LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel di 16 apr 2024 21:35

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: "kritiek" achter de schermen
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 06:15 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Hoilo lieverds.

Ik wil hier graag iets zeggen over kritiek op het forum.
Persoonlijk krijg ik nogal wat mails waarin zinnige en kritische visies gegeven worden over het, laten we zeggen: bestieren van het forum.
Ik wordt daarin aangesproken als zijnde beheerder en lees dan nogal eens wat mensen in wezen denken over het forum.
Ik ben daar altijd blij mee want het zijn eerlijke visies.
Wat me daarin verbaasd is dat al deze gedachten niet in het forum zelf geschreven worden maar "daarnaast" zo te zeggen.
Véél liever zou ik zien dat men meningen over het forum aldaar zou posten. Want dan wordt het een onderwerp van ons allemaal nl.
Dan ligt het niet enkel hier in mijn postvak maar is het ter inzage voor álle leden.

Complimenten worden hier rijkelijk verstrekt, pracht!!!
Alleen vind ik het jammer dat "negatieve kritiek" onder 4 ogen besproken wordt.
Ik begrijp ook niet helemaal waarom eigenlijk.

2 mogelijke redenen komen er in me op:
1) men is onzeker en durft toch niet zo goed te zeggen wat men écht denkt?
2) men loopt het risico dat de boel uit de hand loopt?

Maar wellicht zijn er meerdere hoor, dat weet ik echt niet.
Het lijkt mij nou een fijn ding moesten we gewoon allemaal samen eerlijk kunnen zeggen wat we dachten hierover?
In feite was dat onze oorspronkelijke opzet van de Ronde Tafel.
Om juist daar forumzaken te bespreken die ons allemaal aangaan.
Daarbij realiseer ik me wel dat het enige moed vraagt, of ondernemingszucht want we denken nu eenmaal allemaal anders.
Wie weet is het mogelijk.
Maar misschien ook niet?

thnx for reading!. :wink: 1hart1

:idea:


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 09:16 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Daar zeg je wat lieverd!
Soms lijkt het erop dat wij alleen nog maar gezien worden als beheerders en niet als medelid van dit forum,het maakt me erg onzeker als dat gebeurt,want er worden dan verwachtingen bij je neer gelegd, die ik niet altijd waar kan of wil maken.
Je bent dan ineens redacteur van de krant.
Veel liever zou ik mezelf hier neer zetten als mede scholier die ook nog in het schoolblad schrijft.
Het enige verschil zit hem immers in een paar knoppen meer hebben!
De verantwoording over een geplaatst topic blijft altijd bij de schrijver/ster en kan/mag niet bij ons neergelegd worden.
Daarom ben ik er ook helemaal voor om zowel kritiek als lof gewoon hier voor iedereen zichtbaar te plaatsen,het is immers onze gezamelijke creatie en niet alleen van de beheerders.
Laat ons gezamelijk de wereld elke dag een beetje mooier maken.
Namaste Annemiek

Pffft,zware kost op de vroege maandagmorgen.

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 10:24 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Lieve mede-scholieren/studenten/beheerders hihi/jeugdigen/onderwijzers-essen, ouden van dagen :lol: ,

of welke je maar aanspreekt. Het is mij een waar genoegen om even te melden dat dit schoolblad gedeeld wordt door vele "verschillende" mede aard-bewoners.(die had ook bovenin mogen staan). Alle lof voor jullie Annemiek en Ruthazel. Ik vind jullie idee prima en hoop bij deze dat ik enige onzekerheid weg mag nemen bij onze mede scholiere Annemiek.1hart1 Voor het geval dat jullie denken dat ik er een lolletje van maak. Ja en nee. Natuurlijk neem ik jullie serieus en tegelijk denk ik dat het soms ook een gewoonte is die moeilijk te doorbreken is. Ojee natuurlijk is deze te doorbreken toch willen we nog graag vaak lief gevonden worden door niet alles te laten zien en de vraag is dan natuurlijk....WIE HOUD WIE VOOR DE GEK......dat is toch ook wel komisch

Goed , om te beginnen denk ik dat ik ook wel eens een berichtje Afbeelding persoonlijk heb verstuurd richting hoe zal ik ze nu noemen...beheerders of gewoon bij naam Ruthazel en Annemiek. Afbeelding
In de regel zal ik dit in het vervolg centraal houden.
Afbeelding liefs Shenan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 10:31 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Shena, dank je wel voor je reactie ten eerste.

8)

Heej maar lieverd, blijf vooral gezellig mailen en babbelen en samen praten want dat is ook een van de geweldig leuke dingen hier.
Het gaat, denk ik, om het gevoel wat ik (en blijkbaar Annemiek ook een beetje?) heb dat er zo vaak dingen geschreven worden naar mij waarvan ik dan denk: oh...wat jammer dat dit niet besproken wordt met alle anderen? :?

