LICHTWERKERSFORUM

Dit forum is wederom geopend als zijnde een archief.
Het is momenteel wo 22 mei 2024 13:38

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Droomwerksessies
BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2006 19:09 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Ik vind dat ik een heel leuk idee heb!

Zouden jullie het ook leuk vinden om een speciale droomwerksessies stukje te openen waarin wij elkaar kunnen spiegelen en helpen de dromen te interpreteren. Want ook al is een droom persoonlijk een ander kan misschien net dat stukje aangeven wat jij eigenlijk niet wilde zien. Of net een hint geven waar jij wat mee kan. Ik vind het een superidee en ook fijn als er een plekje is waar je je dromen gewoon kan vertellen als je daar behoefte aan hebt. En het kunnen ook beelden of visioenen zijn natuurlijk. Lijkt mij in ieder geval heel leerzaam en leuk om dit te delen.

Liefs van Hilda :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2006 19:20 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Goed idee Hilda :idea:
We gooien het in de groep :lol:
Ik ben voor 1hart1
Namaste Annemiek

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 21:13 
Ik snap niet goed waarom ik zo weinig op dromen reageer in dit forum.
Vroeger was ik steeds een van de eersten om dromen uit te leggen, symbolen te duiden, dingen in een bepaalde context te plaatsen maar hier merk ik dat ik telkens mezelf heel vaak inhoud.
Vreemd.

Het is eigenlijk net zoals onze Lichtcirkels, die staan vaak ook boordevol symboliek en wat nog en voor mezelf ben ik daar achteraf steeds even mee bezig.
In hetgeen anderen schrijven zie ik dan ook wat, zo af en toe maar toch, ook daarin houd ik me in om dingen te duiden.

Meditaties en dromen, al die beelden en geuren en kleuren en wat nog zijn vaak heel persoonlijke dingen die we hier delen en ik doe niets liever dan het delen maar het voor een ander 'vertalen', interpreteren, blijkbaar ben ik op een punt dat ik me daarin wat tegenhoud, inhoud, vind ik het blijkbaar belangrijker dat elk voor zich de tijd en energie kan besteden om achter de 'diepere' betekenis te puzzelen inplaats van het voor een ander voor te kauwen
... en dat gaat eigenlijk volledig tegen mijn normale doen in ...

Zelf zou ik het schitterend vinden als er een aparte plaats wordt gecreeerd voor dromen en vizioenen maar ik denk dat ik me daar hoofdzakelijk afzijdig van ga houden.

Warmte, Licht en Liefde
Namasté



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do 23 feb 2006 21:46 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Nou Hilda, ik vind het ook een mooi idee.
We hoeven niet te reageren Parcival maar het kán dan wel.
Dan laten we de mogelijkheid open toch?

Wat als we er weer (hoi Bear Afbeelding ) een boek van maken Hilda?

Een dromenboek?
Is dat een optie?
(hmm....moeten we wel die ouwe boekenkast vertimmeren want dat is maar peperkoek geloof ik nu..... :? )



Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2006 00:01 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Hey Lieverts.

Bedankt voor jullie reacties.

Patrick ik voel wat je bedoelt en weet je wat het leuke is, je hoeft ook helemaal niets voor te kauwen maar het geeft wel de mogelijkheid tot wat je gevoel je op dat moment ingeeft. Weet je, het is natuurlijk ook gewoon iets voor jezelf maar vind jij het ook niet heerlijk om dat soort ervaringen te delen zonder verwachtingen. (Ja dit laatste is soms nog wat lastig maar ik werk eraan :lol: ) Het gewoon een speciaal plekje geven, om het even wie er de behoefte voelt om te reageren. Dat is toch het mooie van zo`n forum als deze dat er ruimte voor iederèèn is om te delen op wat voor manier dan ook. En misschien was het ook meer een aanmoediging door en voor mijzelf maar wat dan nog, alles mag en niets hoeft toch?? Kijk ik had ook wel zoiets later van Ojee, wat nu als er belangstelling voor is dan word er misschien ook van mij verwacht dat ik reageer ofzo, maar dat is natuurlijk onzin. Dat waren weer die wolkjes die van alles verzinnen terwijl daar absoluut geen reden voor is. Het gaat zoals het gaat en niet anders. Misschien gewoon proberen en kijken wat het word.

