LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 19 apr 2024 20:09

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 22 mar 2006 18:27 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Vick...

Ik heb al de hele dag lopen denken, hoe los ik dit op met Vick?
Ik weet het niet. En nog eigenlijk steeds niet.

Maar ik doe je een aanbod.
Zou je je wel fijn en veilig voelen, als ik er niet meer ben?

Als daarop je antwoord "Ja" is, dan ga ik wel.

En dat meen ik echt.
Het is aan jou, jij mag nu kiezen.
Ik ga weg, als jij je daar beter bij voelt.

Ik neem mijn verantwoording in dit geheel.

Gr. Maria

EDIT
IK heb dit even in een nieuwe topic gezet, alleen om te laten zien dat ik je ruimte wil respecteren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 22 mar 2006 19:28 
Hoi Maja,

Persoonlijk vind ik "Hoe los ik dat op met Vick"? een hele oprechte vraag. Dus daar wil ik graag op in gaan.
Die vraag die vertelt mij nl. dat het je nu werkelijk om jou en mij gaat en niet meer zoiets als die vredespijp "iets netjes voor het oog van Hollands Glory", waarbij we dan de shit onder tafel kunnen vegen.

Het aanbod van jou. Daar ben ik minder blij mee. Je helpt me werkelijk niet door weg te gaan. Ik heb mijn beslissing genomen geheel onafhankelijk van jou. Deze geschiedenis met jou heeft me veel gekost, maar dat is niet het enige waarop ik mijn beslissing genomen heb.
Dus blijf jij maar fijn. Ik las ergens dat je toch nog aardig wat aan het leren bent. Gewoon mee doorgaan zou ik denken.

Het enige waar je me werkelijk mee kan helpen is; nu je rustig geworden bent, eens kijken waar ik nu werkelijk zo verschrikkelijk tegen je geweest ben. Je schreef ergens of niet "de tegenpartij die de zaak heeft laten escaleren" ook zijn/haar verantwoording op zich moest nemen.
Ik draag de verantwoordelijkheid voor elk woord dat ik tot je gesproken heb en daar waar ik dacht 'hoho "Vick" dat had wel wat minder gekund' daar heb ik mijn excuses voor gemaakt.

Daar en tegen voel ik me door jou besmeurd en bevuild dat je zelfs verondersteld dat ik een kind zou gebruiken om zelf beter uit de verf te komen. Iets ergers had je bijna niet kunnen verzinnen.
Dus ja, je kunt me helpen, door sommige dingen terug te nemen.
Excuses hoef ik niet, maar het zou fijn zijn als je sommige dingen zou willen terugnemen.

O ja, en ik heb mijzelf hier nog 48 uur gegeven, dus we kunnen het hier aan de ronde tafel nog wel verder uitpraten als je nog vragen of boosheid hebt.

Vick


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 22 mar 2006 19:28 
:idea:

off topick:

mag ik een zeggen dat dit de laatste keer is , dat ik onder mijn ogen je berichten zie veranderen maja ??

want dit kennei he meid......

om dit dan nog te volgen moet je gestudeerd hebben o schizofreen zijn

on topick:
sxuus me

:idea:


Laatst gewijzigd door frum op wo 22 mar 2006 20:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 22 mar 2006 19:34 
Hé Frum,

Houd je d'r nou ff buiten, wil je.

Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 22 mar 2006 19:48 
Dank je wel, frum.

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 22 mar 2006 20:30 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Lieve Vick..
En dat meen ik..
Allereerst wil ik je gewoon zeggen..
Het spijt me.
Ik hoop dat je ook andere dingen die ik heb geschreven, hebt gelezen, dus misschien dat je nu aan voelt dat ik rondloop als een tijdbom, en de reden daarvan.
Ligt helemaal aan mij.
En weet je Vick...
Ik loop er ook al die tijd niet goed van.
Ik kan niet in jouw hart kijken , maar wel in die van mij, en ja daar zit (niet fysieke) pijn, van hetgeen dat is gebeurt.
En soms wel fysieke pijn..
Maar dat heb ik aan me zelf te wijten.

Je wil nog antwoorden van me...
Het aanbod van mij, daar ben je niet blij mee,
Maar in de volgende woorden,
Citeer:
Dus blijf jij maar fijn

Lees ik toch weer sarcasme...
Misschien zie ik het verkeerd, kan, maar zo kom je wel op me over.

Vick....voor zover mijn geheugen strekt..
Ik had een geschil met iemand, of misschien is ruzie een beter woord.
Voor mijn gevoel was dat opgelost, en toen kwam je door de bocht, met in mijn ogen , een slachtofferrol.

Dat was voor mij , dat de zaak deed escaleren.