Maar je hebt wel gelijk, soms wordt het ook wel erg serieus.
En dan ja, inderdaad, wie houdt wie voor de gek. :shock:

Wat bedoel je met de gewoonte doorbreken?
Bedoel je dat we de gewoonte een beetje hebben om al te serieus bezig te zijn hier? Of dat we/ik dingen niet schrijf omdat men mij dan niet meer lief vind? ..... :oops:

Vertel vertel.


:idea: 1hug1 :idea:

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 10:38 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Dankjewel Shena :lol:
En natuurlijk heb ik graag pb's,maar net zoals Ruth ook al aangaf,dingen over het forum,liever in het forum,dan kan iedereen daarover meedenken(of niet natuurlijk) die dat wil.
Als we gezamelijk een muurschildering maken,wordt er toch ook niet een naam onder gezet?
Met al jullie meningen/ideëen/kleuren vormen we samen de regenboog toch?
Afbeelding
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 10:43 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Lief Haasje,

Of zoals mijn kleinste dochter Afbeelding zegt als ze jou plaatje ziet: miauw,

Ik bedoel de gewoonte die we(aard bewoners) hebben om alles dusdanig te doen zodat de ander ons maar lief zal vinden.

Ja we houden er nu eenmaal van onszelf voor de gek te houden tot het ons niets meer oplevert. Afbeelding

Liefs Shenan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 10:48 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
O die gezamelijke muurschildering geweldig!!
even zoeken...
Afbeelding
enne...persoonlijke berichtjes.... daar wil ik ook niet aankomen hoor Afbeelding

Shenan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 11:09 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Lieve Annemiek..

even een quote
Citeer:
Daar zeg je wat lieverd!
Soms lijkt het erop dat wij alleen nog maar gezien worden als beheerders en niet als medelid van dit forum,het maakt me erg onzeker als dat gebeurt,want er worden dan verwachtingen bij je neer gelegd, die ik niet altijd waar kan of wil maken.
Je bent dan ineens redacteur van de krant.


Mijn eerste gedachte is, je hebt gelijk dat je niet alleen beheerder wil zijn.
Ik lees jouw reakties en die van Ruth als zijnde heel waardevol.

Maar meteen komt ook in me op..
Mensen zijn kuddedieren, en er moet altijd een leider van de roedel zijn. :shock: :shock:
Dit zal voor de meesten hier op dit forum niet gelden, juist omdat we allemaal bezig zijn om juist onze eigen ik te vinden.

Maar , en nu geef ik me weer bloot... :oops: :oops: :oops:
Ik ben nog niet zover, dat ik zonder hulp of leiding kan.
Ik ben nog maar net bezig, met alle lessen van ieder, te begrijpen, kortom, ik ben nog maar net bezig met de eerste stapjes te zetten.
En omdat ik me heel erg onzeker voel, zoals een kind die de wereld gaat verkennen, graag wil terug kunnen vallen op wijze raad, door personen die ik vertrouw.

Het is hardstikke moeilijk, om uit het niets tevoorschijn te komen, naar iets.
Ik val, en word overeind geholpen, en toch glij ik iedere keer weer bijna uit, met dien verstande dat ik me telkens net op tijd kan vasthouden aan "iets", want dat heb ik nu geleerd.

Ik vind dit eigenlijk wel een goed voorbeeld, want ben ik de enigste die hier zo er mee zit?
Van alle leden, die we hebben, schrijven er toch ook een stuk of wat mensen niet.
Zijn ze net zo onzeker als ik?

Of hoort dit in het EVBO??
Of in het boek "levensverhalen"
Of in het groeiboek?:oops: :roll: :oops:

In iedergeval, dit forum is me heel erg dierbaar.
En ik vind dat jullie mooi werk neerzetten .

Daarom..Afbeelding een voor mij sprekend plaatje, :wink:

Liefs en hugs Maria Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 11:18 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Dankjewel lieverd,voor je mooie plaatje,dat veel meer van jou laat zien dan je wellicht meent.
Oh en dat bijna uitglijden kan toch alleen maar als je loopt?
Jouw pad gaat soms steil omhoog en een andere keer scherp omlaag,er is maar een manier om nooit te vallen,op je ...... blijven zitten.
En dat is niets voor jou,jij overwint elke hindernis,al gaat dat met vallen en opstaan en de blauwe plekken?
True colors lieverd,true colors.
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 11:49 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Dank je Annemiek..

Ja je hebt gelijk..
Als je blijft zitten waar je zit, dan gebeurt er niets.

Zo die steek ik in mijn binnenzak, zodat ik daar ten alle tijden naar terug kan kijken, juist op het moment van onzeker zijn.. :wink:

Big hugs..Maria Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 12:03 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Citeer:
..Ik ben nog niet zover, dat ik zonder hulp of leiding kan.
Ik ben nog maar net bezig, met alle lessen van ieder, te begrijpen, kortom, ik ben nog maar net bezig met de eerste stapjes te zetten.
En omdat ik me heel erg onzeker voel, zoals een kind die de wereld gaat verkennen, graag wil terug kunnen vallen op wijze raad, door personen die ik vertrouw...