Ja Ruth lievert, ik durf daar geen uitlating over los te laten maar het is het bewaren zowiezo waard vind ik :lol: En mijn fantasie neemt wel een loopje met me nu hoor, ja lijkt me wel gaaf eigenlijk hahaha heerlijk :wink:

Okee nou doeiiiiiiiiiii :idea: :idea: :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2006 03:02 
ooooh, je noemde me Parcival, lieve Ruth Afbeelding
hmm, heb ik ooit gezegd dat ik ooit die naam voor me koos als magiër?
en dat mijn vriendin, Sol, die een levensechte heks is, me destijds zei dat weinige magiërs zich zo noemen?
... dank je om me daaraan te herinneren Afbeelding


erm, lieve Ruth en lieve Brighteyes,
ik vind het echt een schitterend idee, een speciale plaats voor dromen en vizioenen maar in mijn vorige post was ik eigenlijk vooral luidop aan 't nadenken over het 'waarom' dat ik op die dromen zo tegen mijn normale doen in weinig op reageer.

Zelf heb ik jaren met Joli en vrienden dromen zitten ontleden en de symboliek achter dit alles leren doorgronden en het ís héérlijk om doen en kan zo enorm leerrijk zijn, dus ik begrijp werkelijk waar je vraag vandaan komt.
Joli en ikzelf vertellen nog steeds onze dromen aan mekaar en ja hé, iemand hebben waar je dan samen gaat liggen pluizen en snuffelen naar de betekenis van je dromen, 't kan echt een geschenk zijn
en ook in verschillende fora was ik steeds een van de eersten om daaraan deel te nemen, zelfs in forums die met al dit 'gespiritueel' :lol: niks te doen hebben maar blijkbaar zie ik dat alles nu een beetje anders
maar dat ben ik, nu en wil echt niet zeggen dat ik het een slecht idee vind :wink:

en om het over de boekenkast te hebben ...
lijkt me een schitterend idee om een forum als boekenkast of als bibliotheek te creeeren met verschillende subfora; eentje voor de boeken die we gelezen hebben en graag willen delen, eentje als droomhoek en misschien een aparte boekenkast in onze bibliotheek waar onze 'levensverhalen'-boeken in thuishoren ...

hahaha, ik ga stoppen vooraleer ik er weer iets volledigs anders van ga maken hehehe

knuffels, Warmte, Licht en Liefde
Namasté



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2006 07:28 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
Nu Pandora, zo volledig anders is het niet hoor.
Je merkt het vanzelf. :lol:

Oh Hilda joh, gooi weg gooi weg die onzekerheid.
Want weet je, dat is toch het leuke van een boekenkast.
Er staan boeken in die stuk gelezen worden maar ook boeken waar we, na 1 keer lezen, niet meer naar omkijken.
Nou hét moment om door te geven aan iemand anders die er weer plezier aan heeft.
Dus je draagt hoe dan ook geen verantwoordelijkheid voor dat boek.
Hoera.
Hup opgelost.

Dromen interpreteren kan echt leuk zijn vind ik.
Vooral omdat we alles van onszelf kunnen bekijken behalve onze rug.
Die zien we niet.
En daar is iemand anders dan weer mooi voor vind ik.
Zo had ik eens een orakel-kaart getrokken en ik snapte er nix van.
Ik vroeg het aan mijn moeder en zie? Meteen zag ze wat er bedoelt werd.
En ja, dan zie ik dat ik op bepaalde punten een soort van blinde vlek heb die, met andere ogen bekeken, een totaal ander plaatje opleveren kan.