Nee, nee, niet om je aan te vallen, gewoon het gevoel dat je bij me opriep...
Ik had al eerder van mensen te horen gekregen, aan wie ik mijn verdriet vertelde, dat ik in een slachtofferrol zat.

Ik zal je vertellen waar mijn gevoeligheid vandaan komt.
Misschien weet je dat al, misschien niet.
Maar als ik ergens pijn mee gedaan kan worden dan is het met, dat IK die rol opgelegd krijg,
Mijn moeder is zonder enige geldige reden in de rolstoel gaan zitten, toen papa nog geen drie weken dood was.
Haar woorden letterlijk..
" Zo en nu ben ik aan de beurt".
Het feit dat mama nooit tijd voor ons kids had, omdat ze A hard werkte en B voor papa moest zorgen, maakte dat ze zich in een slachtofferrol ging zitten en daar nu al 25 jaar in zit.
Terwijl wij kids...dachten..ha ons mam heeft nu tijd voor ons.
Ik ben opgegroeid met een moeder, die nooit een moeder voor me is geweest.

Nu kwam jij net op dat moment om de hoek, en de enigste verklaring die ik daar voor kan geven voor mijn uitbarsting naar jou toe, is dat ik je heb geprojecteerd in de rol van mijn moeder.

Ik heb mijn woede t o mijn moeder naar jou geprojecteerd..
En die neem ik nu terug..
Ik zie nu dat jij mijn moeder niet bent, en dat mijn woede en pijn t o jou niet terecht is geweest.
Dus dat neem ik terug..

Lieverd, en ook dit meen ik, we zitten allemaal wel eens in een rol, waarop een ander denkt..
God.....do...
snap je?

Maar heel erg waarschijnlijk heb je dat niet bewust gedaan, en je had ook niet kunnen vermoeden dat ik daar zo "gevoelig" in ben.
Ja je hebt je excuses wel gemaakt, voor sommige dingen.

Wat betreft, het kind, dat ik gebruikte, dat je daarmee beter uit de verf zou komen?
Ik had een hele tirade van je te lezen gekregen,
Op het laatste moment kwam je met een oplossing, voor het probleem van mijn kind.

Weet je Vick..
Het rijmde niet met elkaar.
Mij timmer je de grond in, en tegelijkertijd geef je me een advies over mijn kind.

IK kan niet alles terug nemen, want dan zou ik oneerlijk zijn.
Wat ik wel kan doen, is kijken of ik kan voelen, of je het werkelijk goed gemeend hebt.

Onze beelden die we van elkaar hebben, is heel erg vertroebeld.
En alleen door er over te praten, en andere dingen natuurlijk, kan je je de ander in een helderder licht gaan zien.

Helaas heb jij de beslissing genomen om hier weg te gaan. En dat vind ik jammer.
Het komt te vroeg, nog voor we elkaar echt leren kennen, ga je weg.
En ja, als ik eerlijk ben, denk ik dat je dat doet vanwege mij.
Ik ben eerlijk als ik tegen jou zeg.
Vick, vind je het veiliger en fijner hier als ik weg ben?
en jij zou ja zeggen, dan ga ik.

Ik wil eigenlijk nog 1 dingetje kwijt..
Het feit, dat frum nu reageert, aggressief naar mij toe, op het moment dat jij iets aan me vraagt, heeft mijn vermoedens bevestigt dat frum het opnam voor jou, en tegen mij was.

Was het zo Vick? in alle eerlijkheid...
Spanden jullie niet samen tegen mij?
Wij hadden een ruzie, en frum bleef maar doorgaan en doorgaan..
Hoe voelde je dat op dat moment?

Nu je echt serieus wilt praten zeg je tegen haar dat ze moet dimmen...

Ik wil je nog 1 ding vragen..
Wil je jezelf op z'n minst nog 1 week de tijd geven, zodat ik je kan laten zien, dat ik jouw ruimte respecteer?
Je hoeft niet tegen mij te zeggen...
"Blijf jij maar want je bent bezig met leren"
..
Leren Vick doen we hier allemaal.
En als er vanavond een ster uit de hemel valt, dan kan ik maar 1 ding wensen..

Vrede met Vick en alle mensen op dit forum, dat hun pijn bij de volgende ochtendgloren vergeten mag zijn.

Ik vraag het je nog 1 keer......
Blijf , ga niet weg, en geef mij de kans..

Met respect, dat je dit gesprek hebt willen voeren.
Moi Maria


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 22 mar 2006 21:03 
Hoi Maja,

Nee, ik was nergens sarcastisch. Ik vind het jammer dat je dat dacht.
Ik bedoel gewoon echt dat jij moet blijven. Je moet natuurlijk niets, dus ik zei fijn.