:shock:

Jeetje Maya, eigenlijk haal je mij de woorden uit de mond weet je dat?
Ik voel me vaak net zo onzeker als jij.
Enkel schrijf ik met een doorgewinterde pen en ja, die pen heeft geen muts meer nodig, maar de schrijver die erachter zit? HM???

Afbeelding

Precies zoals jij beschrijft voel ik het nu ook schat.
Ik zit me ook zo dikwijls af te vragen...oh? Is men hier nu toch al zo wijs dat uitglijen een soort van dom ding is?
Of liefde willen ontvangen? mwah..kan ik zelf wel hoor.
Of niet durven schrijven? mwah..durf ik best alleen ..ach geen zin in.... :roll: :twisted:
Zelf weten jongens, ieder zijn keus! Maakt mij niet uit... Afbeelding

Afbeelding

Weet je, eigenlijk doet het mij een beetje pijn als iemand zegt: het maakt mij niet uit.
Net of het de ander nix kan schelen wat je doet.
Ach, je doet maar hoor, zelf weten.
En inderdaad, waarom zouden we niemand meer nodig mogen hebben?
Nou, ik wel hoor, ik heb ook andere mensen nodig.
Niet alleen hier maar gewoon, bij allerlei dingen, kan ik echt nog een heleboel niet zelf.
Jeetje schat, je haalt hier een steen uit mijn rugzak hoor. Want jij schrijft wat ik zelf wellicht nog niet zo had durven zeggen.
Dan maak ik meteen weer zo een afhankelijke indruk op den lieve en oplettende lezer. En tja.... dat wil ik dan niet.
Maar zie je hoe moedig ik jou nu weer vind?
Jij schrijft iets wat ik zelf nog niet durfde schrijven.

Afbeelding

Heej.... :? ..... in feite zijn we best nog afhankelijk eigenlijk, nu ik er zo over nadenk. Van de meest simpele dingen in feite. Maar misschien is dat ook helemaal niet erg als we het zelf niet erg maken?....hmm....is ook maar een gedachte hoor......

en tja, afgewezen voelen...wat een item.
Bekijk het maar RUth, jouw eigen keus.
ARGH!

:( bllll.....waarom voelt dat nou toch zo vervelend eigenlijk?

Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 12:17 
Hallo lieverds,

Wil me er niet mee bemoeien of wil me er wel mee bemoeien..... :shock:
Wat levert dat gevoel van jullie, het onzeker zijn, jullie op???

Liefs Shenan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 12:43 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Lieve Ruth..

Ik denk dus dat we van kinds af aan, mee krijgen, dat je de beste, slimste en sterkste kind van de klas moet zijn.
Het word ongenadig afgestraft, als je dat niet bent.
Denk maar eens aan al die kinderen die op school weggepest worden, alleen omdat zij hun zwakheden hebben.

Het zit in de natuur...
De sterkste overleeft.
Er zitten veel overeenkomsten tussen dingen uit de natuur en wij mensen.
Men zegt toch ook, alles is 1??

Het afgewezen voelen, ...........dan voel je je aangesproken, op het feit, dat je niet tot de grote groep behoort.
In de natuur worden dieren uit een troep verstoten, als ze niet aan de kenmerken en eigenschappen voldoen die voor dat soort dier.

Kijk eens naar wat er met een ziek, zwak dier gebeurt in het wild?
Kan het niet mee, met de kudde, dan blijft het achter en sterft.

Volgens mij, is dat iets wat in ons binnenste vertaald word naar, als je niet met de kuddde mee kan, word je eenzaam.

Dus doen we allemaal ons best om erbij te horen, om maar niet achter te blijven.

Maar heeeej.....de kalfjes in een kudde, moeten ook leren een bepaald tempo bij te houden, ze moeten ook leren voor zichzelf te zorgen.
Alleen, wij mensen hebben , ons verstand meegekregen, waarmee, wij worden geacht dat te gebruiken.

Doen we ook.
Ieder mens, heeft ergens een eigenschap waar ie in uit blinkt.
Ieder mens heeft een waardevolle eigenschap (pen), alleen, wil men die zien, en wil men die laten zien..?
Ieder mens heeft zijn eigen schoonheden..

En dat maakt ons onzeker, als we niet de erkenning voor die schoonheid krijgen, en die erkenning, kan alleen van een ander komen.
Daarom doe het zeer als we afgewezen voelen.
Iedereen wil een mooi wezen zijn, van binnen en/of van buiten.
Het geeft je de garantie dat je er bij blijft horen..

Net zoals de dieren in het wild.

