenhelften

7/ kruinchakra : – violet naar wit
verbinding met het Hogere, eeuwigheid
hersenen, het lichaam en gedachte, de psyche

→ Er zijn nog vier chakra’s waar ik het over wil hebben en dat zijn de chakra’s in je handen en je voeten.
- je voeten brengen je waar je zijn moet.
- je handen geven en ontvangen.

Er zijn verschillende manieren om deze te harmoniseren = in evenwicht brengen.
- je handen op je chakra’s leggen
- als je je wast elke chakra bewustmaken
Daar draait het tenslotte om, het bewustmaken van wie en wat je bent. Misschien vind je zelf wel een manier die meer op jou van toepassing is.


Dat wat men energie noemt kan men ook verbinden met het goddelijke, onvoorwaardelijke, oneindige.
Als je de perfectie van de 7 niveaus afzonderlijk ziet, zie je ze ook in het geheel.
Als je de perfectie van je geheel ziet, zie je ze ook in haar 7 niveaus.

Probeer je eens voor te stellen dat alles deze 7 niveaus weerspiegelt; jijzelf, de ander, de wereld, elkeen en alles op zijn manier, op zijn niveau.
Alles bestaat in, door en met deze 7, en kan zich op elk ervan uiten. Van de eerste tot de zevende.
Elke chakra, of levensuiting, is dan nog gebonden aan zijn niveau, wat maakt dat elk niveau nog eens uit 7 bestaat.

Bv. Materie op materieel vlak, of materie op het niveau van de kruinchakra, Goddelijke materie,
Materie op materieel vlak, of materie op het niveau van het derde oog. ( uit zich bijvoorbeeld in psychoscopie )


Eventueel oefeningen laten doen als men er zin in heeft, of er een volgende avond rond organiseren.
Zeker communicatief delen.
Die studenten die zelf hebben leren werken met energie voorstellen om ermee te werken :
Reiki, accupunctuur, accupressuur, universiële energie, chiatsu, …




Patrick :idea:


Laatst gewijzigd door Patrick op za 11 feb 2006 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 11 feb 2006 10:23 
7/ DOOD ∞
Voor hen die weten bestaat de dood niet.

Dood is het verder zetten van leven, los van de materie ; als men dit wil.
→ dolende en zoekende entiteiten.
Negatieve entiteiten bestaan niet. Of ze zijn niet op hun plaats in rust en vrede, of ze zoeken.
Liefde van de zuiverste straal, Onvoorwaardelijke Liefde kan hen helpen.

Overzicht van het leven ongebonden aan emotie.
Men ziet de oorzaken en gevolgen, de gemaakte keuzes.

Oorzaak en gevolg treden direct op, komen “ instant “ tot werkelijkheid.
Soms erg verwarrend.

Men creëert zijn eigen overgang + ervaringswereld ervan, in den beginne.
Geloof je in de hel, en ben je vol van schuldgevoelens als je overgaat dan zal je vast en zeker je eigen hel creëren, totdat je dit niet meer wil, of niet meer nodig hebt.

Er zijn entiteiten die de taak op zich nemen om je zelfs hierin bij te staan, met Onvoorwaardelijke Liefde, evenals mediums, diep gelovigen en anderen die de dimensie na het aardse kennen, of erin geloven.

Bereid je in je leven al voor om af te werken wat jij tot nog toe hebt laten liggen.

Spiritualiteit is leven in het besef dat jij een spirit, een entiteit bent, wel-is-waar verbonden aan materie.
Hierdoor overstijg je tijd, ruimte en dimensies, en je komt tot het besef dat jij en God één zijn.
We zijn allen ledematen van het goddelijke, het Al.




Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 11 feb 2006 10:23 
8/ ONTWIKKELING VAN BOVENZINTUIGLIJKE GAVEN ( boven-zintuig-lijk )

Laat iedereen zijn/haar ervaringen delen. Ze zijn ondertussen zeker bij iedereen aanwezig.