Ik merk dat ik te moe ben om echt behoorlijk te antwoorden, maar Frum en ik hebben niet samen gespannen. Ik heb me ook geergerd aan haar gedrag naar jou toe in de Arena. Ik begrijp ook wel dat zulke opmerkingen de conversatie doen dichtslaan. en dat was niet de steun die ik nodig had.
Wel is het zo dat ik erg goed met Frum kan opschieten. Er heeft in verschillende draadjes gestaan dat de forumleden mans genoeg zijn om omstanders uit hun draadje te flikkeren. Dat bracht me op het idee om dat deze keer ook maar eens te doen.
Maar we hebben niet samengespannen.

Het gaat er niet om jou nog eens kans te geven. Het gaat er hier om dat ik dat moet doen wat het beste is voor mij. Ik ganiet weg voor jou. Dat kun je geloven of niet, maar ik ga niet weg voor jou.

groetjes en slaap lekker Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 22 mar 2006 21:11 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Okay Vick..

In dat geval....
Dat het je goed moge gaan..

Ik wens je een jaar lang op z'n minst een goede nachtrust toe.. Afbeelding

Gr. maria


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo 22 mar 2006 21:16 
Dank je wel, Maja.
Ik ben er nog 48 uur hoor.
Dus als je nog meer te vragen heb, dan hoor ik het wel.
en we knikkeren iedereen dit draadje uit.

Vick, die nou echt naar bed gaat.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 mar 2006 20:10 
Ja, ik heb nog een vraagje Maja.

Waarom zou je weggaan? Je hebt hier mensen die van je houden, die om je geven en die je steeds beter gaan begrijpen. En zelfs iemand die zich geheel vrijwillig aanbied als zondebok :lol: (sorry grapje).

Zou je dat ergens anders helemaal opnieuw willen opbouwen?

Het gaat me niet aan hoor. Ik vroeg het me zomaar af.

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 mar 2006 20:28 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Ik ga weg, hier omdat ik ..........

Ik wil niks meer opbouwen, nergens niet meer.

Callista is niet direct in gevaar wat betreft overdruk,
Ik zie nu een kans om er netjes tussen uit te knijpen.

Mijn verdriet zit zo diep, moeilijk te omschrijven.
Maar er staan alweer vijf littekens van vanavond op mijn pols

Ik ben even het moment aan het zoeken, en dan ga ik.
Misschien dat daar waar ik naar toe ga ook een forum is
Ik hoop het eigenlijk niet..
ik heb mijn portie gehad..

Het ga je goed Vick lief..


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 mar 2006 22:43 
Ik ga jou eens wat vertellen Maja,

Je weet het niet, maar ik ben steengoed in dat spelletje "Ik ben zieliger dan jij" :lol: (sorry grapje). Ik win het altijd.

Ik deed mijn eerste zelfmoordpoging toen ik vijf was, de laatste geloof ik ergens toen ik 35 was. Helaas :D had ik teveel goed karma om dood te gaan, alhoewel het regelmatig op het randje was. Beademings apparatuur, wisseltransfusies en alle toeters en bellen. Ken je het???
Het kost de gemeenschap handen vol geld, het doet je familie verdriet, het kost jou handenvol energie en je gezondheid dendert achteruit. En het levert geen constructieve aandacht op.

Heb je d'r nog steeds zin in????

Je snijdt. ..... Lucht dat op???? Neemt dat spanning weg??? Ben je je bewust van het moment dat je het doet??? (Or, it just came over me???)

Je bent naar een Lichtwerkersforum gekomen. Dan denk ik in mijn naieviteit dat je eraan werken wil om licht naar de aarde te brengen.
Je kunt licht alleen maar naar de aarde brengen via jezelf. Als je het licht bij jezelf naar binnen brengt, dan wordt al je duisternis verlicht. Of aan het licht gebracht.

Alles wat niet liefde is, is donker. En zolang je nog niet verlicht bent, heb je nog pijnplekken, heb je nog angstplekken, heb je nog woedeplekken, wrokplekken, jaloersheidplekken en wat er maar niet meer mensenlijk is.

Op dit moment ben jij in een hoop oude pijn gezakt. Je lijkt begonnen te zijn de pijn van je verwaarloosde kindertijd te bekijken. Maar doe dat dan ook. Kies daar dan ook voor om dat stuk in jezelf door te gaan werken en te verlichten. Als ik dat kon, dan kan jij het ook. Echt mijn jeugd was gruwelijk.
Het is een kwestie van kiezen. Zodra je je keuze maakt, zal het universum je helpen, maar zolang je blijft snijden, weten ze hierboven ook niet wat je wil.