Misschien zoek ik het te diep, of in de verkeerde richting..
Wie kan me beter op weg helpen, met gedachtes hierover, dan wij met zijn allen elkaar??

Liefs en hugs..Maria. Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 15:05 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Nu Shena, goeie vraag.
Voor zover ik het kan overzien levert het mij niets op. Het is enkel een registratie van wat er in me omgaat.
Ik wordt me dat dan bewust als ik zo een stukje van Maya lees.
Dan denk ik..oh ja inderdaad zeg! Dat gevoel heb ik nu ook even. En ik probeer me daar dan tegen te verzetten in een poging dapper en moedig en sterk en flink en afstandelijk te blijven. Zoiets.

Eigenlijk was ik nog niet aan het denken wat het me op zou leveren eerlijk gezegt. Maar ik denk dat het niets oplevert. Ik denk dat het "meer" zou opleveren als ik me minder afhankelijk zou opstellen en de belangrijkheid van de andere mening wat meer terzijde zou kunnen leggen. Dit komt zo in me op.

Enfin, er wordt aan gewerkt zal ik maar zeggen. 1hart1

Maya ik weet niet in hoeverre erkenning belangrijk is om gelukkig te zijn.
Het is wel een item hier.
In hoeverre wens ik erkenning of bevestiging.
Is het zinnig, een beetje zoals Shena boven zegt: wat levert het op.
Dat ik nog erkenning nodig heb is duidelijk. Ik kan wel zeggen: het kan me niet zoveel schelen wat anderen van me vinden maar dat is in de regel niet helemaal waar.
Het zou heel goed kunnen dat kinderen die veeleisende ouders hebben gehad ook hogere eisen aan zichzelf stellen.
Of kinderen die ambitieus zijn, of kinderen die bovenmatig intelligent zijn, muzikaal, talentvol op welk vlak dan ook....dat die kinderen niet gauw tevreden zijn. Of misschien wel juist heel onzeker?
Het is vast iets tussen aanleg en opvoeding denk ik.
Maar om te moeten presteren ten einde lief gevonden te worden is wel iets wat ik herken. Hoewel dat bij ons thuis toch niet het geval was als ik zo terug kijk. Hmm......even verder puzzelen.......

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 16:07 
Vanaf vrij jonge leeftijd was ik al bezig met erkenning. De enige erkenning die je echt nodig hebt is de erkenning van jezelf. Als je jezelf erkent, heb je geen erkenning meer nodig van buitenaf. En je gaat hierdoor mensen om je heen in een ander licht bekijken. Als voorbeeld deed ik vroeger vakantie werkt bij de prijsslag. Als ik dan een vak mooi had gespiegeld (etiketjes allemaal naar voren) was ik trots op mijzelf. En of mijn baas dat ooit heeft gezien of erkent vond ik niet belangrijk. Ik deed het omdat ik er zelf een genoegen uit haalde. Ik keek daardoor ook niet op tegen andere (bazen, sterren, dokters, tandartsen, rijke mensen, etc.), omdat iedereen inderdaad wel iets moois had, iets waar hij goed in is. En zo heb ik oom mijn kwaliteiten. Daardoor ging ik stees minder vergelijken en kreeg steeds minder verwachtingen.

Liefs en warmte, Bigbear


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 17:09 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:lol: ..hihihi ik zie opeens dat het helemaal niet ging over erkenning maar over kritiek op het forum. hmm... :oops:

Helemaal mee eens Bear als je tevreden bent over jezelf heb je geen erkenning nodig. Zo voel ik dat ook.
Enkel vraag ik me dan af of jij dan altijd helemaal tevreden bent over jezelf?

En tegelijk weet ik het antwoord geloof ik al..misschien:
Nee niemand is natuurlijk helemaal tevreden over zichzelf maar we proberen het wel te zijn.
Zoiets?

Afbeelding

_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 18:52 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Hoi Shenan..
Citeer:
Wat levert dat gevoel van jullie, het onzeker zijn, jullie op???

Het levert alleen dat op, dat je de zekerheid hebt, dat je onzeker bent.
Grijjjjjjjns.

Het levert natuurlijk niet veel op, maar weet je, als men TE zeker word van zijn zaakjes, dan is men niet oplettend meer.,
Geen alertheid, en dat kan je de kop kosten..

Ik weet dat ik nogal door heb gedraaft, over de natuur in het wild.
Maar volgens mij zit er toch zekers waarheid in.
Als een wild dier niet op zijn hoede is, word ie verscheurd door een ander dier.
Nu kan je zeggen, ja hallo............wij zijn mensen..
Ja klopt.
Maarr ik ken er genoeg, die mij met alle liefde en plezier, mij willen verscheuren, op het moment dat ik niet alert meer ben.

Ik heb altijd de stelling gehad,
Hoe meer ik de mensen leerde kennen, hoe meer ik de dieren ging waarderen.
Dit is, tot een tijdje geleden, voor mij onderuitgehaald, die stelling.
Totdat..

