LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 29 mar 2024 05:45

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2006 09:37 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Je eigen overgrootmoeder, of oma.
Lieve mensen, het is voor mij momenteel een tijd van bezinning, herinnering en de diepte in gaan.
Ik vond het heel treffend dat van de week Eleffen een stukje plaatste over een ruimtetrip en dat even daarna mij een stukje in het oog viel over die expeditie die de diepte van de aarde gaat verkennen.
Dat is een beeldspraak die mij triggerde.
Ik weet dat het niet zozeer van belang is wie of wat je was in een vorig leven,maar het is wel interessant(om iemand anders zijn woorden te gebruiken,Thanks)
Boven op de rommelkamer staat een portret van mijn Oma, (moeders moeder)ze stierf in 1928
Op 42 jarige leeftijd, mijn moeder was toen 2 jaar.
Er zijn een heleboel overeenkomsten tussen haar en mij, oa onze namen, gezichtsvorm, ogen en van horen zeggen; onze manieren en denken.
Afgelopen week verbond ik mezelf met haar en het was alsof ik in mijn eigen verleden dook.
Ik stond weer aan een put en aan mijn hand een klein kind en elders op het erf waren nog meer kinderen aan het spelen, ik was arm en ontzettend moe.
Er waren heel zware tijden op komst(dat voelde ik/zij)
Blijkbaar had ik helderziende, of heldervoelende gaves.
Alleen mocht en kon ik daar niet over praten, immers ik zou onmiddellijk een stempel krijgen en net als mijn moeder gemeden worden en alleen als men een zalfje of drankje nodig had benaderd worden.
Ik had al eens gemerkt dat men een schaar onder de deurmat verborgen had om mij de toegang onmogelijk te maken(een open schaar dus)
Niet dat mij dat iets deed, ik begreep heel goed dat het de angst van de onwetende betrof en alleen ik wist dat deze gaves me door God geschonken waren en alleen ten goede gebruikt mochten worden.
Er waren ook woorden die algemeen gebruikt werden en die ik nooit ofte nimmer uit zou spreken, ze zouden bewaarheid worden.
Er was ook een heleboel kennis aanwezig over geneeskrachtige kruiden en menigmaal had ik als vroedvrouw geassisteerd bij bevallingen.
Voor dokters was in de gemeenschap waar ik woonde geen geld en er waren weinig dokters bereid dit gratis te doen of in ruil voor een maaltje vis of wild, dat wel aanwezig was.
Elke keer bad ik tot onze lieve Heer dat het goed zou gaan en zowel moeder als kind dit zouden overleven, wat niet vanzelfsprekend was, immers veel kraamvrouwen waren ondervoed en totaal uitgeput door het krijgen van zoveel kinderen en zo kort op elkaar.
Bovendien gebood de kerk als men maar een leven kon redden dat dit altijd ten gunste van het kind moest zijn, iets waar ik heel veel moeite mee had.
Zelf had ik al heel veel kinderen gebaard en ook waren er veel miskramen geweest en ik wist dat zolang ik vruchtbaar was er kinderen zouden blijven komen.
Ik wilde geen gebruik maken van mijn kennis van het kruid dat de vruchtbaarheid verminderde, kinderen waren immers een geschenk van God en wie was ik om dat te weigeren?
Maar zwaar was het wel.
Gelukkig was mijn man heel lief en teder voor me en zonder dat er ooit over gesproken was, wist ik dat hij probeerde mij niet te belasten.ook dronk hij nauwelijks en sloeg me niet, iets wat in mijn omgeving een zeldzaamheid was.
Door de armoede en werkloosheid raakten heel veel mannen aan de drank en botvierden hun frustratie hierover uit op hun vrouwen.
Het weinige geld dat binnen kwam werd besteed aan jenever, of als zelfs dat niet kon dronk men spiritus, wat vreselijke gevolgen als blindheid had, nou en dan was gaan werken helemaal uitgesloten.
En toch was ik God dankbaar voor elke dag, hij liet de zon schijnen, de vogels fluiten en het gras groeien en zorgde regelmatig voor een goede visvangst of een stuk wild.
Mijn broers en zussen zag ik weinig,want oftewel ze woonden te ver weg om in een dag te belopen,of ze sloten liever hun ogen voor de grote armoede in ons gezin.
Als ik ze toevallig een keer op de markt trof, draaiden ze hun hoofd en deden of ze niets gezien hadden.
En met lede ogen zag ik ze dan gaan, met hun mand vol verse groenten en hun prachtig kleed dat getuigde van de rijkdom, van wat hun poffer gekost had zou ik mijn gezin misschien wel een jaar kunnen voeden, maar ik had dat niet, dus schoof ik die gedachte maar opzij.
Het Angelus luidde,dus knielde ik neer en bad mijn gebed;Heer zegen mijn familieleden en kinderen,mijn buren en de armen van geest.
Het werd tijd om de aardappelen op te gaan zetten, het enige dat er vandaag was,maar met wat azijn erbij zou het wel smaken.
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2006 12:29 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
PPFFTTTT Schat!
Je grootmoeder!
Je zegt dat het niet van belang is zo een leven.....arme oma...
Afbeelding

