LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel do 25 apr 2024 23:01

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Lieve Karnayna en Merlijn
BerichtGeplaatst: di 28 mar 2006 00:25 
Dag lieve Karnayna en schat van een Merlijn,

ik wist niet goed waar deze thread te beginnen maar Merlijn en Ronde Tafel lijken me zo mooi bij mekaar dus plaats ik hem maar hier.

Lieverds,
ik lees net dat jullie de keuze maken dit Lichtwerkersforum achter jullie te laten en 'k wil nog even een soort van 'tot ziens' naar jullie richten.
Jullie kwamen hier binnen in een nogal tumultueuze tijd en dat moet best effe schrikken zijn geweest
en daarnaast hebben jullie je eigen forum wat dan ook nog eens tijd en aandacht vraagt
en dan is er nog de praktijk en al de rest waar jullie je leven mee vullen.
Aardig gevulde levens zou ik zeggen.

Ik vind het zelf wel een beetje onfortuinlijk dat jullie het hier als 'negatief' ervaren, of, zoals Karnayna zei, dat jullie je hier geconfronteerd voelen met negatieve energieën.
Dat kan ik heel goed begrijpen maar als ik hoor 'Liefde is nooit negatief' dan trekken mijn wenkbrauwen ineens zo raar samen.
Oke, Liefde is nooit negatief maar Liefde kan best wel negatief voelen
en Liefde heeft dan nogeens oneindige uitdrukkingsvormen.
Een kind dat zijn broerte slaat omdat hij nu net met dat treintje wil spelen is Liefde.
Een moeder die haar kind iets verbiedt, ook dat is Liefde.
Een terrorist in Londen die een bus opblaast, ook dat is Liefde.
...
Al-Les is Liefde
...
enkel, velen eisen van zichzelf en van anderen een constant gevoel van Bewuste-Goddelijke-Liefde, zeker in forums die rond Licht-Werken gaan en al wat geen-Bewuste-Goddelijke-Liefde is wordt dan vaak gezien als negatief.
We zijn zielen, als mens tijdelijk op deze Aarde, lieve Merlijn en lieve Karnayna
en gaan van een bewust-zijn van afgescheidenheid en dualiteit naar Bewuste-Eenheid ...
... dat is een weg en die weg voert langs vele plaatsen, ook langs minder-verlichte plaatsen.
Dit ontkennen, dit niet-willen zien en dit uit de weg gaan, zo zal eens mens nooit zijn ware Zijn be-Leven.

Ben ik even trots op elkeen die dit forum bezoekt, op elkeen die voor zichzelf de mogelijkheid creëert en hier een manier aangereikt krijgt om als Licht-Werker Al-Wat-Is in Licht te zien/ervaren/... .
Dat dat niet aan elkeen gegeven is, oké maar toch, ik voel me nu even heel trots, vooral op onze forumbeheerders.
Het zijn moedige en dappere Lichten.

Ik wens jullie heel veel Licht, Liefde en Warmte
Namasté



Patrick :idea:



Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 28 mar 2006 01:05 
Patrick heel lief van je ,dank je wel,al fronsen mijn wenkbrauwen,bij alles is liefde..neen Patrick zo zie ik het niet.
Elkaar tot bloedens toe kwetsen is geenliefde maar dat is het werk van het ego.
Het ego functioneert gedreven door angst ,en biedt het tegenovergestelde van liefde.
Liefde heelt,geeft vreugde.
Het ego breekt af,zaait twijfel,schept chaos.
De lieve lichten op dit forum worden naar achteren verdreven,door lawaai van luidruchtige ego's die elkaar wel even zullen vertellen,hoe het wel of niet moet,de 1 wil zelfmoord plegen,de ander probeert te helpen,maar wordt weggejaagd en vertrekt maar...de ander bedriegt de boel,een ander schrijft klinkklare wartaal,en de lieve lichten kijken verbijsterd toe,hoe hun mooie lichtcirkel verandert in een modderpoel,van opgeblazen egootjes die elkaar naar het leven staan.
De lieve lichten zitten in ons hart,voor hun pogingen en hun daadkracht,en wij danken hen voor het licht.
En in de andere demensie wordt nu hard gewerkt aan een reparatie,c.q oplossing,wat een verandering zal brengen.
Dag lieve lichten....Namàste :D


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: ode aan het ego
BerichtGeplaatst: di 28 mar 2006 12:15 
Dank je wel, lieve Karnayna, om hier even gezellig wat met me te praten.
Lieverd, we zien Liefde inderdaad als verschillend en we zouden het daarbij kunnen laten maar is het ok voor jou als ik er nog een post aan toevoeg voordat ik ga?

