LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 29 mar 2024 06:15

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 03:02 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Vannacht heb ik weer een van mijn beruchte slapeloze nachten en daarom besloot ik hier enkele draadjes te gaan lezen om te zien wat er nu eigenlijk aan de hand is.

Ik moet bekennen dat ik niet helemaal àààllessss heb gelezen. De uitleg over HTLweet ik veel en BBCBweet ik veel heb ik grotendeels maar gelaten voor wat het was.
Wat ik begreep was dat onze nieuwe vriend Jan op geheel eigene wijze heeft getracht als nieuweling hier zijn plek in de rangorde te veroveren.
en dat verliep allemaal geheel naar wens totdat hij een opmerking maakte over chats waardoor de kwaliteit van fora achteruit zou gaan.
En Frum merkte op dat dat wel een zeer arrogante opmerking was en ze vroeg zich af wat hij hier eigenlijk kwam doen etc.

Oeps, daar ging het prachtige nieuwe plekje in de rangorde die Jan voor zichzelf aan het creëren was, dat wilde hij graag beschermen en dat ging heen en weer en weer en heen en er gingen mensen aan Frum d'r kant staan en er gingen mensen aan Jan zijn kant staan er liepen mensen weg.
en Jan vroeg in een poll of hij weg moest gaan. En het allerergste was, dat Jan toen ook nog beweerde dat Frum nijd naar mannen toe zou hebben en nog een paar onaangenaamheden.

Maar Jan is hier pas en die kan dus nog niet weten dat Frum graag het kind van de kleren van de keizer speelt. En het kind van de kleren van de keizer, die haat heus die keizer niet. Wel nee, die merkt alleen maar op dat ie naakt is. en die roept: "haha, de keizer is naakt." En verdomd, dan zien de andere mensen het ook: de keizer is naakt.

Jan, als je alleen maar de beleefdheid had gehad om op de eerste opmerking van Frum in te gaan, dan zou je jezelf en Frum en dit forum dit hele drama bespaard hebben. Want wat dondert het nou dat je arrogant bent. Dat ben ik ook. En wat dondert het nou als je een andere mening over chats heb als Frum. Frum zal de laatste zijn die daar wakker van ligt. Maar als ik in Frum d'r schoenen stond, dan zou ik me door jou niet gerespecteerd voelen, dan zou ik wakker liggen van jouw zieke veronderstellingen over haat en nijd en dan zou ik eisen dat je dat terugnam en dan zou ik me ook bezeerd voelen dat het draadje op slot is gezet, zodat ik niet meer uit kon spreken.

Nou dat is mijn mening.
Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 03:42 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Enne; Als ik het voor het zeggen heb.
Dan zou ik het heel fijn vinden als het kind van de kleren van de keizer bleef. Dat hebben we zo hard nodig hier om door al die "onzichtbare" kleding heen te kijken. :D

liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 05:12 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 10 jul 2006 10:47
Berichten: 616
Hai Vick,

Ik heb dus ook een slechte nacht gehad.
En voel heel erg aan wat je hier bedoeld te schrijven.

En ik zou ook graag willen dat het kind van de keizer bleef.
Maar het kind van de keizer is geen kind.

Het kind van de keizer is een volwassen vrouw.
En het is onredelijk om van een nieuwe deelnemer te verwachten dat hij inschat dat hij met het kind van de keizer van doen heeft.

Natuurlijk zijn er hier meer mensen die meer dan alleen de woorden waarnemen. En de energie, die een ander ook draagt goed voelen, achter de woorden langs.
Dat is alleen niet zo voor iedereen.
En ook niet altijd van de zuiverste soort als er ook emoties, bij los komen.


En het is zeker geen vrijbrief om een ander zo te benaderen, dat hij onzeker wordt, verdrietig, overompeld, ongewenst.

Natuurlijk ligt de waarheid altijd in het midden.
En daar waar emoties ontstaan, aan beide zijde van een confrontatie, werkt die beroemde spiegel.
Energie werkt niet voor niets op die manier.


Natuurlijk mag een ieder zijn wie hij is.
En als je in je kind wilt zijn, of wellicht niet anders kunt, om welke reden dan ook, dan is dat gewoon zo.

Maar dit keizerlijke kind Inge, die heel veel weet, gevoelig is, liefdevol, en heel veel kracht kan neer zetten, heeft erg de neiging om zich heen te meppen soms.
En dat vind ik hoogst onplezierig.
Ik heb er geen last meer van.
Maar het stoort me ontzettend als een ander die klappen op zit te vangen in een diep gevoel van onvermogen en niet begrijpen.