Zeker interessant wat je verteld.
Ik herinner me een foto die je ooit eens van haar stuurde...toch? Dat was toch deze oma waar je het over hebt nu?
O treffende gelijkenis!

Lieverd, ik vind het bekijken van vorige levens onbelangrijk zolang je er nog "niets mee hebt" zo te zeggen.
Maar onze tijden zijn wezenlijk aan het veranderen.
Kijken naar vorige levens kan een heel leuk spelletje zijn.
Zeker zeker, als het lab ontploft is alles weg. Dat hebben we vaak zat gemerkt. :wink:
Maar als je nooit in dat allereerste vliegtuig stapt zul je nooit weten of het wel vliegen kan immers?

Ik vind dat jouw schrijven hierover een geweldige zwieper geeft aan de ontwikkeling waar jij zelf (gewoon als Miek, vrouw van Ger en moeder van Mim) in zit, let maar op. :wink:
Want jouw relatie met je oma verteld heel veel over hoe jij nu zelf bent.
Je vorige leven, naar ik aanneem, laat zien wie je nu bent.

En waar ik werkelijk de rillingen van krijg is dat we hier een mogelijkheid overwegen of het zou kunnen zijn dat jij zelf je grootmoeder bent geweest.
Afbeelding

pppffff....indeed!
Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Eigenlijk heel interessant
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2006 12:36 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Eigenlijk heel interessant lieverd,zou dat kunnen zijn?
Je eigen bloedverwante,pfffft.
Als je uitgaat van de bijbel(al is er heel veel aan vertimmerd)dan waren Adam en Eva de eerste mensen,nu kan je wel twintig kinderen krijgen(wat zij volgens mij niet hadden)maar ergens komen toch de anderen ook vandaan.
Afgelopen week zag ik een stuk waar Hans Stolp in optrad en die vertelde dat Johannes een incarnatie was van Elia.
Nu zoek ik even naar dat rode draadje in het verhaal en gooi ook een lijntje uit naar jullie die daar wellicht ook een mening over hebben.
Dus in concreto mijn vraag;
Kun je incarneren als een bloedverwante van jezelf?
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2006 12:42 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2006 18:06 
Offline

Lid geworden op: do 01 dec 2005 18:04
Berichten: 30
Waanzinnig verhaal Miek en zo treffend en ergens voel ik dat het klopt want we zijn allen een en als je er vanuit gaat dat je met alles een verbinding hebt klopt het.

Maar wat was jij van jou oma????????
Dat vraag ik mij af want jij kan ook haar gids zijn geweest die haar in alles begeleide en dan weet je ook alles.