Kiezen meis, kiezen. Kies je voor het licht of kies je voor de in standhouding van je donkere plekken?

liefs Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 mar 2006 23:36 
En ik kom nog eventjes bij je terug. Het is misschien onverstandig, maar ik heb zojuist gelezen wat je allemaal in het draadje voor Ruth, Annemiek en alle anderen heb geschreven.

En weet je wat ik dan telkens denk???
Als jij vindt dat je voortdurend het recht hebt om zo tegen de mensen uit te varen omdat je met een pollepel op je falie hebt gehad, dan zou ik het recht hebben om straffeloos een massamoordenares te worden.

Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 24 mar 2006 17:08 
Hoi Maja,

Dit is mijn laatste mailtje aan jou persoonlijk. Dadelijk zijn de twee dagen die ik mijzelf na het nemen van mijn beslissing heb gegeven, op.

Wat heb ik dan nu nog te zeggen.
Ik heb nog iets heel moeilijks uit te leggen.
Iets wat ik in bijna al jouw boze mailtjes heb gelezen.
Iets wat elke pleegmoeder weet.


Wat is het dat elke pleegmoeder weet.
Elke pleegmoeder weet dat nieuwe pleegkinderen haar zullen uittesten.
Meent die pleegmoeder het echt goed?
Zal die nieuwe pleegvader je echt niet alle hoeken van de kamer laten zien? Zullen ze nog steeds om mij geven als ze hebben gezien hoe slecht ik ben??? etc.etc.

Jij schreef:
Citeer:
Waar blijft Bigbear nu
Ik mocht toch leren van mijn fouten?
er kwam toch geen straf?
Ja, echt wel dus.


Nee, echt niet dus. Jij bent geen pleegkind. Deze mensen zijn jouw pleegouders niet. Jij doet iets wat voor getraumatiseerde kindjes heel natuurlijk is, maar wel met de volwassen kracht van een bulldozer.
En je doet het opnieuw en opnieuw en opnieuw en nog eens en nog eens.

Totdat er iemand instort en zegt: "Krijg de hik maar". En daarmee heb jij het bewijs wat je persé hebben wilt. Nl. dat iedereen zo is als je ouders waren en dat liefde niet bestaat. Je weet het weer helemaal zeker.
Dat is wel heel akelig, maar dat is in ieder geval bekend.

Wel bij mij is bekend dat iedereen precies die ervaringen naar zich toe trekt, waarmee hij/zij zijn overtuigingen kan bewijzen.
Jij hebt dus gelijk.

Het ga je goed Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 27 mar 2006 17:44 
In het kielzog van Vick wil ik graag mededelen ,dat Merlijn en ik dit forum verlaten,het was kort maar hevig.
Zou iemand ons account kunnen verwijderen?
Wij hadden een Lichtforum verwacht en worden nu geconfronteerd met allerlei negatieve energieen,en dat is niet wat wij zoeken.
Liefde is nooit negatief.
In Licht en Liefde
Karnayna & Merlijn


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 27 mar 2006 19:02 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 12:01
Berichten: 1039
Hee.karnayna
Wat is er meis?

Waarom moet merlijn mee?
Snap ik ff niks meer van..

Maar goed.
Weet jij een beter adres van een ander lichtforum?
Misschien kan je die onder de topic..links zetten..
Hugs Moi Maria

:wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 27 mar 2006 19:27 
Beste Maja,ik begrijp ook niets van jouw reactie,laten we het daar maar bij houden,dacht je niet??we begrijpen elkaar niet :D :lol:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 27 mar 2006 19:32 
Ja is goed..
Ik ben het er helemaal mee eens.

Het is alleen zo jammer, dat je je zo snel liet overhalen/beinvloeden door anderen.
Had je werkelijk de tijd genomen, dan had je alles beter kunnen inschatten.
Het ga je goed meiss

Hugs Maria :idea: :wink: :idea: :D :D


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 27 mar 2006 19:40 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Lieve Karnayna en Merlijn,

Begrijp ik het goed dat jullie van het forum weggaan???
Of heb ik iets gemist en blijven jullie toch nog?
nl. ik zie dat karnayna nog ingelogd staat.
In ieder geval ik hoop dat jullie nog eens terugkomen
jammer dat je gaat

Lieve groet Shenandoah


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 27 mar 2006 19:41 
Zelfde voor jou Maja,ik wens veel licht voor jou,en nee,het is niet jammer,maar gewoon een keuze,een keuze om aan die spelletjes niet mee te doen,die worden er al genoeg in de echte wereld gespeeld,ik zoek licht /liefde om te delen.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.