En ik vraag me dan ook regelmatig af waarom dat zo is.
En zeker voel ik soms de pijn die er achter steekt.
We hebben allemaal onze pijn. En de een wellicht veel meer dan de ander.
Ik kan er alleen niets mee bij sommige, dat is wie ik ben.

Het mooie van dit forum is echter, dat de liefde stroomt en meerdere mensen prive naar elkander uit reiken.
Prachtig,precies de bedoeling

Maar dan is er nog steeds het forum
Waar we samen komen.
En een groot deel van de persoonlijke informatie, die prive blijkbaar uitgewisseld word, niet doorkomt . Maar wel heel vaak in de stroom van liefde voelbaar is.

Het forum is dan ook voor mij een plek, die vaak veel warmte brengt.
Als ik zie hoe liefde tussen mensen gaat stromen.
En ons die ruimte is geven elkander te ontmoeten, is prachtig.

Leren, delen, geven, ontvangen.
Als volwassen,maar ook als de kinderen in ons zelf.

Het kind in vreugde.
Het kind in oprechtheid.
Maar ook het kind in pijn soms

Maar laten we elkaar dan allemaal als keizerlijke kinderen ontmoeten.
Want dat zijn we.........................allemaal.................




Simone


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 06:39 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Even verwijderd wegens een plotsling inzicht dank zij amana :) .

Liefde, licht en kracht voor allen,
Karel.

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Laatst gewijzigd door Puran op di 24 okt 2006 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 06:51 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hi Lieverds,

Ik wi gewoon effe wat zeggen:

Ik vindt het GENOEG geweest zo en zeg even STOP

Karel Shivoham, ik ga er vanuit dat je het stuk in liefde hebt neergezet, maar eigenlijk vindt ik het ongepast om zo enen verhaal neer te zetten!!

En hee het 'hele gebeuren' ik heb geen woorden maar voel ook geen heftige reakties.

Maar het licht staat wel even bij mij op ROOD

Liefs Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 07:27 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Lieve Amanna,

Natuurlijk plaats ik iets dergelijks uit liefde. Ik ben al sinds de 80-ger jaren bezig meer begrip te kweken voor die groep mensen, soms ook wel dis-sers genoemd. Ik ben n.l. zelf zo'n slachtoffer al voelt het niet meer zo erg als jaren terug. Ik zag hoe mensen op mij reageerde in het verleden. Ik trachtte begip bij te brengen opdat mensen minder pijn zouden ervaren als ze zich aangevallen voelen, echt liefdevol bedoeld.

Het doe me verdriet als jij hierdoor pijn ervaart en dat stuk ongepast vind, maar het ontgaat me oprecht waarom. Moeten we dan verstoppertje blijven spelen. Dit hoort ook bij onze wereld of je het nu rot vind of niet. Ik denk dat alleen een open dialoog met wederzijds liefdevol begrip zaken tot in het hart kunnen oplossen. Ik ken er een aantal op dit forum maar ik vertel niet wie. Dat zou ongepast zijn.

De gebeurtenissen van de afgelopen dagen hebben velen vermoeid en reactief gemaakt. Rust is nodig en liefde en licht en kracht.
Ik wens je dat toe,
Karel.

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 07:35 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hi Shivoham

Het spijt me te mogen lezen dat wat ik hier lees, zoals je zegt in liefde
te hebben geplaatst.

Ik vindt het ongepast op dit moment om dit open en bloot te gooien en je weet best wat ik er mee bedoel.

Op dit moment waait het enorm hier binnen de muren van het forum en
met dit stuk breng jij wel een tornado op gang.
Ik hoop dat je je dat bewust bent.

En nee het heeft geen pijn bij mij veroorzaakt, maar het maakt de pijn op het forum er niet minder om.
Hoeft natuurlijk allemaal niet met een pleistertje of kusje of aai over de bol opgelost te worden, maar weet je ook dit zeg ik dan even in liefde tegen je

het is een onderwerp wat juist nu ongepast is.