Hou van je
liefs inge

_________________
Ik ben die ik ben.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: tjee
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2006 18:15 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Tjee lieverd,daar heb ik nog niet aan gedacht.
Zou wel een heel goede verklaring kunnen zijn.
Nog even over verder voelen en denken.1hug1 en love you.
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2006 20:59 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Ha Lieve Miek,

Nou effe mee filosoferen, want ik zit hier met zo'n draadje.
Weet je als je nog eens verder kijkt vanuit de overziel, weten
we dan niet van vroegere bloedverwanten al deze dingen?
Weet je mijn moeder ziet mij als haar moeder en soms als haar
zus en ook ben ik haar dochter en dan ook nog mijn vader.
Zie je wie ik allemaal voor haar ben?
En ik heb juist ook veel weg van oma, de ogen, donkerblauw, de
vele raakvlakken in het leven met mijn tante en ik zag ook een foto van haar toen ze jong was en daar lijk ik ook op en dan bovenal lijk ik ook heel sterk op mijn vader.
Naar mijn gevoel allemaal facetjes van die ene diamant.

Ik puzzel mee hoor, want ergens voel ik stukjes ziel en ik voel
ergens ook iets van parallelle levens en dat maakt het nog ingewikkelder in mijn gevoel.

Maar goed je weet dat ik juist door mijn amanna ook in die stukje ben gekomen en zo vele dingen helder zijn geworden.

En bij het aanschouwen van vorige levens, in een sessie kwam ik iemand tegen, nog nooit gezien of iets over gehoord, maar weet je het ging ook niet daarom, maar om een stuk wat in de familie als zeg maar karma werd meegedragen en ik kon daar iets aan doen, het loslaten, zeg maar door een andere bril naar alles kijken.
Dus op de een of andere manier voelt het dat je zo gemakkelijk in zo'n draadje informatie kan komen, maar dat het je wel iets kan vertellen en aan ons om het op te pakken of te laten liggen.

Heel bijzonder he miek.

Liefs van Magda


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2006 21:11 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Tja Magda dat zet mij dan weer aan het denken wat je nu zegt.
Want jouw moeder verbind zich a.h.w. met al die facetten van haarzelf waarvan jij dan ook weer een onderdeel van bent.

Nou ik vind dat toch mooi want zij ziet jou wellicht nu "ruimer" zo te zeggen dan jij dat zelf ziet.
Juist omdat haar filter nu zo enorm verruimd is misschien?
Misschien dat ze het daarom niet meer uit elkaar kan houden?
Ze ziet dan niet die ene Magda maar ze ziet een meer totaal overzicht zo te zeggen? Dus meerdere Magdas tegelijk.

En Miek, het kan ook zijn dat we ons bewuster worden van die facetten, die Amanna noemt, dat we onszelf als meer totaal gaan zien en niet enkel als een incarnatie....hm.... :?

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2006 21:19 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
tja Ruth

Citeer:
Nou ik vind dat toch mooi want zij ziet jou wellicht nu "ruimer" zo te zeggen dan jij dat zelf ziet.
Juist omdat haar filter nu zo enorm verruimd is misschien?
Misschien dat ze het daarom niet meer uit elkaar kan houden?
Ze ziet dan niet die ene Magda maar ze ziet een meer totaal overzicht zo te zeggen? Dus meerdere Magdas tegelijk.



Ik zie het zelf ook, ja jeetje hoe leg ik dit nu uit he,
ik zie de facetjes waar wij uit zijn opgebouwd, leg je stamboom maar
een voor je en kijk dan wat een vlakjes dat allemaal zijn van een diamant.
En mijn moeder houdt ze wel degelijk uit elkaar, maar zij ziet in mij en mijn reakties die deeltjes van de 'anderen'.
En die zijn dan weer in mijn dna opgeslagen toch?

En soms ziet ze een facetje van een punt in haar leven waarbij 'de ander' een rol speelde.

pfffffffffffff :roll: ingewikkeld zo.

:idea: Magda


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2006 21:30 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Lieve Annemiek.

Ons Pap is gestorven voor de drie jongste kinderen zijn geboren.
Nu vertelde een medium me dat een van die kinderen een stukje Gérard is, ons Pap dus.

Voor mijzelf weet ik niet welk kind, ik herken in ieder van hen iets van hem, en ik weet ook niet of het erfelijkheid of een stukje ziel is.

