LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel vr 29 mar 2024 02:37

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2007 10:25 
Een goedemorgen rakkers.

Het valt me op, dat het forum qua performance erg sterk wisselt.
Dit valt niet alleen te verklaren vanuit drukke of minder drukke periodes.
Wat me geregeld overkomt is dat ik soms meer dan 40 seconden moet wachten voordat de forumindex verschijnt. Zelfs vergeleken met trage joomla-based forums is dit toch wel heel erg traag.

Heeft iemand een idee waar de bottleneck zit ?
Hoe zijn jullie ervaringen ?

Ik werk zelf in de ICT en kan meehelpen/ denken indien noodzakelijk.

Greetingz & Light, LW


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2007 10:39 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 21 nov 2007 12:25
Berichten: 85
Dat was ik dus.
Het feit dat ik intussen weer was uitgelogged geeft aan dat er ook een ander probleem wellicht speelt.

Mocht het een kwestie zijn van de juiste hosting party uitkiezen dan ben ik bereid te sponsoren.

LW


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2007 10:52 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Er spelen een hoop trubbels mee bij XSbb.
Maar naar verluid zijn deze december van dit jaar allemaal opgelost.
Nou, daar ga ik maar van uit. :lol: 1hart1
Dank voor je aanbod.

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2007 14:49 
Anonymous schreef:
Een goedemorgen rakkers.

Het valt me op, dat het forum qua performance erg sterk wisselt.
Dit valt niet alleen te verklaren vanuit drukke of minder drukke periodes.
Wat me geregeld overkomt is dat ik soms meer dan 40 seconden moet wachten voordat de forumindex verschijnt. Zelfs vergeleken met trage joomla-based forums is dit toch wel heel erg traag.

Heeft iemand een idee waar de bottleneck zit ?
Hoe zijn jullie ervaringen ?

Ik werk zelf in de ICT en kan meehelpen/ denken indien noodzakelijk.

Greetingz & Light, LW


Ik begrijp hieruit dat je iets van Joomla afweet?
Zijn Joomla-based forums ook traag?
En websites?
Ik heb namelijk een "aanbod" om de Lichtwerker website via Joomla te maken, ben daar nog helemaal niet in thuis, maar vroeg me af als ik dit lees of het dan wel goed is?

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2007 15:43 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
Beste LW,

In DIT topic is al het nodige geschreven over het probleem en wat wensen. Een jaar geleden speelde dit ook al.
Probleem is dat dit forum geen database heeft per forum en overstappen dus betekend opnieuw beginnen of er heel veel werk in stoppen door alle recente berichten handmatig over te zetten.
Ik vermoed dat dat de reden is waarom de raad van 9 zich nu over dit probleem buigt en kijkt hoe het op deze plaats verder kan. Ik lever ook hosting maar heb daarvan af gezien om geen belangen verstrengelingen te hebben met onze eigen internet publicaties.

Lieve Skyblue,

Een CMS als Joomla is vrij zwaar voor een site als die van Steve. Bovendien weet ik uit de tijd toen ik zelf daar admin dreigde te worden, dat Steve de dbases en andere admin funkties beperkt heeft en in eigen beheer heeft bij een centrale admin en dat je niet bij de dbases kunt. Dat is nodig om een cms als joomla of een forum als smf te installeren, maar misschien is die situatie verbeterd. Overleg lijkt me zinnig voor je er veel energie in stopt.

Namasté

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2007 15:54 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 21 nov 2007 12:25
Berichten: 85
Ik heb veel ervaring met het opzetten van joomla sites.
Feitelijk beheer ik er op dit moment 2.
Het zijn niet de meest snelle oplossingen, maar wel betrouwbaar.
Ik zal even de historie doornemen, wellicht kan ik iets voor julie betekenen.

Monk.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2007 16:03 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 21 nov 2007 12:25
Berichten: 85
Zo te lezen in het andere topic slaat Puran de spijker op z'n kop.
Belangenverstrengeling zou ik persoonlijk niet zo'n probleem vinden, maar ik zit niet in de raad van 9 nietwaar ;)

Een joomla site is bij uitstek geschikt om te communiceren binnen een community. De opzet daarvan hoeft geen groot probleem te zijn, maar het is meer de vraag of we dat als lichtjes nodig hebben.
Als ik alles zo lees vinden we het forum gewoon te traag (met wat afgeleide problemen van dien).
Het hosten van een nieuw standaard forum elders + database ligt meer voor de hand IMO.

LW


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2007 16:53 
Oh sorry ik was niet zo duidelijk:
Ik vroeg het allereerst voor Lichtwerker.com, omdat er bij Lightworker een Joomla template is geinstalleerd, speciaal daarvoor, als ik dat zou willen. Ik kan dus wel bij de gegevns die ik nodig heb.
Dus overleg is er al enigszins geweest, alleen heb ik er nog niet echt veel verstand van.

Dit ging dus eigenlijk in eerste instantie over de website, sorry dat het een beetje off topic is. :oops: Ik zag dat er iemand iets van Joomla wist en wilde er wat info over.

Maar er zou ook een mogelijkheid zijn voor een forum, maar omdat ik zo weinig ervaring heb, weet ik nog helemaal niet hoe dat werkt.
Bovendien ben je dan afhankelijk van de server van Lightworker en ik denk niet dat het forum daar op zit te wachten.

Ik denk dat de raad van 9, waar ik dus niet bij zit hoor, liever een onafhankelijk forum heeft.

Lightwarrior mag ik jou een pb sturen om wat over Joomla te vragen dan, want dat hoort hier dan niet meer thuis lijkt me....?

Puran, toen je admin dreigde te worden? :wink:

Liefs,
Saskia


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2007 17:51 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:11
Berichten: 521
De server van Lightworker is niet echt je dat voor een forum. Er waren vroeger dagen dat het beeld "zwart" bleef, hier werkt het tenminste nog meestal. Toen de oude admin stopte bekeek ik of ik admin wilde worden in overleg met de toenmalige admin. De eisen die werden gesteld aan een admin waren toen laten we zeggen minder praktisch en democratisch en vereistte toen blinde loyaliteit. Mijn waarheidsmodule gaf alarm en daarom zag ik er vanaf. Misschien is het nu beter, nu jij er werkt :wink:

Het is de moeite waard een cms te leren, niet zo moeilijk als je de logica van het systeem snapt. LW kan het vast goed uitleggen. Check Joomla eerst wel even af bij H-zone.org op veiligheid.

Namasté

_________________
Hare Krsna, hare Krsna, Krsna Krsna, hare hare, hare Rama, hare Rama, Rama Rama, hare hare.
Dit is een mantra gericht op de energie Krisna. Spreek dit gebed 3, 21 of 108 keer uit en je zult hulp ervaren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2007 19:26 
Was dat ook nadat ze naar een nieuwe server zijn gegaan?
Dat jij overwoog admin te worden, was dat voor het toenmalige forum, wat toen gesloten is? Daar weet ik verder niets van, hoe het toen liep, want toen kende ik Steve en de groep nog niet.
De website is nu in ieder geval niet traag en het ligt natuurlijk ook aan welke server je zelf hebt.
Dank je wel voor de uitleg!


Liefs,
Saskia


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.