Liefs Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 08:04 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:52
Berichten: 557
De Vriendelijke Ziel antwoordde: ‘Als ik je kwets en als ik je pijn doe, als ik je het ergste aandoe dat je je kunt voorstellen - dan ... ‘
‘Wat dan? Wat dan?’ viel de kleine Ziel hem in de rede.
Omringd door een nog grotere stilte dan eerst zei de Vriendelijke Ziel: ‘dan ..., dan ..., dan moet je bedenken Wie Ik Werkelijk Ben.’
‘Natuurlijk! Dat zal ik voor je doen!’ riep de kleine Ziel, ‘ik beloof het. Ik zal me je altijd herinneren zoals je hier nu voor me staat!’
‘Goed’, zei de Vriendelijk Ziel, ‘want zie je, ik zal zo erg moeten doen alsof, dat ik mezelf zal vergeten. En als jij je dan niet meer herinnert hoe ik werkelijk ben, dan kom ik daar een hele tijd lang niet meer achter. Als ik vergeet Wie Ik Ben, vergeet jij misschien zelfs Wie Jij Bent. Dan zijn we allebei verloren. En dan hebben we weer een andere ziel nodig om te laten ontdekken Wie We Zijn.’
‘Dat gebeurt niet,’ beloofde de kleine Ziel nog eens, ‘ik zal me je herinneren. En ik zal je dankbaar zijn voor je geschenk: de gelegenheid om mezelf te ervaren als Wie Ik Ben.’
En zo werd het afgesproken. De kleine Ziel ging over naar een nieuw leven, verrukt van het feit dat hij het Licht was. Dat was immers heel bijzonder. En de kleine Ziel was er ook verrukt van dat hij dat deel van bijzonder dat vergevingsgezind heette, mocht zijn.
De kleine Ziel wachtte vol ongeduld op het moment dat het zichzelf als vergevingsgezind mocht ervaren. En dat het de ziel die dat mogelijk maakte kon bedanken.
En elke keer als er een nieuwe ziel in zijn nieuwe leven kwam opdagen, of die nu vreugde bracht of verdriet - en speciaal als hij verdriet bracht - dacht de kleine Ziel aan de woorden van God. ‘Onthoud goed,‘ had God met een glimlach gezegd, ‘Ik stuur je alleen maar engelen.’

Uit: Een gesprekje met God - Neale D. Walsch

_________________
"Let the beauty you are, be what you do.
There are thousands of ways to kneel down and
kiss the earth"
Rumi


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 08:43 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Nee, ik wist en zag het echt niet. Ben ook maar mens.
Ik heb het terug getrokken voor latere plaatsing.
Dank voor het inzicht,

Liefs Karel.

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 08:59 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Lieve Surya,

Als een van de verschijningsvormen van Shiva weet je als geen ander dat het strijd opleverd, voornamelijk met jezelf, om het oude te vernietigen en van die energie iets nieuws te creeëren.
Natuurlijk had ik hier overal de Ganesha mantra kunnen plakken welke energie zeker had bijgedragen tot een oplossing, maar om er een forum mee vol te behangen was teveel van het goede geweest.
Ik begrijp je bedoeling met een deel van het prachtige verhaal van de kleine ziel (aardsengel Michael had een soortgelijk verhaal) omdat dit erg van toepassing is, maar soms kan een bemoedigende persoonlijke tekst heel erg helpen de losgemaakte zaken om te vormen.

Liefs, licht en kracht voor jouw zijn,
Namasté
Karel.

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 11:22 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 20:52
Berichten: 557
Lieve Karel,

Ik weet niet zo goed of ik begrijp wat je precies bedoelt met je bericht.
Maar ik kan me voorstellen dat je het wat overdreven vind zoals ik het forum heb volgeplakt met dit stukje uit het verhaal van de kleine Ziel.
Dat mag.

Weetje, meestal reageer ik niet of weinig wanneer dit soort gebeurtenissen zoals nu, spelen op het forum.
Maar nu was ik het zo beu hoe hier in naam der liefde wordt uitgehaald naar elkaar, en ik las dit verhaal wat Amanna in een topic van mij plaatste en ik was er zo door ontroerd. Het liet me niet los, het idee dat ik graag wilde dat iedereen zich dit zou herinneren.
Het is de meest persoonlijke reactie die ik had kunnen geven, die naar mijn idee misschien zelfs zinvol zou kunnen zijn.

Namasté
Surya

_________________
"Let the beauty you are, be what you do.
There are thousands of ways to kneel down and
kiss the earth"
Rumi


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 11:52 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Je hebt gelijk, sorry.

Liefde, licht en kracht,

Karel

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 12:09 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Simone lieverd, gewéldig wat je hier "even" neer zet!!

Ik omhels je echt met al mijn aanwezige armen en vleugelen en liefde en hartjes...all the lot!
Voor mij beschrijf je precies wat ik voel.

1hart1 Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.