Door je te verdiepen in de 5 elementen, de 7 stralen – niveaus ( zonder oordeel ) – van energie, ontwikkel je ook desbetreffend je Hoger-Zin-Tuig.
Wanneer je deze ten dienste stelt van het allerhoogste: dus; vreugdevol, liefdevol, accepterend, zegenend en dankbaar, kan je enkel overkomen wat jou en al het andere, wat je nu inziet dat ook een deel van jou is, verder helpen op weg naar de creatie van de hoogste versie van de hoogste visie van je-Zelf.

Dank U




Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 11 feb 2006 10:36 
Voila, daar is ie :D

Ik heb vandaag wel nog niet echt zin om er echt verder aan te schrijven omdat ik bezig ben met mijn volgende stukje van mijn ander 'verhaal' maar 'k wilde alvast een start maken, er zeker van zijn dat ik hem hier plaats omdat ... tsja, omdat ik al een hele tijd met het idee speel om hem aan jullie te geven.
Of je 'r iets mee doet of niet, da's geheel aan de lezer.
't onvoorwaardelijk, unconditionally 8)



Patrick :idea:





... oooh, effe nakijken of die chakra's wel ok staan. Die had ik in kolommen gezet en ... nouja
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 12 feb 2006 20:10 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hoi Lieverd,

Je bent een grote schat, dank je wel.

Jij geeft en geeft en nu krijg je van mij een knuffel
om te bedanken dat je zoveel energien hier op het forum
neerlegt en wij kunnen kiezen of we er iets mee aanvangen.

Dank je wel Patrick

Liefs Magda


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 12 feb 2006 21:24 
aww, dank je wel, lieve Magda, lieverd Afbeelding Afbeelding

Ik geef niet alleen, hoor. Ik krijg zo ontzettend veel van jullie allemaal en sta te kijken van jullie durf, lef en moed en het enorme Licht wat jullie allemaal in jullie meedragen en zo af en toe durven laten uitschijnen, steeds meer en meer, steeds opener en onvoorwaardelijker

waaaa, nu speelt 't nummer

'k Heb je lief van Paul de Leeuw op de radio ... p r aaaaaa c h t i g

'k weet niet of je zit te wachten
op een vriendelijk woord van mij
als ik jou oproep in gedachte
maakt me dat veel beetjes blij
'k voel het als ik jou zie zitten
als ik je alleen maar ruik
't zit in honderdduizend vlinders
die zoet zweven in mijn buik

'k heb je lief mijn hele leven
't is veel meer dan houden van
't is alsof je in mijn bloed zit
ik zonder jouw niet leven kan
jouw mooie ogen doen me smelten
zet me zo in vuur en vlam
ik voel het enkel bij jouw aanblik
ik krijg het ook van Rotterdam

'k heb je lief, 'k heb je lief, 'k heb je lief
wat moet ik zonder jou
't zijn vier hele kleine woordjes
en al maakt je dat een beetje bang
'k heb je lief, vier jaargetijden lang

'k voel het heel vaak als jij opstaat
of na een zomerse bui
ik word al week bij de gedachte
jij die loopt in mijn lievelingstrui
't is mijn hand die jij plots vastpakt
als ik domweg naast jou fiets
't komt ook, dat is nou het gekke,
zelfs door helemaal niets

'k heb je lief, 'k heb je lief, 'k heb je lief
wat moet ik zonder jou
't zijn vier hele kleine woordjes
en al maakt je dat een beetje bang
ik heb je lief, veertien bloemencorso's lang

ik proef het tijdens ons zoenen
of als je plotseling lacht
ik zie het in vallende sterren
na heftig vrijen in de nacht
't is die tinteling dat briesje
maakt jou helemaal voor mij
ik denk als ik jou zo zie lopen
God, er gaat een engeltje voorbij

'k heb je lief, ik heb je lief, ik heb je lief
wat moet ik zonder jou
't zijn vier hele kleine woordjes
en al maakt je dat een beetje bang
ik heb je lief, duizend-en-één nachten lang

een van mijn mooiste dromen
is oud te worden met z'n twee
dat die maar uit mag komen
ik heb je lief ook na de AOW

ik heb je lief,
wat moet ik zonder jou
't zijn vier hele kleine woordjes
en al maakt je dat een beetje bang
ik heb je lief, honderdvier kerstbomen lang
ik heb je lief, 'k heb je lief
mijn hele leven lang.



