LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel wo 24 apr 2024 01:59

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: hallo, ff vorstellen
BerichtGeplaatst: za 10 nov 2007 20:18 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
Mij naam is Adrian. Ben hier via Kimm terecht gekomen.
Ik ben 48 jaar, gescheiden, en heb een zoon, mijn grootste trots, van 17 die sinds 2 jaar bij zijn moeder woont. Wonen doe ik in Zwitserland, maar ben nog steeds nederlander.
Ik had tot nu toe niet zo veel met het licht, eerder met het donker.
Maar als ik hier nu lees, komt er een heleboel her- en ontkenning. Het komt dus aan :)
Ik ben erg nieuwsgierig hoe dat op mij gaat inwerken.

een hartelijk grüezi mitenand


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 10 nov 2007 20:52 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Hallo Adrian

Allereerst een Warm Welkom :idea: :idea: :idea:
En mooi wat je schrijft
Citeer:
Ik had tot nu toe niet zo veel met het licht, eerder met het donker.
Maar als ik hier nu lees, komt er een heleboel her- en ontkenning. Het komt dus aan
Ik ben erg nieuwsgierig hoe dat op mij gaat inwerken.


Bij mij was het net andersom ik had veel met licht omdat ik het donker ontkende, en dat kwam ook hard aan :) Maar dat alles heb ik op mij in kunnen laten werken en nu achteraf gezien ben heel dankbaar voor al mijn ervaringen omdat ik nu wel in staat ben om beide kanten in mijzelf te accepteren, en dat geeft veel rust en vrede.


Liefs van Brighteyes :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 10 nov 2007 22:08 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do 23 aug 2007 20:45
Berichten: 331
Welkom Adrian,

Ik heb je al even eerder gezien in de chatbox.
Fijn dat je vanuit Zwitserland ook bij ons kan zijn.

Veel verlichte uurtjes toegewenst hier.

Liefs
Anjasa


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 10 nov 2007 22:28 
Offline

Lid geworden op: vr 02 dec 2005 00:07
Berichten: 1713
Afbeelding ADRIAN

in ons lichthuis en deel met ons in liefde en licht.

_________________
Afbeeldingdikke engelenknuffel flower

Je kunt een mens niet veranderen, je kunt hem slechts de weg wijzen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za 10 nov 2007 22:31 
Offline

Lid geworden op: zo 17 sep 2006 13:00
Berichten: 1104
Welkom Adrian Afbeelding


liefs Vick

_________________
Ik ben precies daar waar het leven me hebben wil. Mijn leven is dus perfect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov 2007 09:27 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Hi Adrian


Welkom hier op het forum

Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov 2007 09:30 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
We3lkom Adrian. 1hart1

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov 2007 10:43 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma 29 okt 2007 12:55
Berichten: 213
Hi Adrian,

Welkom hier!
tot 'spreeks'

Liefs
lotte


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov 2007 10:53 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Welkom Adrian,

Namasté Puran

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov 2007 13:29 
Offline

Lid geworden op: wo 09 mei 2007 17:16
Berichten: 497
Adrian,

Van mij ook een zeer warm hartelijk welkom vanuit mijn hart en ziel.
Ik ben erg blij dat je hier bent omdat je hier een stukje thuis bent.

Veel plezier hier, ander deel van mijn ziel.

Kimm


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov 2007 13:29 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
allemaal hartelijk bedankt voor dit mooie welkom

puran,
ik zie dat woord namasté wel vaker hier.
Wat betekent dat?

Adrian


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov 2007 14:56 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:D Dag ander stukje van Kim.
En dag Hele Adrian.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

kwil gelijk al van alles vragen.
Maar dat komt wellicht later.

Welkom hier op het forum alvast.
En interessant dat je veel met het donker hebt/had.
Je kunt er vast van alles over vertellen?


_________________
*there and back again*


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov 2007 15:50 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
adrian schreef:
ik zie dat woord namasté wel vaker hier.
Wat betekent dat?