En daarom ben ik weer op mijn hoede, en onzeker,
Stel ik me bloot aan een troep leeuwen? waarvan er een stuk of wat "hongerig" zijn, of ga ik lekker, op mijn gemakje de Bush bush in?

Al wat ik mee maak, heeft me geleerd , je mag gerust onzeker zijn, het kan je je leven schelen.

Als je niet bang bent om de straat over te steken, en je doet het gewoon blindelings...geheid, dat het fout gaat.
Dus angst en onzekerheid hebben in mijn ogen wel zeker een functie.

Maar inderdaad, tot hoever, moet je je dat je leven laten beiinvloeden?
Er zijn vele gradaties, in angst en onzekerheid.
Het is net, die ene gradatie op te pikken, waarbij jij je prettig voelt, veilig, omdat je weerbaar bent,
Aan de andere kant, heb je een neurotische angst.
Ja ik lijdt daar aan, ik ben een rasechte neuroot.
Het kan me niet veel schelen, ik heb het geaccepteerd, al wil dat niet zeggen, dat ik op die manier er mee door wil leven.

Het enigste wat ik in dit hele verhaal wil zeggen, is, ik bekijk in hoeverre je angsten en onzekerheden reeel zijn.
En lieverd..
De ene mens maakt alleen maar lieve mensen mee, die nooit een vlieg kwaad zouden willen doen, de andere maakt mee, dat het leven bestaat uit een troep hongerige leeuwen.
Ik ben mijn weg daar in aan het zoeken.

Da's mijn waarheid, da's mijn eerlijkheid.., mijn visie.
Dus wat brengt onzekerheid mij??

Dat ik dingen onde de loupe leg, van wat is reeel en wat niet.
En dat ik probeer uit te vissen, wat reeel is en wat niet.

Alles wat men meemaakt in zijn/haar leven laat sporen achter, en ja helaas heb ik wat dat betreft een fotografisch geheugen.
Het word opgeslagen op mijn harde schijf, en je weet, vind maar eens de registersleutel om die troep weer te verwijderen..

Ik wou dat ik een comp was.
Ff een reset, terug naar fabrieksinstelling met alleen de mooie dingen op een back up.
Maar helaas :roll: :roll:

Ik zit nu toch op mijn praatstoel..

Bigbear en ruthazel..

Erkenning, heb je wel nodig, mijn inziens.
Ik kan het natuurlijk mis hebben.
Maar waarom lopen al die mensen zo hard te studeren voor een diploma, een bul?
Omdat ze daarmee, de erkenning krijgen dat men het beroep mogen uitoefenen, waarvoor ze geleerd hebben.
Ik zou van mijn never nooit niet, naar een neurochirurg gaan met mijn dochter, als die arts geen bul had.
Jij wel?
Zou jij je laten opereren door een niet arts? een beunhaas?

Ik vind het soms een beetje kort door de bocht gaan, als het gaat om dit soort gesprekken.
Met alle kans dat ik weer het hele forum over me heen krijg,.
Ik wil alleen maar zeggen, dat erkenning, een zekere mate van vertrouwen schept.

Wie wil er niet vertrouwd worden?
Niemand? Hier?
Wat doen we hier dan?

Neen, dit is geen poging tot rebellie...
Dit is een poging om mijn idee te testen.

Hier komen we terug bij zekerheden en onzekerheden, toch?

Liefs Maria....die een beetje uit haar schulp kruipt, en laat zien dat ze ook een eigen mening en gevoel heeft..

Hugs to you all..
Moi Maria Afbeelding

Ps Ik sta open voor opbouwende kritiek....grijjjjjjjjjns :wink: :wink: :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 19:55 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Volgens mij wordt het hier bijna iets voor
"gedachtenwisseling"o.i.d., maar omdat we hier nu toch bezig zijn
ga ik hier ook maar even verder.
Jeetje Maria wat een verhaal Weet eigenlijk niet meer waar ik nu moet beginnen.
Bij het loslopend wild of bij de zekerheid van onzekerheid.... :lol:

Goed ik ga wat proberen.
Mijn overtuiging is dat alle gevoel of gedrag ons wat oplevert.
Het is er niet alleen omdat we bang zijn voor de "boze wereld".
En om ons zoals je schrijft Maria te behoeden voor de mensen die je anders onderuit willen halen.
Alles wat we doen doen we op de eerste plaats voor ons zelf. (tenminste dat denk ik) Hetgeen wat ons onze beslissing uiteindelijk bepaalt is die beslissing waarbij we verwachten dat het gevolg ervan ons het beste past.
Het is voor veel mensen moeilijk om bij zichzelf te blijven (mezelf inclusief) Een gevolg hiervan is dat we daarom vaak met ons hoofd gaan handelen en regelmatig is ons hoofd dan ook niet bij het gedeelte wat ons zelf aangaat maar veelal bij de (of een)andere persoon.