Het is werkelijk een voor-recht om hier onder jullie allemaal aanwezig te zijn

Namaste



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 13 feb 2006 07:43 
wat een mooi liedje he?zo warm ,zo vol van liefde :lol:
het lievelings liedje van mijn vriend uit australie ook
en de rede waarom hij daar zit nu
mijn vriend is homo ,dit liedje had hij samen met een vriend van hier
zij zijn nu uit elkaar,heeft inmiddels een nieuwe vriend
maar hij vertelde me dat het nog lijkt alsof hij in stukjes is gescheurd
nu ik dit lees,kan ik het nog beter voelen wat hij voelt
als ik nu kijk naar die liefde in dit liedje,besef ik dat liefde ook soms zo een pijn kan doen,en zo zie je maar,vluchten helpt niet
zelfs niet aan de andere kant van de wereld
maar het is wel een sprong,net zo goed die ook hij nu aan het verwerken is
dank je patrick het raakt mij ook,het ontroerd mij op een mooie positieve kant in dit verhaal,ik ben blij dat jij hem hoorde,want ik hoor hem nu ook
liefs eleven :wink: :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 13 feb 2006 08:30 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 10:57
Berichten: 327
ik wil toch nog even reageren op die nummers en over het geloven daarin en wat ze je dan ook zoveel kunnen zeggen
zo kijk ik met magda af en toe naar de nummers zo ook vanmorgen waar je op staat in dit forum,niet als een wedstrijdje wie het eerst op 1 staat (hai ruth)of zo want dat heeft er ook niets mee te maken ,je ploept toch van het ene nummer in het andere behalve sommige dan maar het kan je wel iets laten zien waar je mee bezig bent misschien wel leuk om te vertellen
magda voelt heel sterk de 7 zij staat op 34 ik op 26 de acht dus nu als ik nu in jou verhaal kijk sluit het heel erg aan op waar ik mee bezig ben neem er maar eens een kijk naar ruth bijvoorbeeld die op 1 dat staat onder magie,hmmm,annemiek op twee,weerspiegelingen
het is maar een idee iets wat jou iets kan laten zien als je gelooft dan het heeft ook geen vaste plaats natuurlijk als er bijv iemand weggaat schuif je op van acht aar zeven
pffff,nu ja goed kijk maar of je er iets mee kunt,voorlopig zit ik nog in acht ben wel heel nieuwschierig naar 9 nog niet eens voor mij,want ik daar nog niet mee bezig,maar hihi,leuk eigenlijk die je moet nog plaatsen ik kijk er ook niet te serieus naar maar het is wel heeeeel leuk om naar te kijken,nu helemaal met jou uit leg daarover hoef ik niet steeds te zoeken ,op google ,hihihi, het staat nu gewoon hier
hoewel dat helpt,moet je natuurlijk altijd nog ook in jezelf kijken wat het jou ook zelf verteld
misschien zijn er nog meer die dit doen misschien ook niet,maar vond het gewoon leuk om te vertellen zie het maar als een spelletje of zo iets van het lichtforum zelf waar nu ook een beschrijving is bij gekomen hihihi,zo kun je nog veel meer doen met nummers natuurlijk, maar dat wisten jullie al ,liefs eleven :wink:
ps even veranderd dat van als er lichtjes bijkomen geld niet voor dit is weer iets anders,sorry :wink:

_________________
Indien je het probleem liefheb, is het even mooi als de zonsondergang.
KRISHNAMURTI


Laatst gewijzigd door eleven op za 18 feb 2006 19:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 13 feb 2006 08:48 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Mooi Eleven,wat je daar zegt.
Ik zie het ook regelmatig en weet ergens ook wel dat ze allemaal wat te vertellen hebben,maar nog nooit iets mee gedaan.
Dan is jouw naam natuurlijk ook een mooie weerspiegeling(Ehm,ook toevallig*?)Eleven=11,beginnend meesterschap.
En de fase van jou,hier en nu=8,ook mooi.
Volgens mij kies jij een nieuwe naam als je terug komt uit Australië,volgens mij ga jij daar, het hier eigen gemaakte in praktijk brengen.
Op naar TwentyTo dus.