Dat betekend "Ik groet uw ziel."

Puran is de naam van de energie die ik ben, een afscheiding van de Shiva energie.
Jezus was al lang geleden overgegaan naar het licht van de bron. Als je nu tot Hem bid of hulp aanroept bereik je zijn energie die in de bron aanwezig is.

Namasté Puran

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov 2007 15:57 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 03 dec 2005 21:12
Berichten: 1992
Dit heb ik gevonden over Namasté en nog een paar andere interessante groeten


Namaste
Het woord Namaste kan zowel een woord als een gebaar zijn. Hoewel het woord Namaste nagenoeg niet rechtstreeks of simpel te vertalen valt, zijn overal ter wereld vertalingen en verklaringen te vinden, zoals
De goddelijke in mij groet de goddelijke in jou, of (Ik) toon eer aan het innerlijke licht in al wat leeft.

Veelal wordt de groet Namaste 'mooier' vertaald, bijvoorbeeld in een gedicht of in een vers: Ik eer die plaats in jou, waar het hele Universum verblijft En wanneer ik in die plaats in mij ben en jij bent in die plaats in jou bestaat er van ons slechts een. I honour that place in you where the whole Universe resides And when I am in that place in me and you are in that place in you, there is only one of us.

In Sanskrit betekent "Namas" 'buiging, eerbiedwaardige begroeting, en volgzaamheid of gehoorzaamheid'. Het stamt af van het woord "Nam", welk woord betekenissen in zich draagt als buigen, nederigheid, onderworpenheid, en stil worden.. Het woord "Te" betekent 'naar u' of 'voor u'. Met andere woorden: "NamasTe" betekent 'Ik buig voor u'. De begroeting zelf, het gebaar, wordt in de variaties van de taal van het subcontinent ook wel "namaskaram","Namaskara" en "Namaskar" genoemd.