Het ego van een mens kan inderdaad zoveel vernietigen, niet? Maar we hebben nu eenmaal allemaal een ego, of we dat nu fijn vinden of niet.
Voor mij is mijn ego een van de schitterendste schatten van mijn zijn en ja, soms is mijn ego gigantisch groot, zelfs voor mezelf :lol:
maar het is ook mijn ego dat mij de mogelijkheid geeft om bewust Licht-Wezen en bewust Licht-Werker te zijn.
Mede dankzij mijn ego heb ik de mogelijkheid om op te bouwen, om duidelijkheid te scheppen, om orde te creëren, om als mens lief te hebben, om als mens Licht te zijn enz.

In mijn leven heb ik geleerd mijn ego te koesteren, er Liefde voor te voelen, er zo onbevooroordeeld mogelijk mee om te gaan, het als een wezenlijk deel te zien van wie ik nu ben, in dit leven, want
wanneer ik 'ego' de schuld ga geven van al wat geen-Liefde is dan breek ik mezelf, diegene die ik in dit leven ben, én anderen voortdurend af en ja, zo heb ik al gaandeweg geleerd bewust toch een heel andere keuze te maken om met mijn ego om te gaan.
Wanneer ik een verzet voel tegen mijn ego ben ik niet in staat Licht-Werker te zijn, althans niet in dit leven en niet met dit ego.

Het verhaal van de kerk dat mensen eeuwenlang heeft achtervolgt, zeggende dat de mens van geboorte slecht is en moet boeten en watnog, je kent het wel, het verhaal over de zondeval, lieverd, daar doe ik niet meer aan mee.
Ik creëer, mede dankzij het schitterende ego dat ik ook ben, mede dankzij de mogelijkheden die mijn ego mij biedt
en dat is hoe ik het ervaar

...

... wat natuurlijk volledig mag afwijken van een ander zijn/haar opinie :wink:

Warmte, Licht en Liefde
Namasté



Patrick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 28 mar 2006 12:43 
Patrick,bij deze wil ik je een goede reis wensen!
En i.d.d. denken wij anders over het ego,maar dat komt w.s. omdat wij de cursus in wonderen hebben gelezen,en onze beleving,in de levensboom in het christusbewustzijn beleven,op de levensboom zijn verschillende werelden,en ieder leeft in zijn /haar wereld,de paden naar de werelden,daar komen we elkaar soms tegen,we wandelen een tijdje,en ieder gaat zijn/haar pad,maar alle paden komen uit op dezelfde plek,het Vaders Hus waar wij naar terugkeren,de kinderen die niet meer wisten wie ze waren,Godskinderen,met dezelfde eigenschappen als de Vader.
Ego=illussie,de Ik Ben=je ware indentiteit.
Er was ooit eens een engel des lichts,die met zijn ego dacht groter te zijn dan de vader...nu we weten allemaal hoe dat is afgelopen :roll:
Maar lieve Patrick,het is jouw pad,en jouw waarneming,en ik zend je veel Licht Liefde en Wijsheid toe,op jouw pad.
Nu vraag ik vriendelijk of mijn account en die van Merlijn,(die trouwens zeer aangeslagen is en nog weigert te schrijven hier,opent zich eens en wordt meteen weggeborsteld,dank je wel Patrick)hier weggehaald kunnen worden.
Liefs Karnayna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 28 mar 2006 15:20 
Lieve Karnayna,
dank je voor je liefdevolle wensen :idea: Afbeelding
Yip, we zijn allen God's kinderen. Elkeen onder ons. Ik weet het, lieverd.

Ja hé? Die engel, die dacht werkelijk groter te zijn dan God?
Zelf heb ik er op 't moment geen angst voor, zou ik me ooit zo voelen omdat ik mezelf Ken mijn Zelf ervaar als Kind van God, met dezelfde eigenschappen als God.
Eigenlijk zie ik ons allemaal als cloontjes van God ... alleen ... ik heb God 'nog niet' in Zijn totaliteit bewust in mijn Bewust-Zijn.
Misschien zullen daar nog vele levens en vele bestaansvormen rond gecreëerd worden eer ik bewust Ben. Misschien gaat zoiets ook vliegensvlug.
De her-in-ering van Weten 'Ik ben God', die ligt me wel vers in 't geheugen, zit als 't ware ingeprint in mezelf maarja, het komt en gaat, dat bewustzijn daarrond ... en zo ook mijn creaties.

Lieve Karnayna,
het is me wat onduidelijk wat Merlijn zo tegen de borst stuit dat hij zich zó aangeslagen voelt dat ie 'weigert' hier nog maar iets te schrijven.
Als je ziet hoe ik op Nel's en Ruthazel's 'inmenging' reageerde kan mijn reaktie naar hem en voor hem niet erg verrassend zijn geweest, denk ik dan.
Schuldgevoel, dat glijdt zo van me af, lieverd, dus hoe Merlijn zich voelt, dat is zijn zaak. Daar is ie oud en wijs genoeg voor ... en dat zeg ik respectvol en liefdevol; zowel naar jou als naar Merlijn.

Wens ik jullie nog heel veel Licht, Liefde, warmte en wijsheid toe.
Zo, daarmee sluit ik mijn conversatie in deze thread af.

Namasté




Patrick :idea:


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.