1hart1


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2006 11:37 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo 04 dec 2005 18:44
Berichten: 564
Patrick, gewoon ook even een lekkere stevige knuffel voor jou en een vette knipoog :wink:

En Ruth, mijn onzekerheid gooi ik niet weg maar mag er ook gewoon zijn vind ik want zonder zou ik ook een arrogante trut zijn toch? Ook een dikke knuffel voor jou lievert :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2006 14:44 
Hoi Brighteyes,

Ik vind het ook een schitterend idee.

Patrick zei:
Citeer:
Ik vind het blijkbaar belangrijker dat elk voor zich de tijd en energie kan besteden om achter de 'diepere' betekenis te puzzelen in plaats van het voor een ander voor te kauwen.


Nou Patrick, ik zou het waarderen als je de zaken bij jezelf zou houden. Als jij geen zin hebt om je in mijn dromen of symbolen te verdiepen, even zo goede vrienden. Dat is van jou. Waar ik mijn tijd en energie aan besteed, dat is van mij, daar mag jij je buiten houden.

Soms geeft dat wat je aangereikt krijgt zo'n diep 'yes' gevoel, zoals bijvoorbeeld Annemiek, die achterlicht voor mij verbond met dat wat achter me ligt, dat het de mogelijkheid biedt iets verder los te laten, omdat je er anders dagen en dagen energie aan blijft besteden. (op blijven kauwen, noem ik dat)

Je kunt de dingen zo negatief of positief benoemen als je verkiest. Annemiek heeft me iets heel waardevols aangereikt. (positief) Jij mag dat als voorkauwen (negatief) benoemen.

Ik merk dat ik me heel persoonlijk geraakt voel door die opmerking. Ik vind hem van een enorme arrogantie getuigen. Ik had je er bijna voor naar de Arena geroepen. Maar ja, het is verder van jou.

groetjes Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2006 14:55 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:25
Berichten: 6077
:lol: hihihi...Hilda, jij een arrogante trut?

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2006 14:57 
Nee Ruth,

Ik had het niet over Hilda, maar over Patrick.

Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2006 14:57 
Lieve Vick, ik ben nu eenmaal enorm arrogant :lol:
nah, 't is maar hoe je 't leest, lieverd

We plaatsen hier bijvoorbeeld heel vaak Lichtjes en kaarsjes voor mekaar en heel vaak zie ik dat velen dat in 't geheel niet onvoorwaardelijk doen.
Men wil wat teweeg brengen, denkt het het zonder dat Licht niet goed zou aflopen, dat de dingen dan slecht zouden lopen.
Lieverd, dat is arrogant :wink:
maar aan de andere kant is het dat ook niet, omdat we ons met een zuivere energie Willen verbinden en vanuit die intentie maak je dan zeker in de eerste plaats wat bij jezelf los
en dan worden we vanzelf gesteund ... en ook degene waar we zo intens iets voor willen veranderen

maar toch, Licht sturen, energie vragen, het komt allemaal uit een gevoel van 'de dingen zijn niet goed zoals ze zijn en die willen we veranderen' ... of toch heel vaak, niet?

als ik dat nu verleg naar dromen duiden,
men droomt wat, puzzelt er wat aan en onderzoekt het en gooit het daarna in een forum om 'geholpen te worden'
Op die manier ontneem je jezelf eigenlijk een heel mooie ontdekkingsreis. Vaak is de reis veel belangrijker dan de aankomst, als je begrijpt wat ik bedoel.
Als iemand anders je dan meteen bij de hand neemt en je naar de finish brengt, tsja, da's dan ook heel mooi en dat wordt van deze kant zeker op zijn waarde geschat, ook dat is een geschenk naar jezelf en daar is er ook een tijd voor maar
ik doe daar dus even niet aan mee :wink:

Zoals je zei:

Vick schreef:
even zo goede vrienden


Warmte, Licht en Liefde
Namasté



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2006 15:04 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Lid geworden op: wo 30 nov 2005 14:35
Berichten: 3689
Kom ik er ook nog even bij.
Ik denk dat hier twee dingen spelen.
Soms heb je dromen,waar je juist doordat je erboven op zit,niet meer ziet waar het om draait en dan is een andere kijk op de dingen zeer welkom,dus prima,dat je daarom vraagt,doe ik ook,zeker weten.
Andere keren weet je goed wat die droom je te vertellen heeft,maar wil hem toch graag delen,gewoon omdat er voor iemand anders wel iets van herkenning in kan zitten.
Komt daar een reactie op.prima,zo niet,okay,het moet niet.
Ik voor mij lees graag andermans/vrouws dromen,alleen al om beter thuis te raken in de symboliek van dromen.
Dus ik zal graag mijn visie(als die er is)hier plaatsen.
Namaste Annemiek :idea:

_________________
And then there were three...We started our group...
Our circle of friends....And like that circle
There is no beginning or end....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2006 15:16 
Dank je wel, Annemiek.


En Patrick,

Eigenlijk schrijf je: "Ja, ik ben arrogant, maar weet je wat pas echt arrogant is......"

En tot slot nog eventjes jou ideeën over een andermans leven. "Je ontneemt jezelf een mooie ontdekkingsreis, ......Iemand anders die je bij de hand neemt om je naar de finish te brengen, etc etc."

prachtige zinnen, maar wel jou oordelen.

Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2006 15:20 
Lieve Vick,

als je een zinnetje uit het geheel haalt is het geheel geen geheel meer
en dan verdraai je de dingen dus.

Lees het nog eens, in zijn geheel, helemaal tot en met de laatste zin:

Citeer:
Als iemand anders je dan meteen bij de hand neemt en je naar de finish brengt, tsja, da's dan ook heel mooi en dat wordt van deze kant zeker op zijn waarde geschat, ook dat is een geschenk naar jezelf en daar is er ook een tijd voor maar
ik doe daar dus even niet aan mee


*knuffels*



Patrick :idea:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2006 15:23 
Hoi Patrick,

Nergens heeft er iemand gezegd dat je er aan mee zou moeten doen. Iedereen staat het vrij om ergens op te reageren of niet.
Wat mij stoort en steekt is dat jij de oorzaak van je al of niet reageren bij de persoon legt die de droom opschrijft. Dat is niet eerlijk.

Vick


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr 24 feb 2006 15:33 
Lieve Vick,

In mijn eerste reaktie vroeg ik me eigenlijk al schrijvend af waarom ik in dit forum zo weinig op dromen reageer want er hebben al enkelen hun dromen gepost en ik ontleedde dat dan wel maar hield mezelf telkens in als ik dacht: "Zo, nu ga ik mijn interpretatie posten."

en zodoende kwam ik tot de slotsom dat ik daar nu anders mee omga.
Ik had dat misschien gewoon voor mezelf kunnen houden en niet posten maar ja, ik vind het zo schitterend dat we hier volledig open en vrij met mekaar delen hoe we elk op ons eigen onze eigen leer- of levensprocessen doormaken.
Dat ik daar nu anders mee omga, lieve Vick, dat heeft niet met de anderen te maken, heeft niks te maken met wie wat schrijft.
Dat heeft met mij te maken, hoe ik tegen de dingen aankijk, nu.
Hoe ik tegen iets aankijk is niet beter of slechter, lieverd. Het is gewoon anders.

Ik schreef er ook in mijn eerste reaktie bij dat ik het een leuk idee vind, een speciale plek voor dromen en vizioenen. Het staat er echt hoor en ik meen dat dan ook.

Warmte, Licht en Liefde
Namasté



Patrick :idea:


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.