Namaste als begroetingsgebaar. Hoewel wij westerlingen gewend zijn elkaar een hand te schudden bij wijze van begroeting, komt dit gebaar in een groot deel van de wereld niet voor: In oost Europa en in Arabische landen wordt men veelal (formeel) omhelsd of op de wangen gekust. In Japan en China zal men licht buigen, met de ogen naar de grond gericht.
Een Hawaiiaanse begroeting, "honi" genaamd, bestaat eruit dat men de neusgaten naast die van de te begroeten persoon houdt, alsof men samen de adem deelt. (En adem is leven, soms ook wel Prana of levenenergie genaamd). Voor Hindu('s) is de meeste voor de hand ligende begroeting "Namaste", het gestrekt samenvoegen van de handen, ter hoogte van het hart, met het hoofd licht gebogen, terwijl men zegt: "Namaste".
Namaste is dus zowel een gesproken groet, als een gebaren groet. (Oftewel zowel een Mantra als een Mudra. De gebedsachtige houding van de handen is een Mudra genaamd Anjali, afgeleid van het stamwoord Anj, hetgeen betekent aanbidden, eren, vieren of zalven).
Door de beide handen op deze wijze te verenigen, benadrukt men de eenheid van een ogenschijnlijke dualistische kosmos, het samenbrengen van geest en materie, of ook wel het Zelf tot het Zelf brengen.
Er wordt wel gezegd dat de rechterhand de hogere natuur voorstelt, of dat wat goddelijk is in ons, terwijl de linkerhanmd de lagere natuur, het wereldlijke vertegenwoordigd.
Soms wordt Namaste met een groter gevoel van verering ge-uit door de vingers van de samengevoegde handen naar het voorhoofd te brengen, en daar de plaats van het mystieke Derde Oog aan te raken.
Een derde vorm van het Namaste begroetingsgebaar bestaat eruit de handen compleet boven het hoofd te brengen, een gebaar waarvan beweerd wordt dat het bedoeld is bewustzijn te concentreren in de subtiele ruimte net boven de Kruin Chakra.
Deze vorm van begroeting is echter zo gevuld van verering dat deze gereserveerd is voor de Almachtigen en de heiligsten der Sat Goeroes.
Ziehier het verschil tussen de meeste gebruike Westerse en Oosterse begroeting. In het Westen begroeten wij elkaar op een horizontale manier, terijl in het Oosten de begroeting verticaal plaatsvind, als bevestiging dat 'de ander' niet als zodanig bestaat.
Om te testen hoeveer deze begroetingswijzen nu echt verschillen, stel je dan voor dat je op straat loopt en opeens wordt geconfronteerd met een Goddelijk persoon. Wat doe je dan? Steek je je hand uit om de zijne te schudden? Waarschijnlijk niet.
Hoewel goed genoeg voor 'gewone' mensen, komt het niet in ons op de hand van een Goddelijke te schudden. Stel je voor dat je zweet handen hebt... Dus wat doe je? Inderdaad, je gebaart Namaste!
De reden dat Namaste in zo'n situatie veel natuurlijker aanvoelt, is dat het een spiritueel gebaar is, en geen 'wereldlijk' gebaar zoals een handdruk.
Met een handdruk geven we gestale aan onze gelijkheid met anderen. Tegelijkertijd onthullen we menselijkheid, en drukken we uit hoe sterk we zijn, hoe nerveus we zijn, hoe agressief of hoe passief.
Er zit bijzonder veel 'fysieks' in een handdruk verwerkt. Om deze en andere reden geeft de paus nooit iemand een hand. Koningen geven ook nooit een hand.
Zelfs moeders geven hun eigen kinderen geen hand als begroeting! Het Namaste gebaar is ook heel efficient: Een politicus of een artiest kan honderdduizend toeschouwers tegelij begroeten met 1 Namaste gebaar, en het publiek kan eventueel gelijk teruggroeten.
Hoe zou je dat met een handdruk moeten oplossen? Namaste is kosmisch verschillend van een handdruk. Iedereen zal intuitief met Namaste (een) god of een goddelijke begroeten.
Het namaste gebaar verwoordt onze innerlijke waardering voor de heiligheid van alles. Het geeft teken van onze intuitie dat alle zielen in hun essentie goddelijk zijn. Het herrinnert ons op een grafische manier, en met volhardende herhaling, dat wij het goddelijke overal en in ieder mens kunnen zien.
Het zegt op een stille manier: "Ik zie de goddelijkheid in ons beiden, en buig voor Hem of Haar. Ik erken de heiligheid van deze wereldse ontmoeting. Ik kan dat wat spiritueel in ons is nooit scheiden van dat wat menselijk en doodgewoon is."
Er bestaan ook andere, meer mystieke betekenissen achter Namaste. De zenuw-energie van het lichaam komt samen in de voeten, de plexus solaris (zonnevlechtknoop, of navelchakra) en de handen.
Onze fysieke enrgie verlaat ons lichaam op deze knooppunten. Om deze energie te "aarden" en de levensenergie (Prana of levensstroom) in balans te brengen met ons zenuwstelsel, kruisen Yogi hun benen tot de Lotushouding, en voegen hun handen samen, om daarna (diep) te mediteren.
Aldus is het mogelijk onze energie te balanceren en harmonizeren, onszelf geconcentreerd te houden, innerlijk gericht en mentaal beschermd te zijn.
Het sluit het Aura en schermt ons fysiek af. Het weerhoud ons ervan te extern gericht te worden, en geeft ons de kans dicht bij onze intuitieve aard te blijven, dicht bij ons super-bewustzijn.
Het geheel, de betekenis van het woord Namaste, en Namaste als gebaar of begroeting, noem ik vanaf nu gewoon 'Namaste', 'in Namaste zijn' of 'Namaste uitvoeren'. Tot slot van deze korte uitleg nog wat inzichten omtrent Namaste, afkomstig van een aantal Hindoes: Namaste verlicht iemands bewustzijn, en herinnert ons dat alle wezens, alle bestaan heilig en goddelijk is. Namaste communiceert: "Ik eer en aanbid de goddelijkheid in u".
Ook keert het een individu voor een moment naar binnen, naar zichzelf, inspireert reflecties op de diepere realiteit van dingen, en verzacht de interactie tussen mensen. Immers, het is moeilijk vijandig of beledigd te zijn tegenover iemand die je begroet als een goddelijke. Namaste is een gebaar van vriendschap en vriendelijkheid, maar ook een van dankbaarheid of speciale erkenning.
In de mystiek wordt Namaste ook wel "Namaskara Mudra" genoemd, en het centreert iemand energie binnen het centrale zenuwstelsel.
Ik heb gehoord dat Namaste betekend: "Ik groet de almachtige in u". Het ware Namaste gebaar gaat vergezeld van het licht naar voren buigen van het hoofd en de schouders.
Namaste is een gebaar wat ons gevoel voor ons ego en egoistme afzwakt, en wat ook enige nederigheid in zich heeft maar ook nodig heeft. Een handdruk daarentegen kan een heel arrogante beleving zijn.
Het samenvoegen van de handen, brengt je in contact met je centrum, je ziel. Namaste zorgt ervoor dat je je neerzet als een ziel, niet als een extern gerichte persoonlijkheid. Namste heeft een subtiel effect op ons aura en ons zenuwstelsel.
Het brengt ons, zo te zeggen, een scherpgerichte aandacht en een samenvoeging van onze krachten.
Ook beschermt het tegen onnodige psychische connecties die door een handdruk kunnen worden veroorzaakt. Namaste kan dus ook gezien worden als het beschermen van je energie-en.
Deze vorm van erkenning is zo lieflijk en gracieus. Je hoeft maar te kijken naar twee mensen in Namaste en je ziet heel veel menselijke schoonheid en zuiverheid