Liefs,
Yolleke

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2006 21:41 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Nou Yolleke, als je nu die 2 berichten aan elkaar knoopt.
Die van Magda en die van jou.
Dan krijg je wat Magda (duidelijk hoor) zegt.
Stukjes van een diamant.

Eigenlijk is het heel simpel want neem nou ons pap (maakt niet uit wie) hij is boven maar hij is ook in ons allemaal.
Inderdaad een DNA streng laat dat ook duidelijk zien.
Opgebouwd uit strengen die allemaal hun eigenschappen hebben maar samen een geheel vormen.

stel dat de jongste van jullie Yol nu een zo een streng is en jij bijv. een andere en ons pap daar ook weer een onderdeel van.
Zolang je jezelf ziet zie je een poppeke.
Maar als je vanuit de moeder van Magda gaat kijken, of vanuit ons pap of vanuit Annemiek zoals ze de verbinding ziet met oma, dan zie je niet een poppeke maar vele.

Wellicht heb jij ook wel eens het gevoel dat je van die typische trekken van ons pap of mam herkent in jezelf.
Nu dat is zo een stukje wat je dan deelt met elkaar. Dat zijn dan niet 2 stukjes (1 van jou en 1 van ons pap) maar 1 stuk.
Wat je samen deelt zo te zeggen.
Dat is, volgens mij, het begin van "we zijn allen één"
EN dat begint dan met 2 enz enz.


Wie is wie?
:?

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2006 02:23 
Lieve Annemiek,

ik ben ervan overtuigd dat we kunnen terug incarneren in dezelfde familie.
Ik weet niet juist hoe ik dat weet (of denk te weten) maar ergens denk ik dat de meesten onder ons dit weten ... ook al zijn de meesten onder ons dit vergeten.
Om maar een voorbeeldje te geven van hoe we dat eigenlijk weten:
hoe vaak is er na een sterfgeval niet een geboorte en dan "voelt" en ziet de rest van de familie de overledene in dat pasgeboren kind?
Meestal is het maar een vluchtige opmerking van het een of andere familielid en de rest bevestigt dat dan vaak, om het dan meestal weer even vlug te vergeten maar ik denk dat er veel meer waarheid in zit dan men aanneemt.

Of jij nu dezelfde entiteit bent dan je grootmoeder, het is niet aan mij om daar ja of neen op te antwoorden maar zeker en vast heb je even door haar ogen gezien en een stukje uit haar leven meebeleefd.
Prachtig! Afbeelding
Schitterend hoe de herinnering aan haar jou getriggerd heeft weer even in een vorige incarnatie te duikelen.
Dank je om het hier met ons te delen Afbeelding Afbeelding



Lieve Magda,

je reikt ons hier een heel mooi stukje aan.
Zoals jouw moeder je zowel als haar dochter, zus, moeder, man, enz. ziet,
doorheen onze levens zijn we dit allemaal van mekaar
en als er maar 1 moment bestaat, het NU, dan zijn we dit ook allemaal nu van mekaar,
ook al zijn we ons daar niet altijd van bewust.

In eerste instantie gaan de meesten onder ons dit ervaren en beleven via onze naaste bloedverwanten omdat er daar een stukje op te lossen is maar hoe meer men uitreikt naar anderen, hoe duidelijker het wordt dat we allen dochter, zoon, man, vrouw, vader, moeder, enz van mekaar zijn.


Genetisch legt men al veel linken en zelfs de wetenschap neemt het principe "Adam & Eva" in de mond maar het gaat zelfs veel verder terug dan dat.
Dat ze, de wetenschappers, een dezer dagen een oer-gen vinden dat alle wezens op deze planeet verbindt - ik hou het voorlopig op deze planeet alleen - daar ben ik vast en zeker van overtuigd.
Is het niet mooi hoe we dit aan 't materialiseren zijn? De gedachte, het idee, het gevoel, het ervaren, het weten dat we allen 1 zijn, opgesplitst in ontelbare wezens? ... gewoonweg schitterend.

3D en 5D, om het dan maar even zo te noemen, loopt op zovele manieren al zo duidelijk over in mekaar.