Blijf je bij wie je kiest te zijn en wat je wilt uitdragen dan zijn er
meerdere mogelijkheden voor hoe we dingen in ons leven, aanpakken.
Het is dan ook niet meer belangrijk welke manier de beste is je kan altijd kiezen wat het beste bij je past en omdat alles in beweging is is dit ook in beweging en dus veranderlijk.
Het is heel vermoeiend om altijd alert te willen zijn al kan je dit volgens mij best zonder onzekerheid.
Het is oppassen dat het niet omslaat in achterdocht en als we uitgaan van
what comes around goes around, dan denk ik dat je niet overal iets hoeft te vrezen. Wat niet wegneemt dat er natuurlijk mensen zijn die andere waarden in leven hebben dan mij of jou Maria, Ruthazel, Anneke...
Toch wanneer je probeert zuiver te leven komen er steeds meer mensen op je pad die .....dus als ik voor mezelf dit bekijk dan wil ik zoveel mogelijk uitgaan van het positieve in het leven.
(dat neemt niet weg dat ik met dit gegeven nooit lelijk ten val ben geraakt.) Toch kies ik nog steeds liever voor die kant een paar scheuren kan ik wel hebben en tja wordt ik verscheurd door een troep leeuwen tja dan schrijf ik niet meer een stukje zoals deze.. :shock: :)

Dus ik zou zeggen hoelang dient die onzekerheid jullie nog.

Liefs Shenan


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 20:37 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Lieve Shenan...

Mijn onzekerheid, zorgt ervoor dat ik alert blijf.
Dit geldt niet alleen voor dit forum, maar voor alles in mijn leven.

Maar natuurlijk, ik blijf ook zoeken, naar een positieve instelling.
En ja, je hebt gelijk dat er soms dan ineens mensen op je weg komen, die je zonder meer vertrouwd.

Je hebt het net gelezen, he, van Callista..
Er is zo veel voor gevallen met haar, en ze is nu, zoals ze eigenlijk niet hoefde te zijn.
Haar handicap was niet nodig geweest, als men ten tijde naar ons geluisterd had.
Maar door haar veel te lang laten liggen, met een overdruk....waterhoofdje, klinkt oneerbiedig, maar wel voor de meeste verstaanbaar...had men haar op tijd geholpen, dan had ze deze handicap niet gehad.


Ik moest wel enorm lachen om jouw openingszin....
Waar te beginnen, bij loslopend wild of de zekerheid van onzekerheid.Grijjjjjjjjjns..

We hebben bij toeval een hele fijne neuroloog leren kennen, alleen omdat de prof met vakantie was.
Hij had geen beter tijdstip kunnen kiezen.
Oh het is wel een goede man hoor, maar hij is behoorlijk onder invloed gesteld geweest van zijn voorganger.

Nu hebben we een frisse jonge vrouw, die alle tijd heeft, voor je, en we hebben zelfs haar mobiele nummer.
Hoe mooier kan het zijn, direct contact met je arts?
Ze is van de jongere generatie, en ik ben echt dankbaar dat we haar hebben mogen leren kennen.
Zij is de eerste geweest die inderdaad na al die jaren van pijn, die callista al van haar 2 1/2 jr heeft, (mindere mate dan nu) dat het echt heftige pijnen zijn.

Eindelijk een arts die echt kijkt of ze Callista kan helpen.

Ja meis.... daar komt mijn alertheid en onzekerheid voor een deel vandaan.

Voor een deel..
De rest...
Andere keer, maar weer... :wink:

Toch heel erg fijn dat je je eigen reaktie hier neer zet, ik ga ook hier weer proberen er weer iets uit tehalen wat me verder kan brengen.

Tjonge...om even het luchtig te houden.
We lijken hier wel een Pokonfabriek.... :D :D :D

Liefs hugs Maria :idea: Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 20:56 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 01 dec 2005 13:23
Berichten: 1815
Lieve lichtjes,
Jeetje wat een topic, ik kan het bijna niet bijhouden, als ik iets geschreven heb staat er al weer iets nieuws bij, weer een andere richting :D .
Zo kan ik natuurlijk geen bericht formuleren ;-)
Het is erg lang omdat er erg veel dingen waren waar ik wilde reageren, (we hadden er ook 5 topics van kunnen maken :D.
Als je het te lang vindt, lekker overslaan.


Ik heb het bovenstaande gelezen en ik vraag me af waarom ik af en toe een pb schrijf met kritiek positief of negatief.

Om te beginnen wat is positief en wat is negatief
a. Is positief, dat ik iets te berde breng wat voor mij belangrijk is?
b. Is positief dat ik zeg dat ik iets mooi/goed vindt?
c. Is het positief als ik zeg dat ik iets niet zo mooi vindt en dat het anders kan?
Voor mij zijn dit drie positieve redenen.