Weet je wat ook zo *toevallig is?
Ik heb ontzettend veel 7's in mijn leven.
Mijn geboortedatum-7-11 1951.
7-11-7of 7+11+1951=34=7
Mijn huisnummer=7
Mijn dochter is geboren op 23-7 1971 ook weer 2 7's.
7 dagen heeft de week.
Er zijn 7wereldwonderen.
7 nachten lang (Bløf )

ZEVEN NACHTEN
(tekst: Peter Slager | muziek: Peter Slager, Paskal Jakobsen & Bas Kennis)
Zeven nachten lang
En niets van wat ik doe voelt goed
Zeven nachten zoeken
Maar er is niets dan er echt toe doet
Alle mooie woorden
Al mijn woorden in jouw oor
Die niemand, ik zeg niemand
Eerder van me heeft gehoord
Veel te veel beloften
Heb ik naast me neergelegd
Wat nou ?
Zeven nachten onderweg
Zeven nachten lang op zoek naar jou
Zeven nachten onderweg
Zeven nachten lang op zoek naar jou
Zeven nachten lang
En alles wat ik zie staat scheef
Zeven nachten zuipen
En ik hoopte dat ik dronken bleef
Maar steeds word ik weer nuchter
En steeds weet ik weer waar ik ben
Ik wil wel weg, maar ik kan niet weg
Hoewel ik echt de weg wel ken
Bij iedere kroeg die sluit
Ga ik steevast onderuit
Om jou
Zeven nachten onderweg
Zeven nachten lang op zoek naar jou
Zeven nachten onderweg
Zeven nachten lang op zoek naar jou
Op zoek naar jou
Op zoek naar jou
Zeven nachten onderweg
Zeven nachten lang op zoek naar jou
Zeven nachten onderweg
Zeven nachten lang op zoek naar jou
Op zoek naar jou
Op zoek naar jou.
Kortom,Heel veel Zeven.
Namaste Annemiek :idea:

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 13 feb 2006 09:15 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 10:57
Berichten: 327
dank je lieverd ja 11 zegt mij heel veel maar toch ook die 7
die heb ik ook in mijn geboorte datum net als die 11 toen ik de naam eleffen voor het eerst koos wist ik niet goed te kiezen tussen 7 of 11 en ook niet waarom ik ze zo mooi vond ,maar ik zag ze steeds,en zelfs als ik een naam zocht,het herinnerde mij toen alleen nog aan een spelletje hihi hoe waar zeven or eleven het was daar dat ik steeds meer in nummers ging zien
ik heb er toen echt met dobbelstenen daarvoor gekozen ik wist toen nog niet wat het te betekenen had maar vond 11 /elf (voelde me niet bepaald een elf op dat moment),hihi of eleven (kon nauwlijks engels)nog wat vreemd toen die viel,en maakte er eleffen van die ook heel goed voelde ik wist er nog heel weinig van ,maar goed zo zie je hoe een balletje (dobbelsteen)kan rollen
mijn geboorte datum is 22-3-1957=11 altijd al gek op 11 geweest hihi maar zie je ook die 7 net als bij jou?pffff mooi dat getal raakt mij gewoon net als de 11 ik zie hem ook regelmatig al zo lang al weer
maar zoveel 7ns als jij hebt pfff hihih,mooi lied ook prachtig ja zo kan het je veel te vertellen hebben allemaal,maar toevallig kan ook heel mooi zijn niet dan?
jij hebt ook een 11 zie ik ,hihi maar dat is ook twee waar jij nu hiermee opstaat op het forum,ook toevallig?hihi nou lieverd ik ga eens even toevallig kijken hihi waar jullie allemaal mee bezig zijn,wel met een knipoog altijd,al geloof je nog zo in,het is en blijft energie en energie staat nooit vast als je er ook zo naar kijkt voelt het zich vrij zo zie ik het dan nou zit nog over 11 te mijmeren 20?ik weet niet maar ik heb meer een gevoel van die enen samen te voegen,ik ben namelijk ook tweeling niet van horoscoop ,maar een echte,maar hihi ok je weet nooit hoe een balletje zal rollen liefs en licht eleven :wink:

_________________
Indien je het probleem liefheb, is het even mooi als de zonsondergang.
KRISHNAMURTI


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.