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2006 07:55 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Citeer:
Genetisch legt men al veel linken en zelfs de wetenschap neemt het principe "Adam & Eva" in de mond maar het gaat zelfs veel verder terug dan dat.
Dat ze, de wetenschappers, een dezer dagen een oer-gen vinden dat alle wezens op deze planeet verbindt - ik hou het voorlopig op deze planeet alleen - daar ben ik vast en zeker van overtuigd.
Is het niet mooi hoe we dit aan 't materialiseren zijn? De gedachte, het idee, het gevoel, het ervaren, het weten dat we allen 1 zijn, opgesplitst in ontelbare wezens? ... gewoonweg schitterend.

3D en 5D, om het dan maar even zo te noemen, loopt op zovele manieren al zo duidelijk over in mekaar.



Ja Patrick zo is het precies, de wetenschappers vinden het oer-gen dat alle wezens op deze planeet verbindt, maar ik heb zomaar het gevoel dat het nog verder reikt.
Dat we zowel van de aarde, de sterren, kortom van het hele universum
zijn.

Als hier meer over duidelijk wordt voor de gehele mensheid zal de hemel op aarde zijn.

Lieve Miek we puzzelen lekker verder.

Leuk deze topic

Liefs Magda


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2006 08:29 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 10:57
Berichten: 327
wel ga ik nog iets geks zeggen en een ervaring van mij vertellen ,wat nou als wij ook dingen zijn?
soms ervaar ik dat,om maar een voorbeeld te noemen mijn pc ik word soms mijn pc,om maar een voorbeeld te noemen
begrijp je hoe ik twijvel,om dit te zeggen,oh die eleven is nu helemaal aan het doordraaien?maar ook om het te kunnen vertellen,hoe ik dit ervaar ,oh god ,als er een graag zo'n woorden boek zou willen hebben waar yol mee bezig is dan ben ik het wel,yol,schiet je al op?
maar wat ik wil vertellen is dat als ik ervaar,je dit zo goed voelt,je bent dan een met alles liefs eleven


Laatst gewijzigd door eleven op za 21 jan 2006 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2006 08:52 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Je kunt je zeker eenvoelen met bijvoorbeeld een computer of radio,er zitten immers kristallen in(dus een levend iets)
En ook voorwerpen,bomen en planten bezitten leven,niks vreemds aan schat.
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2006 09:03 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 10:57
Berichten: 327
ik bedoel niet voelen ,maar een zijn en en dat dan ook zo ervaren als dat dan niet vreemd is waarom vragen we ons dit allemaal dan nog af?
want als je dan ook die boom bent en dat niet vreemd vind dan ben je toch zo wie zo ook je grootmoeder?
hihi,dat vraag me nu af liefs eleven :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2006 09:47 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:52
Berichten: 557
Ik kom er even achter aan gehobbeld,
en heb nog niet alles hier heel uitgebreid gelezen,
dus misschien zeg ik iets dat dubbelop is.

Maar wat ik hier heel interessant vind zijn de zgn. 'facetten'
eh....pfffff hoe ga ik dit helder verwoorden....?
ik probeer het gewoon.

Wat als reicarnatie nu niet zo letterlijk is in de zin van 1 ziel heeft meerdere levens, zeg maar als één lijn.

Wat als het inderdaad om 'ziele facetten' gaat zeg maar.
Dus er is die ene grote oerziel, om het zo maar te noemen, en daar gaat een deel van incarneren. Uiteindelijk komen al die delen weer terug in die oerziel, dus is niet alle info dan daar en verbonden?

En dan nog iets: het komt soms voor dat meerdere mensen herinneringen hebben aan een zelfde leven, bijvoorbeeld aan het leven van napoleon, of Bach, of wie dan ook. Sommigen gebruiken dit als argument waarom vorige levens juist niet zouden bestaan. Ik denk daardoor dat vorige levens niet zo exclusief zijn als wij ze willen maken, wat niet wegneemt dat de herinneringen een hele persoonlijke betekenis kunnen hebben.
Ik denk dat meerdere mensen herinneringen kunnen hebben aan eenzelfde leven, juist omdat het om deze facetten gaat en het niet steeds letterlijk Surya is die van het ene leven in het ander overgaat, maar het gaat om zielsdelen,

ehhhhh ben ik nog te volgen :oops: ??? want dit rolt maar zo op mijn scherm....