Maar hoe zit het met de ontvanger.
a. Die krijgt iets te horen wat hij/zij helemaal niet belangrijk vindt, hij is er niet mee bezig. hij vindt het niet nodig of ziet het als een tekortkoming van zichzelf. (ervaring negatief) of hij ziet een ander standpunt (ervaring positief)
b. Die is blij, want het wordt mooi gevonden (ervaring positief)
c. Hij ziet het als kritiek op zijn functioneren/smaak/leiding/woordgebruik. (ervaring negatief).
d.
Voor we nou gaan roepen: ”Het ieders eigen keus, je bepaald zelf hoe je ermee omgaat” laten we nog even bij de praktijk blijven.
Natuurlijk kun je zelf bepalen hoe je met de dingen omgaat, ALS je het geleerd hebt. En de een is verder in dat leerproces dan de ander. In de hemel is geen jammer en zielig, maar hier nog wel. Zeker voor een groep mensen die nog niet zo bewust zijn van hun mogelijkheden.

Terug naar de kritiek.
Een van de reden om een pb te sturen is dat ik onzeker ben over de bewoording.
Ik ben niet zo erg bang om te zeggen wat ik denk, maar ik ben soms onzeker hoe je het duidelijk en zorgvuldig kunt formuleren.
Als ik iets van mezelf hier neerzet, en het komt verkeerd over, dan zal ik proberen uit te leggen wat ik bedoel, geen probleem.
Maar als ik over het werk van een ander ga praten (oordelen???) wordt het voor mij iets anders. Ik heb respect voor het werk van andere mensen, het kan best zijn dat ik het niet mooi vind, maar die ander heeft er hard aan gewerkt en probeert aan het forum en zijn eigen leven bij te dragen, en dat alleen al verdient respect. Bovendien heb ik als kind al geleerd “ Je mag doen wat je wilt, zolang je een ander niet hindert” en al klopt het voor mij niet helemaal meer, voor een groot deel nog wel.
Dus stuur ik bv Ruth een pb met mijn kritiek op een topic, dat doe ik nu ze beheerder is, maar dat deed ik daarvoor ook, om te overleggen, of wat ik wil zeggen overkomt zoals ik bedoel. En soms is wat ik wil zeggen dan al op de juiste plaats en soms kan ik er wat onduidelijkheden uit halen en het dan op het forum plaatsen.

Ik hoef ook niet persé door iedereen lief gevonden te worden (over formuleren gesproken ;-) ). Ik heb het gevoel dat ik lief ben (niet makkelijk, maar wel lief :D)
En als mensen mij niet lief vinden, dan kijken ze niet goed. Ik wil ze dan eventueel wel helpen met kijken (in de meeste gevallen) maar als ze het niet kunnen zien, dan missen ze een mooi mens.Afbeelding
En als ik mijn best doe om lief gevonden te worden, vindt ook niet iedereen me lief, dus ik kan net zo goed zeggen wat ik wil zeggen.

Over het leiderschap, wat Maja zegt denk ik dat dat als vanzelf ontstaat op dit forum.
Ruth en Annemiek doen de administratie Afbeelding en verder ontfermen we ons over elkaar.
Je kunt iemand uitkiezen die jou wil begeleiden of er stapt iemand naar voren die je begeleidt op een bepaald moment met een bepaald onderwerp en op een ander moment is dat weer iemand anders.
Ik denk dat iedereen die hier komt op een of ander vlak begeleiding wil, anders kwamen ze hier niet. Het gaat stapje voor stapje op jezelf terug kunnen vallen, en volgens mij gaat het voor niemand hier vlug genoeg :D.
En wat Annemiek, meen ik, ooit als onderschrift had, Het vallen is niet erg, het weer opstaan is belangrijk. (Dit is gen quote, maar uit mijn hoofd).

Ruthazel:
Citeer:
Of liefde willen ontvangen? mwah..kan ik zelf wel hoor.
Of niet durven schrijven? mwah..durf ik best alleen ..ach geen zin in....
Zelf weten jongens, ieder zijn keus! Maakt mij niet uit...


Zoals hier al vaker gezegd is, “Alles zit in jezelf” maar om daarbij te komen.
De mensen die alles in zichzelf kunnen vinden, ik denk niet dat die hier op het forum zitten, wat hebben die hier te zoeken?
Ik vind het een dooddoener als iemand een topic over een probleem schrijft, het af te doen met kijk in jezelf. Dat wil niet zeggen dat je niet in jezelf moet gaan zoeken, maar als iemand dat zo goed zou kunnen had hij dat probleem niet. Dus ik denk dat iemand een andere kant belicht wil hebben met zijn topic.
Als we onszelf genoeg liefde konden geven, we alles konden schrijven, altijd vanuit ons hoogste zelf keuzes konden maken, ons altijd gelukkig zouden voelen, geen lichamelijke klachten meer hadden, niet oud werden, en altijd in onze kinderen konden kijken en precies dat konden geven wat ze nodig hadden, waren we hier niet, dat zaten we in de 387 ste dimensie.
Voor mij is een vorm van afhankelijkheid een menselijk trekje. Je kunt die vorm ook overdrijven en we werken eraan om ons te onthechten maar moet dat allemaal meteen????