van:
http://home.wanadoo.nl/visaalfun/namaste.htm


Amanna

_________________
Listen

I calm my mental turmoil so that I can listen to my heart.
I discover the small inner voice and I let it guide me.
I trust it totally, for I know that my intuition always
leads me towards my place within the heavenly plan.
Amanna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov 2007 20:16 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Hey Adrian,

Van Harte Welkom ....
Afbeelding

Shena`1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov 2007 21:06 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
puran en amanna hartelijk bedankt voor jullie mooie uitleg. Dat is inderdaad heel anders als bij ons.

Ik vind een handdruk toch wel fijn. Die geeft mij meteen een lichamelijke verbondenheid in de zin van ik vertrouw jou genoeg, jij mag mijn lichaam aanraken en via mijn lichaam informatie opnemen. Via een handdruk merk ik ook meteen of iemand echt met een begroeting bezig is of niet.

Een zielegroet is toch wel iets moois. Dat geeft denk ik een veel diepere spirituele verbondenheid als een hand geven.
Dat geeft me het gevoel dat ik meer besef dat is alleen en all-een ben. Terwijl bij een handdruk het besef er meer is van met z'n tweeen samen te zijn.

Shenandoah Bedankt voor je hartekijke welkom
Lees ik jouw naam, floep zit ik in een keer in schotland.

Mooi plaatje! is dat machu Picchu?

Lieve groeten
Adrian


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov 2007 21:25 
Offline

Lid geworden op: ma 20 mar 2006 13:25
Berichten: 1447
Ja hoor het is Machu Picchu

dat staat natuurlijk weer los van schotland wat je even noemt hier.
Kan hoor...daar zit wel een verbondenheid al weet ik nog niet welke...


Liefs Shena 1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo 11 nov 2007 22:28 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za 28 jul 2007 22:01
Berichten: 397
dag Adrian. welkom van het indianenvrouwtje

liefs Wikvaya
1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2007 11:42 
Offline

Lid geworden op: za 03 nov 2007 13:20
Berichten: 171
dag indianenvrouwtje

Bedankt voor je welkomsgroet.

Liefs

Adrian


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2007 16:34 
Hallo Adrian,

Van mij ook nog een hartelijke welkomstgroet!! :D

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.