Zelf heb ik erg sterk ervaren dat reicarnatie niet zo 'letterlijk' is als ik in eerste instantie dacht, dus ik kan geen lijn in de geschiedenis tekenen met rode stipjes van mijn verschillende levens erop in een lineaire lijn.
Herinneringen zijn niet 'mijn' herinneringen. Het zijn herinneringen, punt.

Daarbij heb ik bijvoorbeeld sterk het gevoel dat we ook 'vorig' leven herinneringen halen uit een collectief bewustzijn. We mogen bepaalde aspecten herinneren omdat we daar in dit leven iets mee mogen doen.

En dan nog iets, als tijd niet bestaat , zijn er soms ook meerdere levens 'tegelijk' . Hierover hoorde ik laatst ook iets heel boeiends dat ik eens ga opzoeken voor jullie.

dus....dit zijn wat van mijn hersenspinsels die naar boven kwamen bij het lezen hier.

Mooie topic Annemiek!!!!
Dit geeft heeeeeel veel stof tot nadenken en navoelen!

Namasté
Surya

_________________
"Let the beauty you are, be what you do.
There are thousands of ways to kneel down and
kiss the earth"
Rumi


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2006 11:36 
Offline

Lid geworden op: do 01 dec 2005 14:06
Berichten: 413
Lieverds,

Er is inderdaad geen tijd....
Tijd is een lijn en als tijd niet bestaat krijg je een cirkel.
Alles is één.
En dus wordt het dan een beeld wat je krijgt als je een steen in het water gooit.
Op die manier leven we dus verschillende levens tegelijk, in verschillende of dezelfde tijden, in verschillende of dezelfde dimensies, en kunnen we dus ook dezelfde 'vorige' levens gehad hebben enzovoorts.
Althans, dit is zoals ik het nu zie en begrepen heb.
Is dit eigenlijk een beetje te volgen?
Ik ben niet zo goed in het in woorden schrijven van dit soort, vrij abstracte informatie.
Wie dit, volgens mij, goed uitlegt is Seth in de boeken van Jane Roberts.
Voor wie hier wat mee kan, en anders......let it be! :D

1hug1, Mariposa

_________________
Niets is wat het lijkt, het hangt er slechts vanaf van waar je ernaar kijkt.Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2006 12:00 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Iemand heeft me eens een keer uitgelegd, en daar kon ik me wel in vinden.
De aarde is als een zonnebloemveld.
Elk zaadje wordt een bloem met veel blaadjes en zaadjes.
Een mens is een bloem, maar in een volgend leven wordt er een bloem gemaakt van de verschillende bloemen, het zaakje wordt als het ware door elkaar gehusseld.
Er komt dan een bloem met 2 zaadjes van bloem 1 een paar zaadjes van bloem 183 en wat blaadjes van bloem 2075 etc.
Dus die “nieuwe bloem” bestaat uit delen van heel veel “oude bloemen op dat veld.
Dat zou ook een verklaring kunnen zijn voor het meer of minder herkennen van mensen die je nog nooit gezien hebt, je hebt al ooit eerder met die zaadjes in een bloem gezeten, dus met stukjes van die mensen. Dat zou ook verklaren waarom er zoveel Napoleons en Cleopatra’s rondlopen Afbeelding.

Liefs,
Yolleke

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2006 12:06 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 19:51
Berichten: 184
Wellicht dat meerdere mensen herinneringen aan hetzelfde leven hebben omdat ze erbij waren aan de andere kant en het meebeleefden.
Een andere mogelijkheid die me te binnen schiet is dat het herinneren van vorige levens inhoudt dat je contact hebt met de akasha, de grote videotheek van menselijke ervaring en dat wat je daar ziet/hoort/voelt/ruik/beleeft niet noodzakelijk iets met je eigen 'verleden' te maken heeft.

_________________
Laten we lekker link gaan doen!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.