Wat ik hier ook lees: afgewezen voelen.
Voor mij weer een vraag wordt je afgewezen of VOEL je je afgewezen,
Mijn dochter had op de basisschool een vriendinnetje die regelmatig huilend bij de juf kwam omdat ze niet mee mocht doen en dat ze werd buitengesloten.
Toen ik aan mijn dochter vroeg waarom ze dat deden zei ze:
We spelen samen en S. mag gerust meedoen, maar ze vindt het spelletje niet leuk en dan doet ze niet mee, en als we vragen wat zij wil doen, zeg ze kwee nie.
S. beklaagde zich erover dat ze niet naar haar luisterde, maar als ze haar mening vroegen zei ze kwee nie. S. voelde zich echt heel erg alleen gelaten, maar ze deed alles om te bewijzen dat ze er niet bij hoorde, alleen ze zag dat zelf niet.
Haar waarheid was ze willen niet met me spelen, ze luisteren niet naar mij.
Dit gedrag zie ik ook bij volwassenen, ach ik hoor er toch niet bij, en ik denk dat dat waar en niet waar is. Je hoort inderdaad niet overal bij, Als je niet kunt tennissen dan kun je niet in de hoogste competitie spelen, daar hoor je niet. en als je geen instrument bespeelt kun je niet met een concert meedoen. Je hoort niet in het orkest Maar je kunt er wel naar kijken of luisteren en ervan genieten. En als je wilt kun je wel bij een orkest gaan horen, maar daar zul je voor moeten werken. Zoals S. ook zal moeten “werken” om ergens bij te horen.
Verder is het de vraag waar je bij wilt horen. “Al is een” is een grote waarheid.
Maar op mijn weg, ik kan nog maar amper staan, dus zeker nog niet rennen, kan ik het nog niet de hele tijd zien, dat ik een ben met terroristen, en ik wil op dit moment niet bij zo’n groep horen.
Dat ik niet echt bij de moeders aan de schoolpoort paste, heeft me vroeger wel eens een moeilijk gevoel gegeven, maar als ik zag aan wat voor normen ik moest voldoen om “erbij te horen” dacht ik laat ook maar, ik doe het op mijn eigen manier. Dat wil niet zeggen dat ik bij gelegenheid heel leuk met hen samengewerkt heb aan bepaalde projecten. En langzamerhand werd mijn talent herkend en erkend (overigens was dat erkenning zonder diploma’s)
Mensen denken met een diploma erkenning te krijgen, en ik ben het met Maja eens dat ik me ook liever niet laat opereren door iemand zonder diploma, maar met diploma kan het evengoed fout gaan, als een dokter een brood dokter is. Ik heb een nicht zonder kapsters opleiding, die uitstekend haren op kan maken en er veel beter zicht op heeft dan de gediplomeerde kapster in ons oude dorp. En ik ken buurvrouwen die mensen die het niet meer zien zitten, veel beter kunnen helpen dan een psychiater.
Een diploma zou zekerheid geven, maar dat doet het niet.
Een passie geeft meer zekerheid dan een diploma in mijn visie. Een passie komt uit jezelf en daar geef je zelf erkenning aan. (een klein hobbeltje is om je passie te vinden). Ik vind het overigens wel leuk als anderen mijn passie erkennen of herkennen, maar als dat niet zo is ben ik over het algemeen toch heel tevreden met het uiten van die passie. Dat wil niet zeggen dat het me niks doet wat anderen zeggen.

Garanties geeft het leven niet, het leven is een steeds veranderende stroom, waarin je kunt meegaan, je kunt er tegen ingaan, of je kunt het afwisselen.

Angst komt ook nog ergens in deze topic om de hoek kijken.
Volgens mij is angst een slechte raadgever. Angst zorgt ervoor dat je onzeker wordt. Als je voor alles bang bent kan er overal gevaar op de loer liggen. Om elke straathoek kan een ramp liggen. En door bang te zijn geef je al die rampen energie. Geef je onzekerheid energie. En moet je voortdurend met die rampen bezig zijn in plaats van met jezelf. Volgens mij is vertrouwen op mijn gevoel en een vorm van alertheid (zolang ik mijn gevoel nog niet helemaal kan peilen) een betere optie, voor mij in ieder geval wel. Sinds ik energie geef aan mijn vertrouwen gebeuren er minder rampen, of misschien gebeuren ze wel maar zie ik ze niet meer zo. En dat heeft veel rust in mijn leven gebracht.

Liefs,
Yolleke

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.